Kategorie: Newsy

5 złotych za minutę to rozbój w biały dzień, czyli Infolinie pod lupą UOKiK

Infolinie przewoźników znalazły się właśnie na celowniku UOKiK. Urząd przyjrzy się bezprawnym działaniom – niektórzy liczą sobie nawet niespełna 5 złotych za minutę połączenia z call center!

UOKiK ma wreszcie w planie rozprawić się z kosztownymi infoliniami. Część z ManiaKów być może wie, że od 1 stycznia tego roku przewoźnicy, którzy udostępniają infolinię do kontaktów w sprawie zawartej umowy, nie mogą dowolnie ustalać ceny połączenia.

Zgodnie z art. 11 ustawy o prawach konsumenta nie może ono kosztować więcej niż zwykłe połączenie telefoniczne w twoim pakiecie taryfowym u operatora. Niestety nie wszyscy stosują się do tego zapisu. UOKiK zapowiada walkę z takimi praktykami.

Potwornie drogie infolinie – UOKiK

Pierwszą firmą, która trafiła na tapet urzędu, jest Wizz Air. Linia lotnicza w Polsce kasuje naprawdę sporo za połączenie. Aby skontaktować się z obsługą klienta, musimy zapłacić aż 4,92 zł za minutę połączenia!

Taka praktyka co oczywiste odstrasza wielu klientów – a tylko w ten sposób mogą oni skontaktować się z linią na przykład w wypadku odwołanego lotu. Koszty wraz z oczekiwaniem na konsultanta mogą być więc kosmicznie wysokie.

fot. UOKiK

Liczymy na dostosowanie się do przepisów i zwrot konsumentom nienależnie pobranych opłat. W przeciwnym razie nie wykluczamy stawiania zarzutów i wydawania decyzji, które mogą zakończyć się karami finansowymi, a także nakazem usunięcia skutków stwierdzonych naruszeń

– mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Jednocześnie UOKiK tłumaczy, by jeśli natkniemy się na podobne działa u innych usługodawców, koniecznie składać reklamacje i żądać zwrotu pieniędzy. Można też w takiej sytuacji skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.

Co ciekawe, w kwestii Wizz Air to nie jedyne zarzuty, jakim przygląda się UOKiK. Konsumenci często bowiem informują również urząd o innych nieprawidłowościach – na przykład nieodpowiednim informowaniu o cenie biletu, problemach ze zwrotem należności czy reklamacjami związanymi z uszkodzeniem bagażu.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1412753/netflix-oszustwo-telefoniczne-nie-odbieraj/

Źródło

Monika Szefler

Najnowsze artykuły

  • Longform
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

3 najgorętsze premiery telefonów w Polsce. Kwiecień zdominowały świetne średniaki

W kwietniu 2024 roku w Polsce zadebiutowały nowe telefony. Wśród nich trzy szczególnie wyróżniają się…

30 kwietnia 2024
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

Masz iPhone? Apple ostrzega – tego nie rób nigdy

Ładowanie smartfona wymaga od nas rozwagi, o której często zapominamy. Dziś Apple przypomina – tak…

30 kwietnia 2024
  • Newsy

Biedronka na majówkę z usługą tylko dla dorosłych. Zamówisz udany urlop

Organizujesz spontanicznego majówkowego grilla, ale brakuje Ci %, węgla, kiełbasy lub pierogów? Biedronka przychodzi z…

30 kwietnia 2024
  • Artykuł sponsorowany

Za co świat pokochał iPhone?

iPhone, urządzenie, które zrewolucjonizowało rynek telefonów komórkowych, od momentu swojego debiutu w 2007 roku, zdobyło…

29 kwietnia 2024
  • Promocje

Dla tego telefonu olejesz Xiaomi. AMOLED 144 Hz, 12 GB RAM i 108 MP z OIS w cudownej cenie!

AMOLED 144 Hz, aparat 108 MP z OIS, kamerka selfie 50 MP z nagrywaniem 4K,…

29 kwietnia 2024
  • Newsy
  • Oukitel
  • Telefony

Gdyby pokazał go Samsung, kupiłbyś go od razu. 24* GB RAM, wielka bateria i niezły aparat 64 MP za drobne

Jaki smartfon kupić zamiast odpornego Samsunga Xcover? Normalnie powiedziałbym, że każdy, ale Oukitel WP35 to…

29 kwietnia 2024