>
Kategorie: Newsy

Polacy mają już dość subskrypcji. Koniec z wyścigiem serwisów streamingowych?

Polakom znudziły się już subskrypcje? W 2022 roku coraz częściej rezygnujemy z comiesięcznego płacenia za usługi. Netflix, HBO i Disney+ mają się czego obawiać?

Serwisy subskrypcyjne opanowały naszą rzeczywistość – korzystamy z nich do najróżniejszych form rozrywki – oglądania filmów i seriali, słuchania muzyki czy podcastów, czytania książek. Czy jednak na pewno Polacy tak chętnie wciąż ich używają?

Jak podaje najświeższy raport Blue Media o tytule „Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”, Polacy coraz rzadziej decydują się na korzystanie z tego typu usług. Coś, co miało być naszą przyszłością, powoli traci na popularności.

Subskrypcje znudziły Polaków – pierwszy spadek od lat

Według raportu Blue Media, aż 46% badanych podaje, że nie korzysta z żadnego serwisu na zasadzie subskrypcji. Dla porównania, w ubiegłym roku taką odpowiedź wybrało 41% badanych.

To pierwszy raz od 2017 roku, kiedy to serwisy notują spadek zainteresowania Polaków. Dla porównania, w pięć lat temu taką odpowiedź wybrało 62%. Dopiero przyszły rok pokaże jednak, czy wynik ten rzeczywiście może świadczyć o powolnym końcu pewnej ery.

Będziemy się bacznie przyglądać wynikom w przyszłym roku, bo dopiero wtedy przekonamy się, czy spadek był tzw. wypadkiem przy pracy, czy może jednak odwróceniem trendu.

– dodaje Sylwia Frydel, Business Development Director w Blue Media.

fot. Blue Media

Jeśli chodzi o poszczególne kategorie, spadek widoczny jest szczególnie jeśli chodzi o oprogramowania (w tym antywirusy czy programy typu Office 365),  aplikacje sportowe czy serwisy z grami.

To, co natomiast nie zaskakuje, to fakt, że coraz rzadziej decydujemy się na opłacanie naszych subskrypcji przy pomocy comiesięcznych własnoręcznych przelewów. Najczęściej decydujemy się na wybór takich rozwiązań jak BLIK, PayU, karta kredytowa czy Google Pay.

fot. Blue Media

Co ciekawe, aż o 8% wzrosła też liczba badanych, którzy nie korzystają z żadnej usługi abonamentowej – także takich niezwiązanych z siecią. Mowa tu m.in. o karnetach na siłownię, cateringu dietetycznym czy subskrypcji prasy.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1342525/uokik-viaplay-nie-dziala-skargi/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025