Kategorie: Newsy

Zakupy przez internet irytują? To Polaków drażni najbardziej

Zakupy online od lat stale zyskują na popularności. Ile miesięcznie wydajemy w sieci, a co wkurza nas w tej formie zakupów najbardziej? Tego dowiemy się z najświeższego raportu PayPala.

Zakupy online opanowały naszą rzeczywistość – można śmiało założyć, że od chwili pandemii większość rzeczy najczęściej zamawiamy w sieci. To potwierdzają też wyniki sprzedaży w sklepach internetowych – te stale zyskują.

Opcję zakupów online doceniamy za wygodę, a często i elastyczność (gdy zamówienie możemy odebrać z automatu paczkowego).

Nie zawsze jest jednak tak kolorowo – które rzeczy w zakupach internetowych irytują nas najbardziej? Na to pytanie odpowiada najświeższy raport opracowany przez serwis PayPal.

fot. apops, Fotolia.com, Close-up Of Businessman

Jak czytamy w badaniach, aż 67% z nas dokonuje zakupu w sieci przynajmniej raz w tygodniu. Polacy prześcigają w tej kwestii m.in. Włochów, Niemców, Francuzów czy Hiszpanów.

W internecie pozostawiamy średnio ponad 1000 złotych miesięcznie, a najchętniej zakupów dokonujemy przy użyciu smartfona. W zakupach online doceniamy szybkość i wygodę płatności – bez wątpienia króluje tu BLIK.

Fot. Pixabay

Zakupy online – tego nie znosimy

Jest jednak kilka rzeczy, które spędzają nam sen z powiek. To m.in. skomplikowany proces płatności (46% badanych) – nic dziwnego, bo w czasach wszechobecnego BLIKA nie chcemy spędzać na płatności więcej, niż kilkunastu sekund.

Polaków niezmiernie irytuje też konieczność zarejestrowania się w sklepie w celu dokonania zakupu (29% wskazań). Często martwimy się też o bezpieczeństwo danej witryny (44%) – z tego powodu dość regularnie zostawiamy nasze koszyki bez finalizowania transakcji (19%).

Co ciekawe, Polacy są jedynymi badanymi, którym bardziej zwracają uwagę na czas trwania procesu płatności niż bezpieczeństwo 😉

Fot. Pixabay

Istotna jest również oczywiście kwestia dostaw – najchętniej wybieramy w sklepach, w których ta jest darmowa. Najlepiej jest oczywiście, gdy zwrot również możemy nadać bezpłatnie.

A co Polaków denerwuje tu najbardziej? Nie ma się co dziwić, że jest to:

  • wysoka cena za dostawę (66%),
  • zbyt długi czas realizacji dostawy (54%),
  • wysokie ceny za zwroty (46%).

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1407283/epic-games-store-the-sims-4-dodatki-za-darmo/

Źródło: informacja prasowa

Monika Szefler

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Japoński samuraj potwierdza premierę. Znam datę debiutu flagowca Sony Xperia 1 VI

Sony potwierdziło premierę nowych smartfonów! Debiut flagowca i średniaka (a może jeszcze jednego modelu) został…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Operatorzy
  • Plus

Nowy iPhone za mniej niż 2500 zł? Ten operator ma okazje dla fanów Apple

Plus ma specjalne oferty dla tych, którzy przymierzają się do zakupu nowego iPhone'a. Z ofertami…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Nokia
  • Telefony

25 lat temu dałbyś się za nią pokroić. Dzisiaj debiutuje ponownie i trafia do Polski

Solidne wykonanie, cyfrowy detoks, bateria na kilka dni i Snake w telefonie. Jeśli któryś z…

8 maja 2024
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Pozamiatane. Smartfon z najlepszym aparatem na świecie zmiażdżył rywali

Mamy nowego króla! Jeden z najnowszych flagowców został okrzyknięty najlepszym telefonem do zdjęć na świecie.…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Nie docenisz tych flagowców, obudzisz się z ręką w nocniku. W tych cenach ich specyfikacja czaruje przed premierą

vivo X100s, vivo X100s Pro i vivo X100 UItra debiutują na dniach, a ich specyfikacja…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Wyczekiwany OPPO z globalną premierą. Taka specyfikacja zrobi ze średniaka HIT w Polsce

Globalny OPPO Reno 12 Pro 5G jest coraz bliższy premiery. Smartfon klasy średniej otrzymał kolejną…

8 maja 2024