Amerykański gigant Apple planuje redukcję wydatków oraz zatrudnień, aby lepiej poradzić sobie z prognozowaną recesją. Czy owe działania nie przyniosą odwrotnego efektu?
Trend redukcji etatów oraz ograniczenia wydatków nie jest niczym niecodziennym. Ostatnio taki ruch zaplanowała Tesla oraz konsorcjum Meta, w skład którego wchodzi m.in. Facebook.
Spadek kursu Apple na giełdzie o 1.6% jest wyraźnym wskaźnikiem, że trzeba znaleźć rozwiązanie na prawdopodobnie długą bessę.
Tarcza antyinflacyjna Apple
Apple stara się opracować tarczę, która jednak ma maksymalizować przychody firmy, a nie minimalizować wydatki konsumentów. Klasycznym rozwiązaniem jest wcześniej wspomniane cięcie kosztów przez redukcję etatów czy mniejsze finansowanie poszczególnych grup projektowych.
Istnieje jednak ryzyko, że usługi lub produkty Apple mogą być gorszej jakości jeśli pracownicy zwęszą spadające morale wewnątrz firmy.
Największą obawą jest systematyczny, globalny wzrost stóp procentowych, który może doprowadzić do recesji. Nie jest to scenariusz pożądany przez żadną firmę, a na pewno nie przez giganta, jakim jest Apple.
Sprzedaż smartfonów w drugim kwartale spadła o 9%, a pozycja Apple na fotelu lidera pod względem sprzedanych urządzeń jest niezmienna. Warto nadmienić, że koreański Samsung traci do pierwszego miejsca zaledwie 17%.
Możemy spodziewać się jednak, że firma z Cupertino mocno odżyje, gdyż przyzwyczaiła, że we wrześniu po sezonie wakacyjnym premierę mają najbardziej oczekiwane urządzenia, w tym nowe iPhony.
Wg. rocznego raportu firmy z siedzibą w Kalifornii, Apple zatrudnia 154000 pracowników etatowych.
Na pewno wszyscy oczekujemy rozwoju wydarzeń, gdyż ciężkie czasy dotykają każdego. Liczymy, aby globalny kryzys jak najprędzej przeszedł do historii, być może niebawem, każdy maniaK będzie mógł dzielić się swoimi spostrzeżeniami na face time.
Zapraszam do lektury tekstu poświęconego polecanym telefonom Apple iPhone:
Jaki iPhone WARTO kupić? Polecane telefony Apple – w różnych cenach, dla każdego!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.