>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

YouTube zmienia się w niejadalną papkę. Padł kolejny rekord

YouTube chwali się kolejnym pobitym rekordem oglądalności krótkich wideo, czyli Shorts. Czy jednak widz ma się tak naprawdę z czego cieszyć? Moim zdaniem nie – zgadzasz się ze mną?

Od premiery zakładki YouTube Shorts w Stanach Zjednoczonych miną niedługo dwa lata. Do Polski trafiła ona kilka miesięcy później, latem 2021 roku. Shortsy obejrzymy zarówno za pośrednictwem przeglądarki, aplikacji mobilnej jak i aplikacji na smart TV.

Shorts to odpowiedź Google na rosnącą popularność krótkich treści, a przede wszystkim TikToka. Instagram, by dogonić rosnącą platformę, w 2020 roku pokazał swoje rolki (reels), a YouTube rok później właśnie shorty. Nie zapominajmy, że „tiktoki” dotarły nawet na Facebooka!

YouTube Shorts świętuje nowy rekord

Dziś gigant chwali się nowym rekordem. Okazuje się, że Shortsy przekroczyły niedawno barierę 50 miliardów wyświetleń dziennie.

Taka liczba może robić wrażenie, szczególnie w porównaniu z 2022 rokiem, kiedy to Shorts zgarniały dziennie po 30 miliardów wyświetleń – widać, że stale zyskują na popularności.

W tym miejscu trzeba jednak zauważyć, że Instagramowe rolki (razem z tymi Facebookowymi) zbierają po…140 miliardów wyświetleń dziennie. YouTube zostaje więc daleko w tyle.

fot. YouTube

Tyle jeśli chodzi o liczby. Użytkowników oglądających Shorts przybywa, bo YouTube coraz częściej sugeruje nam takie treści w proponowanych – chwytliwe, często clickbaitowe tytuły przyciągają odbiorców, nic w tym dziwnego. Mi jednak nie podoba się to, w jaką stronę zmierza YouTube. Dlaczego? Już tłumaczę.

Po pierwsze – YouTube od zawsze słynął z dłuższych treści, rywalizując raczej z telewizją czy platformami streamingowymi, niż mediami społecznościowymi. Na tym YouTube zdobył swoją popularność i to robi najlepiej. Nie rozumiem, czemu wszystkie platformy na siłę starają się być takie same – nawet, jeśli do końca im to nie wychodzi.

Inny przykład to Stories, które największy sukces odniosły najpierw na Snapchacie a później na Instagramie, a nagle zaczęły pojawiać się wszędzie, nawet na LinkedIn!

Po drugie – jakość. Od dłuższego czasu obserwuję Shortsy na YouTube. Czasem zaglądam tam, aby sprawdzić co w trawie piszczy. Niestety zauważam spory rozstrzał jakości pomiędzy Instagramem czy TikTokiem, a YouTube Shorts. Treści zwykle są tam po prostu mało interesujące – a jeśli już takie się trafią, to widziałam je już na TikToku.  Może to tylko mój algorytm? 😉

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1380823/samsung-galaxy-s23-wieksza-sprzedaz/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025