Kategorie: Apple Newsy Wearables

Apple leci na łeb na szyję. Samsung też nie świętuje. Nowy gracz daje czadu!

Smartwatche globalnie zaliczyły na początku tego roku drobny spadek. Gorzej jednak sytuacja wygląda dla Apple i Samsunga – ci dwaj producenci tracą! Zyskuje za to…tania indyjska marka.

Smartwatche w ostatnich miesiącach sporo zyskiwały – coraz więcej użytkowników decydowało się na wybór inteligentnego towarzysza na swoim nadgarstku. Pierwszy kwartał 2023 roku przyniósł jednak drobny spadek – dokładnie o 1,5%.

To nie oznacza jednak, że zainteresowanie od teraz będzie już stale spadać – może to być jedynie przejściowe załamanie, szczególnie że pierwszy kwartał roku to zwykle czas, w którym nieco rzadziej decydujemy się na duże zakupy (m.in. po wydatkach związanych ze świątecznymi podarunkami).

Smartwatche globalnie – traci Apple i Samsung

Jak podaje raport Counterpoint Research, można za to zauważyć spadki również u największych liderów w kategorii wearables. Mowa oczywiście o Apple i Samsungu – obie marki straciły nieco udziałów w rynku.

Apple w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku stracił aż 6% udziałów, a to ze względu na zmniejszenie dostaw aż o 20%. Co warto zaznaczyć, to pierwszy raz od trzech lat, kiedy dostawy smartwatchy Apple w pierwszym kwartale spadły poniżej 10 milionów sztuk.

Samsung stracił zaś jedynie 1% udziału, dostarczając na rynek aż o 15% zegarków mniej.

fot. Counterpoint Research

Wzrosty notuje za to indyjski Fire-Boltt – w pierwszym kwartale 2023 na rynek trafiło aż o 57% więcej zegarków, w porównaniu z pierwszym kwartałem rok wcześniej. Tym samym Fire-Boltt uplasował się w zestawieniu tuż za Apple, zyskując tuż obok Samsunga 9% udziału w rynku.

Wykres wskazuje również na spadek Huawei – producent dostarczył globalnie aż o 14% zegarków mniej.

A jak wygląda sytuacja w kontekście poszczególnych regionów? Kwitną Indie – tam trafiło aż 27% globalnych dostaw. Kolejne rynki to USA i Kanada (26%) oraz Chiny (18%). Na każdym z nich widać jednak kilkuprocentowe spadki.

Rynek inteligentnych zegarków w Indiach wzrósł o 121% rok do roku w pierwszym kwartale 2023 r. dzięki przystępności cenowej, rosnącemu zapotrzebowaniu klientów i dostępności szerokiej gamy opcji w segmencie budżetowym.

– dodaje Anshika Jain, Senior Analyst w Counterpoint Research.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1409970/xiaomi-redmi-watch-3-lite-specyfikacja-cena/

Źródło

Monika Szefler

Najnowsze artykuły

  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

Coś mi się wydaje, że tę Motorolę będziemy polecać w każdej promocji. Oto cena i specyfikacja

W sieci pojawił się kolejny pretendent do tytułu najlepszego smartfona do 1500 złotych. Motorola Moto…

4 maja 2024
  • Promocje

Współczuję Ci, jeśli kupiłeś ją w premierowej cenie. Ta nowa Motorola błyskawicznie staniała w Polsce

Motorola Edge 50 Pro potrzebowała raptem 3 tygodni, by stanieć do znacznie bardziej rozsądnej ceny.…

4 maja 2024
  • Newsy
  • TCL
  • Telefony

Nie wierzę, że ten nowy telefon kosztuje tylko 600 złotych przy tak fajnej specyfikacji

Rynek tanich telefonów do 1000 złotych jest coraz ciekawszy. TCL 50 XL 5G jest jeszcze…

4 maja 2024
  • HTC
  • Newsy
  • Tablety

Ten powrót „króla” Androida woła o pomstę do nieba. Nowy HTC zafunduje Ci powrót do przeszłości

HTC niegdyś był królem Androida, dlatego szkoda patrzeć na jego dzisiejszą sytuację. Powrót na tarczy,…

4 maja 2024
  • Promocje

Jaki telefon kupić do 1000 zł? Ten ma 100 MP (OIS), 67 W, AMOLED 120 Hz i wygląda ślicznie

Najlepszy telefon do 1000 zł? Pod rozważania z pewnością trzeba wziąć realme 11 Pro. Posiada…

4 maja 2024
  • Newsy

5,5 mln Polaków zagrożonych. O krok od tragedii

Jak bardzo zagrożeni jesteśmy w sieci? W 2023 roku prawie 5,5 miliona Polaków kliknęło w…

4 maja 2024