>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Polacy uwielbiają BLIKA. Zmiata konkurencję – oto kolejny dowód

BLIK rośnie w siłę, a wyniki, jakie zdobywa w Polsce, stale zaskakują. BLIKA zna już bowiem 95% Polaków. Aż dla połowy z nich zawsze jest on pierwszym wyborem.

Nie od dziś wiadomo, że Polacy z miejsca zakochali się w BLIK. Nic dziwnego, bo to rozwiązanie tak proste i wygodne, że trudno było o inny obrót spraw. BLIKA używamy stale i masowo – to najbardziej znana marka płatności bezgotówkowych w Polsce.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar, w drugim kwartale 2022 roku aż 95% użytkowników aplikacji bankowych wskazało, że zna BLIKA, a aż 45% ankietowanych wybiera go najczęściej.

fot. blik

BLIK z pewnością wart jest polecenia

Według badania KANTAR w drugim kwartale 2022 r. znajomość spontaniczna BLIKA wyniosła 75 proc., a znajomość wspomagana aż 95 proc. Co więcej, wskaźnik NPS wskazujący na skłonność do polecania marki wyniósł aż 66 punktów, podczas gdy średni wynik NPS dla sektora finansowego to zaledwie 34 punkty.

BLIKA najchętniej polecają młodzi – w kategorii wiekowej 18-24 lata wskaźnik NPS ukształtował się na poziomie aż 75 punktów. Co ciekawe, u starszych użytkowników w wieku 50-59 lat wskaźnik również utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie aż 58 punktów.

BLIK chwali się również tym, że w ostatnim kwartale firmie udało się zanotować najwyższy wskaźnik indeksu siły marki Brand Power na poziomie ponad 43%. To aż dwa razy wyższy wynik od innych marek właśnie w kategorii płatności.

Według metodologii KANTAR – MDS (Meaningful, Different Salient) – służącej do pomiaru siły marki (Brand Equity), VISA zyskała jedynie 22,2%, a Mastercard 18,9% . BLIK wyprzedza w Polsce również Google Pay (7,2%), Apple Pay (4,6%) i Revoluta (3,7%).

fot. blik

Fakt, że żadna inna marka płatnicza nie ma dziś takiej siły na polskim rynku, jest dla nas potwierdzeniem, że zbudowaliśmy powszechny i wszechstronny system, który odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów. – mówi Monika Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2022 roku za pośrednictwem BLIKA Polacy zrealizowali aż 540 milionów transakcji. To o ponad jedną czwartą więcej niż w całym 2020 roku – BLIK rośnie więc dynamicznie i ani myśli się zatrzymywać.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1349954/oppo-a17-specyfikacja-cena-wyglad/

Źródło: informacja prasowa

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Operatorzy

Revolut już jest operatorem! Daje dorodną paczkę w roamingu UE i USA

Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…

30 kwietnia 2025
  • Motorola
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Wygląda jak flagowiec za 6000 zł, kosztuje ułamek tego. Test telefonu, który w promocjach będzie hitem

Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…

30 kwietnia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

mObywatel padł ofiarą hakerów. Zmasowany atak na rządową aplikację

Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Jeszcze poczekasz na ważną aktualizację Galaxy S25, ale użytkownicy starszych Samsungów nie mają się czym przejmować

Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

OnePlus oficjalnie potwierdza, że ich najlepszy telefon w historii nigdy nie trafi do Polski

To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…

30 kwietnia 2025
  • Newsy

Sprawdź, jak wypada RTX 5060 w laptopach. Czy warto będzie kupić nowy sprzęt z kartą Nvidii?

Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…

30 kwietnia 2025