Zapewne niewiele osób spodziewało się takiego obrotu spraw. Mimo wszystko to właśnie cyfry mówią same za siebie. HONOR odnotował ogromne wzrosty dostaw w I kwartale 2023 względem tego samego kwartału w roku 2022.
Warto zacząć od streszczenia historii. Na przestrzeni ostatnich lat HONOR po cichu uciekł z Polskiego rynku, wrócił jednak w czerwcu 2022 roku. W międzyczasie marka została sprzedana firmie Shenzhen Zhixin New Information Technology.
Zestawiając dane z I kwartału 2022 roku z I kwartałem 2023 roku, dostawy firmy HONOR wzrosty prawie czterokrotnie. Co najważniejsze, tyczy się to rynków zagranicznych poza Chinami.
Spojrzenie na napięcia i wyzwania, jakie przyniósł kryzys ekonomiczny w branży mobilnej, sprawia, że dynamika wzrostu HONOR nabiera jeszcze większego znaczenia.
Czy to dopiero początek triumfu HONOR?
Kluczowymi rynkami zagranicznymi dla marki w ciągu ostatniego roku okazały się trzy regiony. Mowa o Europie, Bliskim Wschodzie i Afryce oraz Ameryce Łacińskiej. Dostawy w tych miejscach wzrosty odpowiednio o ponad 5, 6 i 8 razy.
Ekspansja marki HONOR w Europie
Mimo powrotu w 2022 roku HONOR rozpoczął współpracę z wieloma detalistami i największymi operatorami. Dane mówią same za siebie, to właśnie operatorzy sieci są kluczowi dla przyszłych perspektyw wzrostu, ich kanały odpowiadają za około 40% sprzedaży smartfonów w I kwartale 2023 roku. (i około 55% w Europie Zachodniej)
Tymczasem strategia firmy na rynku europejskim kształtuje się następująco:
- Flagowe smartfony Magic, rozpoczynając od Magic4 Pro, świetnie poradziły sobie we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii.
- Patrząc na średnią półkę w I kwartale 2022 to HONOR 50 i 50 Lite sprzedawały się najlepiej. Te zostały zastąpione przez HONOR 70, który przyjął się bardzo dobrze w I kwartale 2023 roku.
- HONOR X radzi sobie na bardziej świadomych cenowo rynkach np. Włochy i Europa Wschodnia.
Marka planuje zachować tempo rozwoju, jej nadzieja wiąże się z dobrze ocenianym Magic5 Pro i Magic VS.
Rozkład sił w przypadku HONOR wygląda bardzo dobrze. Widać, że seria Magic oraz X stanowią coraz większą część rynku.
Kolejne lata mogą okazać się kluczowe. Obecne możliwości są ogromne i jeśli firma nie zaliczy żadnej „wtopy” niebawem jej rozpoznawalność będzie jeszcze większa.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.