>
Kategorie: Newsy Operatorzy Orange

Orange w ogniu pytań – zgłoszony przez klientów do UOKiK. Będzie wysoka kara?

UOKiK na prośbę klientów uważnie przygląda się działaniom Orange. Chodzi o działania operatora związane z obciążaniem konsumentów kosztami za połączenia z infolinią.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny poinformował właśnie o wszczęciu postępowania przeciwko operatorowi Orange Polska.

Sprawa tyczy się skarg zgłaszanych przez klientów, dotyczących pobierania opłat za połączenia z infoliniami Orange i nju mobile m.in. podczas zgłaszania awarii czy reklamacji.

Dodatkowe opłaty w Orange – UOKiK bada sprawę

Poszkodowani klienci informowali UOKiK o tym, że opłaty naliczane były, nawet gdy konsumenci korzystali z planów nielimitowanymi połączeniami na numery komórkowe i stacjonarne. Co gorsza, opłaty pobierane są również w momencie oczekiwania na połączenie z konsultantem operatora.

UOKiK przytacza fragment jednej ze skarg:

Gdy np. usługa nie działa, tak jak teraz u mnie TV – muszę zadzwonić i to zgłosić. Paradoksem jest to, że to ja muszę zapłacić za to, że zgłaszam u nich awarie na usługach, które oni dostarczają. (…) czekam 20 minut na infolinii, a i tak nikt nie odebrał. A płacić za to będę musiał – dodam że pomimo tego że mam telefon w Orange – bez limitów do wszystkich – ale nie do biura obsługi Orange.

fot. UOKiK

Jak tłumaczy UOKiK, takie działania nie są zgodne z ustawą o prawach konsumenta. Czytamy w niej, że „jeżeli przedsiębiorca wskazuje numer telefonu przeznaczony do kontaktowania się z nim w sprawie zawartej umowy, opłata dla konsumenta za połączenie z tym numerem nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta konsument”.

Urząd dodaje, że pobieranie opłat za rozmowy dotyczące awarii czy reklamacji mogą zostać uznane za przenoszenie na konsumentów ryzyka gospodarczego prowadzonej działalności. Część klientów może z tego względu zrezygnować z raportowania o awarii.

UOKiK przyjrzał się również działaniom operatora związanym z pobieraniem opłat za diagnozę, czy do zgłaszanego przez konsumenta w postępowaniu reklamacyjnym uszkodzenia doszło, oraz tego, która ze stron przyczyniła się do jego powstania:

Naliczenie opłaty następuje już po dokonaniu diagnozy uszkodzenia. Wzywając technika konsument nie wie, czy usługa będzie odpłatna czy nie, co może powodować wątpliwości czy zdecydować się na naprawę.

Postępowanie dotyczące naruszeń trwa – czym może zakończyć się w najgorszym wypadku dla Orange? W informacji wystosowanej przez urząd mowa jest o karze finansowej w wysokości do 10% zeszłorocznego obrotu.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1341075/orange-oferta-tygodnia-vivo-v21-taniej-i-sluchawki-gratis/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Ciekawostki
  • Newsy

Masz dość reklam na YouTube? Spokojnie, zaraz dostaniesz jeszcze dłuższe i niepomijalne reklamy

Wygląda na to, że YouTube niedługo zarzuci Was nowymi, niepomijalnymi reklamami. Google testuje właśnie funkcję,…

16 czerwca 2025
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Tymi średniaki OPPO chce zakończyć dominację Samsunga i Xiaomi w średniej półce. Nowe smartfony wkrótce globalnie

OPPO szykuje się do globalnej premiery aż kilku urządzeń. Poza słuchawkami Enco Buds 3, smartwatchem…

16 czerwca 2025
  • Promocje

Mój ulubiony telefon do 2000 złotych staniał w Polsce tak, że nie potrafię go nie polecać najlepszym przyjaciołom

Nothing Phone 3a Pro to moim skromnym zdaniem jeden z najlepszych telefonów do 2000 złotych.…

16 czerwca 2025
  • Promocje

To FPS, który wciąga jak bagno. Kooperacyjną strzelankę dorwiecie teraz za 16 zł

Sker Ritual – to bez wątpienia FPS, który można określić mianem niedocenionego. Teraz każdy z…

16 czerwca 2025
  • Bankowość
  • Newsy

Ten komunikat od Santander może zaskoczyć wielu klientów. Jedna decyzja może Was sporo kosztować

Wydany swego czasu komunikat przez Santander może zaskoczyć wielu klientów. Popularny bank poinformował użytkowników o…

16 czerwca 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Taka specyfikacja w takim telefonie musi się podobać. Wszystko jest na swoim miejscu, a cena nie straszy

Być może nie najlepszy na rynku i być może nie najwydajniejszy. Ale na pewno bardzo…

16 czerwca 2025