>
Kategorie: Newsy

5 złotych za minutę to rozbój w biały dzień, czyli Infolinie pod lupą UOKiK

Infolinie przewoźników znalazły się właśnie na celowniku UOKiK. Urząd przyjrzy się bezprawnym działaniom – niektórzy liczą sobie nawet niespełna 5 złotych za minutę połączenia z call center!

UOKiK ma wreszcie w planie rozprawić się z kosztownymi infoliniami. Część z ManiaKów być może wie, że od 1 stycznia tego roku przewoźnicy, którzy udostępniają infolinię do kontaktów w sprawie zawartej umowy, nie mogą dowolnie ustalać ceny połączenia.

Zgodnie z art. 11 ustawy o prawach konsumenta nie może ono kosztować więcej niż zwykłe połączenie telefoniczne w twoim pakiecie taryfowym u operatora. Niestety nie wszyscy stosują się do tego zapisu. UOKiK zapowiada walkę z takimi praktykami.

Potwornie drogie infolinie – UOKiK

Pierwszą firmą, która trafiła na tapet urzędu, jest Wizz Air. Linia lotnicza w Polsce kasuje naprawdę sporo za połączenie. Aby skontaktować się z obsługą klienta, musimy zapłacić aż 4,92 zł za minutę połączenia!

Taka praktyka co oczywiste odstrasza wielu klientów – a tylko w ten sposób mogą oni skontaktować się z linią na przykład w wypadku odwołanego lotu. Koszty wraz z oczekiwaniem na konsultanta mogą być więc kosmicznie wysokie.

fot. UOKiK

Liczymy na dostosowanie się do przepisów i zwrot konsumentom nienależnie pobranych opłat. W przeciwnym razie nie wykluczamy stawiania zarzutów i wydawania decyzji, które mogą zakończyć się karami finansowymi, a także nakazem usunięcia skutków stwierdzonych naruszeń

– mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Jednocześnie UOKiK tłumaczy, by jeśli natkniemy się na podobne działa u innych usługodawców, koniecznie składać reklamacje i żądać zwrotu pieniędzy. Można też w takiej sytuacji skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.

Co ciekawe, w kwestii Wizz Air to nie jedyne zarzuty, jakim przygląda się UOKiK. Konsumenci często bowiem informują również urząd o innych nieprawidłowościach – na przykład nieodpowiednim informowaniu o cenie biletu, problemach ze zwrotem należności czy reklamacjami związanymi z uszkodzeniem bagażu.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1412753/netflix-oszustwo-telefoniczne-nie-odbieraj/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Następca średniaka Sony z rewelacyjną baterią pojawi się później. Warto czekać, bo Xperia 10 VII zaoferuje wyczekiwaną zmianę

Po zapowiedzi flagowca Sony Xperia 1 VII, fani oczekiwali kilku słów na temat Sony Xperia…

30 kwietnia 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

iPhone 17 Pro rezygnuje z tej jednej rzeczy, za którą kochałem Samsunga Galaxy S24 Ultra

iPhone 17 Pro miał oferować warstwę antyrefleksyjną podobną do tej z Galaxy Ultra. Nowy przeciek…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Pojazdy elektryczne
  • Xiaomi

Ten Xiaomi kosztuje połowę ceny Tesli Model Y, masakruje ją zasięgiem i jest dużo ładniejszy

Xiaomi YU7 zdradził wszystkie szczegóły specyfikacji przed premierą. Jest ładny, ma potężny zasięg i będzie…

30 kwietnia 2025
  • Promocje

Jaki telefon kupić do 2000 złotych? Powiem Ci szczerze – poza tą promocją niczego innego bym dzisiaj nie rozważył

POCO F7 Pro to jeden z najbardziej opłacalnych smartfonów nawet bez żadnej obniżki. W promocji…

30 kwietnia 2025
  • Akcesoria
  • Artykuł sponsorowany
  • Artykuły
  • promowane-reklama
  • Wiadomość dnia

Uchwyty samochodowe Xblitz pod lupą. Przegląd najciekawszych modeli

Jaki uchwyt samochodowy marki Xblitz  warto dzisiaj kupić? Sprawdzam wybrane modele i szukam najciekawszej propozycji…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Xiaomi

Być może nawet 7000 mAh, najmocniejszy Snapdragon w historii i kompaktowy OLED LTPO. Ten Xiaomi będzie Twoim ideałem

Xiaomi 16 zapowiada się na ideał kompaktowego flagowca. Z przecieków wynika, że nowy smartfon otrzyma…

30 kwietnia 2025