>
Kategorie: Newsy Telefony

Oj nieładnie: Google ukarane za fatalne reklamy Pixela. Teraz zapłaci miliony

Google się doigrało. Firma usłyszała zarzuty za rozpowszechnianie fałszywych reklam Pixela 4. W całość zamieszane są miliony dolarów i jedna rozgłośnia radiowa.

Producenci smartfonów robią wszystko, co mogą, by jak najszerzej reklamować swoje produkty – szczególnie teraz, gdy kryzys gospodarczy na świecie trwa w najlepsze.

Google jest jedną z tych firm, która ma jednak na koncie niezbyt etyczne działania reklamowe – i to jeszcze z 2019 roku. Gigant słono za nie zapłaci.

Okazuje się, że Google zawarł umowę z iHeartRadio na ponad 2,6 miliona dolarów – tyle gigant zapłacił stacji radiowej za promowanie Pixela 4. Prezenterzy radiowi w zamian wplatali w swoje audycje reklamy Pixela 4, podczas gdy nigdy nawet nie mieli telefonu w rękach.

fot. Google

Oto kilka z przykładów reklam, jakie wygłaszali w radiu prezenterzy:

Jedyną rzeczą, którą kocham bardziej niż robienie idealnego zdjęcia? Robienie idealnego zdjęcia w nocy. Z Google Pixel 4 oba są proste.

Pixel 4 to coś więcej niż tylko świetne zdjęcia. Świetnie pomaga mi również w załatwianiu spraw dzięki nowemu, aktywowanemu głosowo Asystentowi Google, który może obsługiwać wiele zadań jednocześnie.

Mogę poczytać o najnowszych modach zdrowotnych, zapytać o drogę do najbliższej klasy koziej jogi (tak, jest takie coś) i wysłać mamie SMS z lokalizacją bez użycia rąk.

Fot. PhoneArena

Co istotne, warunkiem umowy między iHeart Media a Google było dostarczenie reklamodawcom smartfonów Pixel 4. Sprzęty miały do nich dotrzeć w październiku 2019 roku – po raz drugi firma poprosiła o nie na początku 2020 roku, kiedy to Google upomniał się o dodatkowe reklamy.

Ostatecznie sprzęty nie trafiły do iHeart Media, a mimo tego firma wyemitowała aż 29 tysięcy niezgodnych z prawdą reklam!

Fot. Google

Google i iHeartMedia ukarane po latach

W ramach ugody zawartej po dwóch latach od wydarzeń, Google i iHeartRadio wypłacą 9,4 miliona dolarów stanom Arizona, Kalifornia, Georgia, Illinois, Massachusetts, Nowy Jork i Teksas.

Google i iHeartMedia płaciły influencerom za promowanie produktów, których nigdy nie używali, wykazując rażący brak szacunku dla zasad dotyczących reklamowania. Federalna Komisja Handlu nie przestanie współpracować z naszymi partnerami w stanach, aby rozprawić się z oszukańczymi reklamami i zapewnić, że firmy, które łamią zasady, zapłacą za to.

– komentuje dyrektor Biura Ochrony Konsumentów, Samuel Levine.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1361901/zdrap-i-zyskaj-swiateczna-promocja-t-mobile/

Źródło: 1, 2

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Epic Games ma dla Was dwie wyjątkowe strategie. Takiej okazji już dawno nie było

Fani strategii mogą czuć się kokietowani. Epic Games w ramach rozdawnictwa postanowił udostępnić graczom dwa…

20 listopada 2025
  • Promocje

Takiego G-Shocka nie ma nawet Casio. Za 60 złotych dostajesz kapitalną baterię, IP68 i latarkę

Tanich smartwatchy o designie G-Shocka jest wiele, ale to BlitzWolf BW-AT7 robi największe wrażenie -…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Kwartały mijają, a jest to wciąż najlepszy pancerny smartfon producenta. Nie tylko IP69 i MIL-STD-810H

W ostatnich miesiącach zadebiutowało parę pancernych smartfonów polskiego HAMMER-a, ale żaden z nich nie jest…

20 listopada 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Może i jest cieniasem, ale na pewno nie pod względem specyfikacji. Przeciwnie – wręcz czaruje wyposażeniem

Do sieci trafiła specyfikacja maluszka dopełniającego serię Honor Magic8. Model Mini przenika się z wersją…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czy warto TERAZ kupić Roborock Saros 10R?

Roborock Saros 10R ma system nawigacji nawet 21 razy dokładniejszy od klasycznego LiDARu i mierzy…

20 listopada 2025
  • Promocje

Zegarki Amazfit w super promocjach! Można sporo zaoszczędzić, a pewien sklep oferuje trzy raty za darmo

Dobry producent postanowił przecenić swoje smartwatche zarówno u siebie, jak i w wielu sklepach partnerskich.…

20 listopada 2025