Apple iPhone 13 / fot. producenta
Apple często przesadza, ale teraz przeszedł już chyba najśmielsze pojęcie. Chce przejąć prawa intelektualne do wizerunku… najzwyklejszego jabłka. Co gorsza, w kilku krajach już mu się to udało.
Apple bardzo pilnuje tego, aby własność intelektualna firmy w żaden sposób nie została wykorzystana przez konkurencję. Nie raz gigant z Cupertino walczył już z firmami, które w jakikolwiek sposób w swoim logo mogły nawiązywać do Apple.
Tym razem amerykanie chyba trochę przesadzili. Walczą o prawa intelektualne do…wizerunku zwykłego jabłka.
Cała sprawa rozgrywa się w Szwajcarii. To tam Apple pozywa 111-letnią szwajcarską firmę owocową Fruit Union Suisse, która w logo ma nic innego jak wizerunek jabłka, a do tego szwajcarską flagę.
Jak wskazuje Światowa Organizacja Własności Intelektualnej, Apple próbował już zastrzec wizerunek jabłka na całym świecie. Gigant działa w tej kwestii od 2017 roku, a co najdziwniejsze, w Japonii, Turcji, Izraelu oraz Armenii Apple naprawdę udało się uzyskać prawa własności intelektualnej do owocu!
Tak sprawę komentuje Jimmy Mariéthoz, dyrektor Fruit Union Suisse:
Trudno nam to zrozumieć, ponieważ to nie jest tak, że Apple próbuje chronić swoje logo z nadgryzionym jabłkiem. Ich celem tutaj jest tak naprawdę posiadanie praw do prawdziwego jabłka, które dla nas jest czymś, co jest naprawdę uniwersalne… co powinno być bezpłatne dla wszystkich.
Ciężko nie zgodzić się z Mariéthozem, a cała sprawa wydaje się naprawdę kuriozalna. Apple nie raz pokazał już technologicznej konkurencji, że jakiekolwiek nawiązania do giganta nie będą tolerowane.
Co więcej, w latach 2019-2021 Apple zgłosiło więcej skarg dotyczących znaków towarowych niż Microsoft, Facebook, Amazon i Google razem wzięci.
Dla przykładu, Apple pozwał już firmę, która w logo wykorzystała wizerunek…gruszki. Czy ktoś widzi tu jakieś podobieństwo? Ale żeby uderzać w spożywkę, to już naprawdę przesada…
https://www.gsmmaniak.pl/1416993/wyludzanie-danych-co-trzeci-polak/
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…
Aż 6 lat prawdziwego spokoju w zamian za 1200 złotych? To, a nawet znacznie więcej…
Pierwszy składany iPhone od Apple to urządzenie, na które fani czekają od lat. Choć premiera…
RTV EURO AGD przecenia hitowe urządzenia. To smartfon Redmi z aparatem 200 MP, poręczny tablet…
Fani strategii mogą czuć się kokietowani. Epic Games w ramach rozdawnictwa postanowił udostępnić graczom dwa…
Tanich smartwatchy o designie G-Shocka jest wiele, ale to BlitzWolf BW-AT7 robi największe wrażenie -…