Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

YouTube zmienia się w niejadalną papkę. Padł kolejny rekord

YouTube chwali się kolejnym pobitym rekordem oglądalności krótkich wideo, czyli Shorts. Czy jednak widz ma się tak naprawdę z czego cieszyć? Moim zdaniem nie – zgadzasz się ze mną?

Od premiery zakładki YouTube Shorts w Stanach Zjednoczonych miną niedługo dwa lata. Do Polski trafiła ona kilka miesięcy później, latem 2021 roku. Shortsy obejrzymy zarówno za pośrednictwem przeglądarki, aplikacji mobilnej jak i aplikacji na smart TV.

Shorts to odpowiedź Google na rosnącą popularność krótkich treści, a przede wszystkim TikToka. Instagram, by dogonić rosnącą platformę, w 2020 roku pokazał swoje rolki (reels), a YouTube rok później właśnie shorty. Nie zapominajmy, że „tiktoki” dotarły nawet na Facebooka!

YouTube Shorts świętuje nowy rekord

Dziś gigant chwali się nowym rekordem. Okazuje się, że Shortsy przekroczyły niedawno barierę 50 miliardów wyświetleń dziennie.

Taka liczba może robić wrażenie, szczególnie w porównaniu z 2022 rokiem, kiedy to Shorts zgarniały dziennie po 30 miliardów wyświetleń – widać, że stale zyskują na popularności.

W tym miejscu trzeba jednak zauważyć, że Instagramowe rolki (razem z tymi Facebookowymi) zbierają po…140 miliardów wyświetleń dziennie. YouTube zostaje więc daleko w tyle.

fot. YouTube

Tyle jeśli chodzi o liczby. Użytkowników oglądających Shorts przybywa, bo YouTube coraz częściej sugeruje nam takie treści w proponowanych – chwytliwe, często clickbaitowe tytuły przyciągają odbiorców, nic w tym dziwnego. Mi jednak nie podoba się to, w jaką stronę zmierza YouTube. Dlaczego? Już tłumaczę.

Po pierwsze – YouTube od zawsze słynął z dłuższych treści, rywalizując raczej z telewizją czy platformami streamingowymi, niż mediami społecznościowymi. Na tym YouTube zdobył swoją popularność i to robi najlepiej. Nie rozumiem, czemu wszystkie platformy na siłę starają się być takie same – nawet, jeśli do końca im to nie wychodzi.

Inny przykład to Stories, które największy sukces odniosły najpierw na Snapchacie a później na Instagramie, a nagle zaczęły pojawiać się wszędzie, nawet na LinkedIn!

Po drugie – jakość. Od dłuższego czasu obserwuję Shortsy na YouTube. Czasem zaglądam tam, aby sprawdzić co w trawie piszczy. Niestety zauważam spory rozstrzał jakości pomiędzy Instagramem czy TikTokiem, a YouTube Shorts. Treści zwykle są tam po prostu mało interesujące – a jeśli już takie się trafią, to widziałam je już na TikToku.  Może to tylko mój algorytm? 😉

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1380823/samsung-galaxy-s23-wieksza-sprzedaz/

Źródło

Monika Szefler

Najnowsze artykuły

  • Akcesoria
  • Apple
  • Newsy

Smartwatch na nadgarstku jest passé. Teraz włożysz go do kieszeni

Apple Watch na nadgarstku to już przeżytek? Smartwatch może teraz zostać Twoim podręcznym mini iPhonem…

15 maja 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Na najtrudniejszym rynku świata ten producent wymiata konkurencję. Podziękuj Nokii, że u nas ich już nie kupisz

Jaki smartfon kupowałbyś, gdyby wybór był taki, jak w Chinach, ale telefony miałyby GMS, a…

15 maja 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Taki powinien być każdy średniak w 2024 roku: SD8sG3, 6000 mAh, 16/512 GB i OLED 120 Hz

Nadciąga kolejny średniak, który będzie HITEM. Premiera vivo Y200 GT została już wyznaczona, a jego…

15 maja 2024
  • Promocje

Ten smartwatch z Biedronki z AMOLED i IP69K jest tak tani, jakby sprzedawał go Lidl

OUKITEL BT20 Rugged Outdoor w sklepie internetowym Biedronka Home kosztuje w promocji mniej niż 200…

15 maja 2024
  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Słuchają fanów i trudno ich za to nie kochać. Nawet ich najtańszy model dostanie Androida 15 zaraz po Pixelach

Czy jedynym smartfonem, na którym wcześnie sprawdzisz Androida 15, jest Google Pixel? Nie! Taniutki Nothing…

15 maja 2024
  • Google
  • Newsy
  • Technologie
  • Wiadomość dnia

AI, Android 15 z Gemini oraz wiele więcej. Krótkie podsumowanie Google I/O 2024

14 maja tego roku odbyła się konferencja Google I/O 2024, na której gigant z Mountain…

15 maja 2024