Płatne kampanie reklamowe to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie rozpoznawalności firmy w sieci. Jak wybrać kampanię idealnie dopasowaną do własnych potrzeb? Sprawdź!
Artykuł sponsorowany
Marketing internetowy to szereg różnych działań podejmowanych w celu promocji firmy. Jakie są rodzaje kampanii płatnych? Która z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim biznesie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.
Czym jest SEM (Search Engine Marketing)?
SEM (Search Engine Marketing) to inaczej marketing w wyszukiwarkach, czyli wszelkie działania mające na celu uzyskanie jak najlepszej pozycji witryny w wyszukiwarkach internetowych. W skład SEM wchodzą działania SEO (pozycjonowanie stron w bezpłatnych wynikach wyszukiwania) oraz kampanie płatne, najczęściej w rozliczeniu PPC (Pay Per Click).
Typy płatnych kampanii marketingowych
Marketing SEM obejmuje zarówno działania z zakresu SEO, jak i kampanie PPC (rozliczane w oparciu o liczbę kliknięć w link tekstowy lub baner). Najbardziej popularne rozwiązanie działające w modelu PPC to płatne kampanie Google Ads. Wyróżniamy trzy najważniejsze rodzaje tego typu reklam:
- Reklamy tekstowe, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu przez użytkownika konkretnego słowa kluczowego;
- Reklamy wideo w serwisie YouTube;
- Reklamy w formie grafiki, które pojawiają się w aplikacjach i na stronach internetowych.
SEO (Search Engine Optimization) a PPC (Pay Per Click)
Będąc w temacie kampanii reklamowych warto wyjaśnić, czym właściwie różnią się działania SEM (Search Engine Marketing) od działań PPC (Pay Per Click). SEO to działania prowadzące do zwiększenia widoczności strony internetowej w organicznych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Czynności wchodzące w skład SEO, w przeciwieństwie do PPC, są w większości przypadków nieodpłatne. SEO obejmuje takie działania jak m.in. pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych czy prowadzenie kampanii linków sponsorowanych. Działania obejmujące pozycjonowanie stron internetowych SEO są długoterminowe – bardzo często prowadzone są nawet przez kilka miesięcy, a ich efekty widoczne są przez dłuższy czas. Efekty działań PPC są natomiast widoczne od razu po uruchomieniu kampanii. SEO i PPC różnią się także sposobem płatności za reklamę. W pozycjonowaniu SEO klient najczęściej rozlicza się z agencją marketingową na podstawie abonamentu za usługę. Z kolei w przypadku modelu PPC płacimy za kliknięcie linku, a także za obsługę kampanii. Chcesz dotrzeć do powracających klientów za pomocą reklamy Google Ads i Facebook Ads? Sprawdź remarketing w Harbingers!
Jaka kampania płatna najlepiej sprawdzi się w Twoim biznesie?
Zastanawiasz się, jaki rodzaj płatnej kampanii będzie najlepszym rozwiązaniem dla Twojej firmy? Odpowiedź na to pytanie może się różnić w zależności od specyfiki działania przedsiębiorstwa, postawionych celów biznesowych oraz grupy, do której chcesz trafić ze swoimi produktami czy usługami. Chcąc zadbać o skuteczny marketing firmy, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów i podjąć współpracę z agencją marketingową – https://harbingers.io/oferta/sem/kampanie-lokalne. Specjaliści pomogą Ci dobrać systemy reklamowe idealnie dopasowane do potrzeb, celów i uwarunkowań Twojego biznesu.
Wybierz profesjonalną agencję marketingową
Jeśli chcesz zadbać o skuteczny marketing swojego biznesu, świetnym rozwiązaniem będzie podjęcie współpracy z profesjonalną agencją marketingową. Jak wybrać dobrą firmę? Najlepiej skorzystać z usług doświadczonej agencji, która cieszy się doskonałymi opiniami klientów. Warto także zwrócić uwagę na efekty dotychczasowych działań marketingowych przeprowadzonych przez wybraną firmę.
źródło: Artykuł sponsorowany
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.