Kategorie: Newsy

Telewizja to przeżytek? Na pewno nie w Polsce. Netflix ledwo daje radę

Serwisy streamingowe nie mają nawet podjazdu do klasycznej telewizji? Najświeższy raport z Polski ujawnia, jak niewiele do powiedzenia ma Netflix w kwestii oglądalności nad Wisłą.

Od lat mówi się o tym, że serwisy streamingowe nie tylko wypierają kino, ale również i telewizję. Wielu Polaków coraz chętniej rezygnuje z oglądania kanałów telewizyjnych na rzecz Netflixa czy YouTube’a.

Mogłoby się więc wydawać, że serwisy streamingowe mogą już konkurować z telewizją pod względem liczby użytkowników w Polsce – nic bardziej mylnego.

Jak podaje grudniowy raport firmy Nielsen The Gauge: Poland, największą popularnością wśród Polaków cieszy się telewizja satelitarna, której udział w oglądalności w Polsce wyniósł aż 36,5%. Tuż za nią uplasowała się telewizja kablowa  z wynikiem 28,7%. Trzecie miejsce również należy do telewizji, tym razem naziemnej (23,1%).

Warto zaznaczyć, że dane zebrane w raporcie pochodzą z 3,5 tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów.

No dobrze, to gdzie w takim razie plasuje się streaming? Okazuje się, że w grudniu stanowił on jedynie 5,6% oglądalności w Polsce! W tym procencie znajdują się wszystkie serwisy streamingowe dostępne nad Wisłą.

fot. Nielsen

Największą oglądalnością wśród platform cieszy się Netflix. Na jaką oglądalność może on liczyć? Raczej skromną. To bowiem tylko 1,8% udziału.

Tuż za nim uplasował się YouTube z wynikiem 1,3%. Wszystkie pozostałe serwisy streamingowe przejęły łącznie tylko 2,5% oglądalności.

Zaskoczeni? No cóż, warto zauważyć, że z serwisów streamingowych korzystają głównie młodsi odbiorcy. Tych starszych za to w Polsce nie brakuje. Mimo tego aż tak niski procent może być dla wielu niespodzianką.

Co czeka Netflixa w 2023 roku? Platforma straci czy zyska nowych klientów? Choć rok 2022 rok firma kończy z zyskiem, to jednak przed nami czas wprowadzenia nowych zasad na platformie. Mowa o zakazie współdzielenia kont:

https://www.rtvmaniak.pl/9624872/koniec-dzielenia-kont-na-netflixie-staje-sie-faktem-a-firma-ma-powody-do-swietowania/

Źródło

Monika Szefler

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Japoński samuraj potwierdza premierę. Znam datę debiutu flagowca Sony Xperia 1 VI

Sony potwierdziło premierę nowych smartfonów! Debiut flagowca i średniaka (a może jeszcze jednego modelu) został…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Operatorzy
  • Plus

Nowy iPhone za mniej niż 2500 zł? Ten operator ma okazje dla fanów Apple

Plus ma specjalne oferty dla tych, którzy przymierzają się do zakupu nowego iPhone'a. Z ofertami…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Nokia
  • Telefony

25 lat temu dałbyś się za nią pokroić. Dzisiaj debiutuje ponownie i trafia do Polski

Solidne wykonanie, cyfrowy detoks, bateria na kilka dni i Snake w telefonie. Jeśli któryś z…

8 maja 2024
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Pozamiatane. Smartfon z najlepszym aparatem na świecie zmiażdżył rywali

Mamy nowego króla! Jeden z najnowszych flagowców został okrzyknięty najlepszym telefonem do zdjęć na świecie.…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Nie docenisz tych flagowców, obudzisz się z ręką w nocniku. W tych cenach ich specyfikacja czaruje przed premierą

vivo X100s, vivo X100s Pro i vivo X100 UItra debiutują na dniach, a ich specyfikacja…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Wyczekiwany OPPO z globalną premierą. Taka specyfikacja zrobi ze średniaka HIT w Polsce

Globalny OPPO Reno 12 Pro 5G jest coraz bliższy premiery. Smartfon klasy średniej otrzymał kolejną…

8 maja 2024