>
Kategorie: Newsy

Polacy mają już dość subskrypcji. Koniec z wyścigiem serwisów streamingowych?

Polakom znudziły się już subskrypcje? W 2022 roku coraz częściej rezygnujemy z comiesięcznego płacenia za usługi. Netflix, HBO i Disney+ mają się czego obawiać?

Serwisy subskrypcyjne opanowały naszą rzeczywistość – korzystamy z nich do najróżniejszych form rozrywki – oglądania filmów i seriali, słuchania muzyki czy podcastów, czytania książek. Czy jednak na pewno Polacy tak chętnie wciąż ich używają?

Jak podaje najświeższy raport Blue Media o tytule „Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”, Polacy coraz rzadziej decydują się na korzystanie z tego typu usług. Coś, co miało być naszą przyszłością, powoli traci na popularności.

Subskrypcje znudziły Polaków – pierwszy spadek od lat

Według raportu Blue Media, aż 46% badanych podaje, że nie korzysta z żadnego serwisu na zasadzie subskrypcji. Dla porównania, w ubiegłym roku taką odpowiedź wybrało 41% badanych.

To pierwszy raz od 2017 roku, kiedy to serwisy notują spadek zainteresowania Polaków. Dla porównania, w pięć lat temu taką odpowiedź wybrało 62%. Dopiero przyszły rok pokaże jednak, czy wynik ten rzeczywiście może świadczyć o powolnym końcu pewnej ery.

Będziemy się bacznie przyglądać wynikom w przyszłym roku, bo dopiero wtedy przekonamy się, czy spadek był tzw. wypadkiem przy pracy, czy może jednak odwróceniem trendu.

– dodaje Sylwia Frydel, Business Development Director w Blue Media.

fot. Blue Media

Jeśli chodzi o poszczególne kategorie, spadek widoczny jest szczególnie jeśli chodzi o oprogramowania (w tym antywirusy czy programy typu Office 365),  aplikacje sportowe czy serwisy z grami.

To, co natomiast nie zaskakuje, to fakt, że coraz rzadziej decydujemy się na opłacanie naszych subskrypcji przy pomocy comiesięcznych własnoręcznych przelewów. Najczęściej decydujemy się na wybór takich rozwiązań jak BLIK, PayU, karta kredytowa czy Google Pay.

fot. Blue Media

Co ciekawe, aż o 8% wzrosła też liczba badanych, którzy nie korzystają z żadnej usługi abonamentowej – także takich niezwiązanych z siecią. Mowa tu m.in. o karnetach na siłownię, cateringu dietetycznym czy subskrypcji prasy.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1342525/uokik-viaplay-nie-dziala-skargi/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Polski hit kusi wyśmienitą ceną w wysokości 11,99 zł. Za te pieniądze nic lepszego nie znajdziecie!

Polski hit Techlandu, a mianowicie Dying Light objęty został sympatyczną promocją na platformie Steam. W…

15 czerwca 2025
  • Fairphone
  • Newsy
  • Telefony

To właśnie ten model jest prawdziwą definicją smartfona na lata. Sprawdź cenę, design i specyfikację na chwilę przed premierą

Fairphone 6 to smartfon na lata. Długoletnie wsparcie aktualizacyjne producenta wraz z modułową konstrukcją docenią…

15 czerwca 2025
  • Promocje

Ta strategia turowa jest tak tania, że aż przetarłem oczy ze zdziwienia. Teraz zgarniecie ją za 14,29 zł!

Strategia turowa z bardzo znanego uniwersum trafiła na fenomenalną promocję. Teraz każdy z Was doda…

15 czerwca 2025
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Nowy średniak OPPO ze Snapdragonem 8s Gen 4, aż 16 GB RAM i płaskim OLED 144 Hz stanie naprzeciwko POCO F7

OPPO szykuje swojego średniaka, który stanie naprzeciwko POCO F7. Do debiutu przygotuje się bowiem OPPO…

15 czerwca 2025
  • OnePlus
  • Tablety
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Test OnePlus Pad 3. To jeden z najlepszych tabletów z Androidem? Sprawdziłem!

OnePlus Pad 3 to jeden z najciekawszych tabletów z Androidem ostatnich miesięcy. Świetny ekran, solidna…

15 czerwca 2025
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Zobacz na żywo, dlaczego to bezapelacyjnie najlepszy telefon do zdjęć 2025 roku

Huawei Pura80 Ultra na żywo imponuje przesuwnym mechanizmem aparatu ze zmiennym zoomem. Czegoś takiego w…

15 czerwca 2025