>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

YouTube znów „zaprasza” do Premium. W wersji darmowej tylko niższa jakość wideo

Google znów wpadł na kolejny sprytny sposób, w jaki może zachęcić użytkowników YouTube do wykupienia subskrypcji Premium. Oczywiście ucierpią na tym ci, którzy nie zapłacą. Tym razem Google kombinuje przy jakości wideo.

YouTube stale namawia użytkowników serwisu do skorzystania z subskrypcji Premium. Długie reklamy, których nie da się pominąć, potrafią doprowadzić do szewskiej pasji.

Niestety Premium to w Polsce całkiem spory wydatek, aż 23,99 złotych miesięcznie. W tej cenie otrzymujemy materiały bez reklam, możliwość odtwarzania w tle czy pobierania wideo do obejrzenia offline, a także dostęp do YouTube Music. Mimo tych zalet taka cena wciąż dla wielu jest zdecydowanie za wysoka.

Google stale głowi się, co zrobić, by więcej widzów skorzystało z subskrypcji. Do tej pory gigant skupiał się głównie na wydłużaniu irytujących reklam – wygląda na to, że strategia zadziałała. Google pochwalił się bowiem, że ​​liczba subskrybentów YouTube Music i Premium przekroczyła już globalnie 80 milionów użytkowników.

To jednak nie koniec zmian.

YouTube/ fot. ArtemSam, Fotolia.com

Lepsza jakość wideo tylko w YouTube Premium?

Pewien użytkownik Reddita zauważył, że na jego koncie pojawił się dodatkowy wybór jakości wideo 1080p ze znacznikiem Premium, który oferuje zwiększony bitrate, co miałoby przełożyć się na lepszą jakość materiału.

Wygląda na to, że YouTube testuje u części użytkowników Premium udostępnienie wideo w najwyższej jakości. Część posiadaczy darmowej wersji serwisu zauważyła też ostatnio, że szybkość transmisji bitów w niektórych treściach YouTube była u nich niższa, co zdaje się potwierdzać powyższą tezę.

fot. M. Brandon Lee | THIS IS TECH TODAY

Pytanie tylko, czy taka nowość rzeczywiście zachęci kogoś do wybrania płatnej subskrypcji. Wydaje mi się, że treści, które w większości konsumujemy na YouTube, wyglądają wystarczająco dobrze w jakości, jaką możemy mieć za darmo. Tym bardziej że wielu z platformy korzysta głównie na smartfonach.

Wiele wskazuje na to, że Google chce obrać taktykę podobną do Twittera – ten od marca umożliwi nam korzystanie z weryfikacji dwuetapowej z użyciem SMS-a tylko w płatnym planie:

https://www.gsmmaniak.pl/1384733/twitter-weryfikacja-dwuetapowa-platna/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025
  • Promocje

Tani Samsung z 6 latami aktualizacji, AMOLED 120 Hz i aparatem 50 MP z OIS teraz w dobrej przecenie

Aż 6 lat prawdziwego spokoju w zamian za 1200 złotych? To, a nawet znacznie więcej…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Telefony

Jest dobra i zła wiadomość: ten telefon imponuje baterią, ale jego cena może sprawić, że będziesz musiał sprzedać nerkę

Pierwszy składany iPhone od Apple to urządzenie, na które fani czekają od lat. Choć premiera…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany
  • Promocje

Sprawdź te 4 promocje Black Friday Weeks! Xiaomi i Samsung taniej

RTV EURO AGD przecenia hitowe urządzenia. To smartfon Redmi z aparatem 200 MP, poręczny tablet…

20 listopada 2025