>
Kategorie: Newsy

Zakupy przez internet irytują? To Polaków drażni najbardziej

Zakupy online od lat stale zyskują na popularności. Ile miesięcznie wydajemy w sieci, a co wkurza nas w tej formie zakupów najbardziej? Tego dowiemy się z najświeższego raportu PayPala.

Zakupy online opanowały naszą rzeczywistość – można śmiało założyć, że od chwili pandemii większość rzeczy najczęściej zamawiamy w sieci. To potwierdzają też wyniki sprzedaży w sklepach internetowych – te stale zyskują.

Opcję zakupów online doceniamy za wygodę, a często i elastyczność (gdy zamówienie możemy odebrać z automatu paczkowego).

Nie zawsze jest jednak tak kolorowo – które rzeczy w zakupach internetowych irytują nas najbardziej? Na to pytanie odpowiada najświeższy raport opracowany przez serwis PayPal.

fot. apops, Fotolia.com, Close-up Of Businessman

Jak czytamy w badaniach, aż 67% z nas dokonuje zakupu w sieci przynajmniej raz w tygodniu. Polacy prześcigają w tej kwestii m.in. Włochów, Niemców, Francuzów czy Hiszpanów.

W internecie pozostawiamy średnio ponad 1000 złotych miesięcznie, a najchętniej zakupów dokonujemy przy użyciu smartfona. W zakupach online doceniamy szybkość i wygodę płatności – bez wątpienia króluje tu BLIK.

Fot. Pixabay

Zakupy online – tego nie znosimy

Jest jednak kilka rzeczy, które spędzają nam sen z powiek. To m.in. skomplikowany proces płatności (46% badanych) – nic dziwnego, bo w czasach wszechobecnego BLIKA nie chcemy spędzać na płatności więcej, niż kilkunastu sekund.

Polaków niezmiernie irytuje też konieczność zarejestrowania się w sklepie w celu dokonania zakupu (29% wskazań). Często martwimy się też o bezpieczeństwo danej witryny (44%) – z tego powodu dość regularnie zostawiamy nasze koszyki bez finalizowania transakcji (19%).

Co ciekawe, Polacy są jedynymi badanymi, którym bardziej zwracają uwagę na czas trwania procesu płatności niż bezpieczeństwo 😉

Fot. Pixabay

Istotna jest również oczywiście kwestia dostaw – najchętniej wybieramy w sklepach, w których ta jest darmowa. Najlepiej jest oczywiście, gdy zwrot również możemy nadać bezpłatnie.

A co Polaków denerwuje tu najbardziej? Nie ma się co dziwić, że jest to:

  • wysoka cena za dostawę (66%),
  • zbyt długi czas realizacji dostawy (54%),
  • wysokie ceny za zwroty (46%).

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1407283/epic-games-store-the-sims-4-dodatki-za-darmo/

Źródło: informacja prasowa

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025