Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Polacy uwielbiają BLIKA. Zmiata konkurencję – oto kolejny dowód

BLIK rośnie w siłę, a wyniki, jakie zdobywa w Polsce, stale zaskakują. BLIKA zna już bowiem 95% Polaków. Aż dla połowy z nich zawsze jest on pierwszym wyborem.

Nie od dziś wiadomo, że Polacy z miejsca zakochali się w BLIK. Nic dziwnego, bo to rozwiązanie tak proste i wygodne, że trudno było o inny obrót spraw. BLIKA używamy stale i masowo – to najbardziej znana marka płatności bezgotówkowych w Polsce.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar, w drugim kwartale 2022 roku aż 95% użytkowników aplikacji bankowych wskazało, że zna BLIKA, a aż 45% ankietowanych wybiera go najczęściej.

fot. blik

BLIK z pewnością wart jest polecenia

Według badania KANTAR w drugim kwartale 2022 r. znajomość spontaniczna BLIKA wyniosła 75 proc., a znajomość wspomagana aż 95 proc. Co więcej, wskaźnik NPS wskazujący na skłonność do polecania marki wyniósł aż 66 punktów, podczas gdy średni wynik NPS dla sektora finansowego to zaledwie 34 punkty.

BLIKA najchętniej polecają młodzi – w kategorii wiekowej 18-24 lata wskaźnik NPS ukształtował się na poziomie aż 75 punktów. Co ciekawe, u starszych użytkowników w wieku 50-59 lat wskaźnik również utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie aż 58 punktów.

BLIK chwali się również tym, że w ostatnim kwartale firmie udało się zanotować najwyższy wskaźnik indeksu siły marki Brand Power na poziomie ponad 43%. To aż dwa razy wyższy wynik od innych marek właśnie w kategorii płatności.

Według metodologii KANTAR – MDS (Meaningful, Different Salient) – służącej do pomiaru siły marki (Brand Equity), VISA zyskała jedynie 22,2%, a Mastercard 18,9% . BLIK wyprzedza w Polsce również Google Pay (7,2%), Apple Pay (4,6%) i Revoluta (3,7%).

fot. blik

Fakt, że żadna inna marka płatnicza nie ma dziś takiej siły na polskim rynku, jest dla nas potwierdzeniem, że zbudowaliśmy powszechny i wszechstronny system, który odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów. – mówi Monika Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2022 roku za pośrednictwem BLIKA Polacy zrealizowali aż 540 milionów transakcji. To o ponad jedną czwartą więcej niż w całym 2020 roku – BLIK rośnie więc dynamicznie i ani myśli się zatrzymywać.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1349954/oppo-a17-specyfikacja-cena-wyglad/

Źródło: informacja prasowa

Monika Szefler

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Japoński samuraj potwierdza premierę. Znam datę debiutu flagowca Sony Xperia 1 VI

Sony potwierdziło premierę nowych smartfonów! Debiut flagowca i średniaka (a może jeszcze jednego modelu) został…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Operatorzy
  • Plus

Nowy iPhone za mniej niż 2500 zł? Ten operator ma okazje dla fanów Apple

Plus ma specjalne oferty dla tych, którzy przymierzają się do zakupu nowego iPhone'a. Z ofertami…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Nokia
  • Telefony

25 lat temu dałbyś się za nią pokroić. Dzisiaj debiutuje ponownie i trafia do Polski

Solidne wykonanie, cyfrowy detoks, bateria na kilka dni i Snake w telefonie. Jeśli któryś z…

8 maja 2024
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Pozamiatane. Smartfon z najlepszym aparatem na świecie zmiażdżył rywali

Mamy nowego króla! Jeden z najnowszych flagowców został okrzyknięty najlepszym telefonem do zdjęć na świecie.…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Nie docenisz tych flagowców, obudzisz się z ręką w nocniku. W tych cenach ich specyfikacja czaruje przed premierą

vivo X100s, vivo X100s Pro i vivo X100 UItra debiutują na dniach, a ich specyfikacja…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Wyczekiwany OPPO z globalną premierą. Taka specyfikacja zrobi ze średniaka HIT w Polsce

Globalny OPPO Reno 12 Pro 5G jest coraz bliższy premiery. Smartfon klasy średniej otrzymał kolejną…

8 maja 2024