Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Już wiem, kiedy Netflix rozprawi się z użytkownikami. Koniec dzielenia kont jest bliski

Netflix stawia kres swawolom użytkowników, blokując funkcję współdzielenia konta. Dziś wiemy już, że narzędzie zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych już w nadchodzącym roku.

Od kilku miesięcy do sieci intensywnie trafiają informacje dotyczące wprowadzenia przez Netflixa rozwiązania, które uniemożliwi użytkownikom współdzielenie kont.

Jak wiadomo, to opcja, z której chętnie korzystają widzowie na całym świecie – również w Polsce. To dzięki temu rozwiązaniu bez wątpienia Netflix ma w naszym kraju tak szerokie grono użytkowników. Pozwala to bowiem na spore oszczędności – za dostęp do oferty serwisu w ten sposób płacimy nawet kilkukrotnie mniej.

Co prawda Netflix nigdy oficjalnie nie zezwalał na takie operacje, jednak do tej pory nie przyłożył się wystarczająco do kontrolowania poczynań użytkowników. Niestety niedługo się to zmieni.

Netflix mówi dosyć dzieleniu konta

Data wprowadzenia przez Netflixa funkcji, która zablokuje współdzielenie kont, do tej pory nie była jeszcze znana. Dziś to się zmienia – redakcja Wall Street Journal podaje, że Netflix zablokuje dzielenie konta w Stanach Zjednoczonych już w 2023 roku. To więc dla Amerykanów ostatnie chwile błogich oszczędności.

Fot. Netflix

Pytanie tylko, jak bardzo na tym rozwiązaniu straci sam Netflix. Wyobrażam sobie, że gdy dzielenie konta zostanie zablokowane w Polsce, wielu użytkowników zrezygnuje z usługi. Szczególnie że w naszym kraju obecnie serwisów streamingowych nie brakuje. A gdy klienci odejdą, zachęcenie ich do powrotu nie będzie łatwe (wie coś o tym WhatsApp).

Przypomnijmy, że Netflix testował też rozwiązanie, w ramach którego dzielenie konta będzie możliwe, ale za dodatkową opłatą. Mowa tu o dopłacie 3 do nawet 7 dolarów za jednego użytkownika (w zależności od regionu), co przekłada się na kwotę około 13-30 złotych.

Być może platforma zdecyduje się na wprowadzenie tej opcji globalnie.

Nie tak dawno Netflix wprowadził też w Stanach Zjednoczonych nowy plan z reklamami. Nie okazał się on jednak jeszcze takim sukcesem, jak się spodziewano:

https://www.gsmmaniak.pl/1367975/netflix-plan-z-reklamami-nie-jest-sukcesem/

Źródło

Monika Szefler

Najnowsze artykuły

  • Newsy

Wielki hit PlayStation wycofany w ponad 100 krajach. Dlaczego?

Sony wykonało krok, który może być trudny do zrozumienia przez sporą liczbę graczy. Głośna zapowiedź…

13 maja 2024
  • Promocje

Allegro odpaliło taką promocję na iPhone 15 Pro, że aż sam mógłbym pomyśleć o zakupie

Jeszcze nigdy w historii flagowce Apple nie taniały tak szybko jak teraz. Masz teraz świetną…

13 maja 2024
  • Nothing
  • Słuchawki
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Nothingi na budżecie. TEST transparentnych Ear(a), gdzie zaoszczędzono względem flagowców?

Test Nothing Ear(a), czyli nowego rozdania i strategii londyńskiej marki. Czy te słuchawki bezprzewodowe do…

13 maja 2024
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

Najbardziej wyjątkowa Motorola zdradza cenę przed premierą. Może być jeszcze lepsza

Motorola Razr 50 Ultra zdradza kolejne szczegóły przed premierą – do sieci wyciekła cena urządzenia.…

12 maja 2024
  • Słuchawki
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Test Fresh ’n Rebel Clam Fuse. Idealne na lato

Fresh ’n Rebel Clam Fuse to bezprzewodowe nauszne słuchawki, które nie tylko zachwycają przyjemnym dla…

12 maja 2024
  • Apple
  • Newsy
  • Wearables

Apple Watch X na zdjęciach. Kamera na froncie kupi nieprzekonanych?

Apple Watch X pozuje na grafikach koncepcyjnych. Największa zmiana to obecność kamerki do rozmów na…

12 maja 2024