fot. mBank
mBank ma nowy pomysł na to, jak rozprawić się z oszustami! Tym razem wprowadza nowy sposób weryfikacji pracowników, dostępny w aplikacji. Od teraz nigdy nie będziesz mieć wątpliwości, z kim rozmawiasz.
mBank po raz kolejny wprowadza ważne zabezpieczenia, które mają upewnić klientów, że mają do czynienia z pracownikami banku, a nie cyberprzestępcami podszywającymi się pod instytucję.
Już w styczniu mBank zdecydował się na wprowadzenie w swoich wiadomościach mailowych specjalnych oznaczeń, które mają pomóc klientom banku w rozpoznaniu wiadomości, które rzeczywiście pochodzą od zweryfikowanego nadawcy.
Już od poniedziałku, 27 marca w mBanku pojawia się kolejne zabezpieczenie. Tym razem pozwoli ono zweryfikować dzwoniących do nas konsultantów. Od przyszłego tygodnia wszystkie rozmowy inicjowane przez pracowników będą potwierdzane w aplikacji mobilnej. W ten sposób możemy mieć pewność, że nie prowadzimy rozmowy z oszustem.
Jak będzie wyglądać cała procedura? Pracownik prześle klientowi powiadomienie w aplikacji mobilnej mBanku ze swoim imieniem i nazwiskiem. Rozmowa będzie kontynuowana tylko wtedy, gdy klient zatwierdzi ją w aplikacji mobilnej.
Co istotne, dzwoniący pracownik nie będzie zadawał żadnych pytań weryfikacyjnych. Wystarczy potwierdzenie rozpoczęcia rozmowy w aplikacji mobilnej. To świetna wiadomość w czasach, w których przestępcy w sieci próbują podszyć się dosłownie pod wszystkich – nawet pod e-sklep Poczty Polskiej.
Mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika nie dotyczy jedynie klientów korporacyjnych.
fot. mBank
Oto jak taką decyzję tłumaczy Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku:
Cyberoszuści są w swoich działaniach bezwzględni i zdeterminowani. Podszywanie się w rozmowach telefonicznych pod pracownika bezpieczeństwa banku, funkcjonariusza Policji, CBA bądź prokuratury są tego najlepszym przykładem.
Mówimy takim działaniom „nie” i wprowadzamy kolejne rozwiązanie bezpieczeństwa. Dzięki niemu klienci będą mieć pewność, że kontaktuje się z nimi pracownik banku, a nie oszust. Zatwierdzenie rozmowy w aplikacji mobilnej pozwoli kontynuować rozmowę bez konieczności zadawania pytań weryfikacyjnych. W przypadku użytkowników korzystających z naszej aplikacji mobilnej i mobilnej autoryzacji sam fakt zadawania takich pytań będzie świadczył o próbie wyłudzenia.
https://www.gsmmaniak.pl/1393963/falszywe-kody-qr-poczta-polska-ostrzega/
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Wygląda na to, że coraz pewniejszym jest premiera tego ciekawego urządzenia. Składany Apple iPhone Fold…
Do premiery "nowej generacji" flagowców, które będą wyposażone w nowego Snapdragona, pozostało jeszcze trochę czasu.…
Xiaomi jest nowym liderem chińskiego rynku smartfonów. Udało im się wyprzedzić Huawei i dzięki potężnemu…
OnePlus 11 dostał nową aktualizację. Ten podwójny ex-flagowiec będzie wspierany przez kolejne 3 lata, a…
iQOO Z10x debiutuje w cenie, która kpi sobie z całej konkurencji. Przy nim nawet CMF…
HONOR Magic 8 Pro znów powalczy o tytuł najważniejszego smartfona do zdjęć na rynku. Jego…