Kategorie: Newsy

Bunt producentów mobilnej rozrywki – nie będziemy płacić myta Apple i Google!

Coraz więcej producentów gier mobilnych wyraża swoje niezadowolenie wobec prowizji, którą ponosi za sprzedaż swoich produktów. Jaki jest sposób na obejście płacenia lwiej części z biznesu gigantom?

W związku z drakońskimi opłatami, które producenci elektronicznych treści ponoszą przy każdorazowej sprzedaży za pośrednictwem popularnych sklepów z aplikacjami, coraz więcej firm decyduje się na rezygnacje z usług pośredników.

Bunt producentów mobilnych gier

Prawdziwą lawinę zmian dotyczących prowizji za sprzedaż produktów cyfrowych zapoczątkował konflikt pomiędzy Apple a Epic.

Streszczając, Epic zaproponował graczom tańszą alternatywę zakupu swoich produktów za pomocą waluty o nazwie V-dolce w grze Fortnite, która miała być kupowana bezpośrednio od Epica, omijając prowizję Apple Store.

Fot. Game of Thrones: Conquest web store

Poczynania sprytnych działaczy Epica nie spodobały się Apple, które usunęło Fortnite ze swojego sklepu, co doprowadziło do pozwu firmy z Cupertino przez Epic Games. 

Zasadniczo w sporze nikt nie wygrał, a obie firmy straciły wiele milionów dolarów. Od tego czasu w życie weszło wiele zmian w stawkach za prowizje od sprzedaży w sklepach App Store oraz Google Play Store.

Oba sklepy obniżyły swoje stawki do 15%, ale pozostawiając wiele skomplikowanych kwestii. Obniżona stawka miała dotyczyć bowiem tylko pierwszego zarobionego miliona dolarów w roku, później stawka wracała do swojej pierwotnej wielkości tj. 30%.

Raport firmy analitycznej Game Refinery jasno wskazuje trend, wobec którego coraz więcej firm decyduje się na sprzedaż swoich produktów na własnych domenach bez pośredników w postaci sklepów z aplikacjami.

Gry, które przeprowadziły taki zabieg to m.in.:  Game of Thrones: ConquestClash of Clans, Marvel Strike Force oraz Star Trek Fleet Command

Game Refinery donosi, że tytuł Marvel Strike Force zarobił ubiegłego miesiąca 4 miliony $ z samej sprzedaży ze sklepu iOS App Store.

Trudno zatem się dziwić, że producenci gier szukają dróg, aby zmaksymalizować swoją rentowność. Biorąc pod uwagę 15% prowizję na pierwszy milion oraz 30% na nadwyżkę, sama prowizja pochłonęłaby aż 1,05 mln $ ze sprzedaży.

Można zastanawiać się, czy to dobry kierunek dla producentów mobilnych gier, czy jednak sprzedaż ich tytułów mocno spadnie ze względu na brak możliwości zakupu gier przez wygodne aplikacje.

źródło

Jan S.

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Znamy cenę „być, albo nie być” w wydaniu Sony. Choć trudno w to uwierzyć, Xperia 1 VI będzie tańsza niż rok temu

Sony Xperia 1 VI niespodziewanie zdradza cenę przed premierą. Fani nie muszą obawiać się podwyżek,…

27 kwietnia 2024
  • Huawei
  • Tablety
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Test Huawei MatePad 11.5 PaperMatte Edition. Nowy wymiar komfortu

Huawei MatePad 11.5 PaperMatte Edition to tablet z matowym ekranem eliminującym odblaski. Wiele podobieństw do…

27 kwietnia 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Xiaomi

HIT nad HITAMI od Xiaomi trafił na czarną listę. Ten telefon był przekozakiem

Kiedyś był hitem nad hitami, prawdziwym pogromcą telefonów ze średniej półki. Wydajnością dorównywał ex-flagowcom, a…

27 kwietnia 2024
  • Akcesoria
  • Hama
  • Newsy

Premiera powerbanków Hama Colour 10 i 20: energia w stylowej formie

Hama wprowadza na rynek nową linię powerbanków Colour, łączących wysoką pojemność akumulatora, atrakcyjny design oraz…

27 kwietnia 2024
  • Promocje

Świetny tablet Apple teraz w polskiej promocji. Wykorzystaj okazję i kup iPad Air

Tablet iPad Air (5 generacji) to mocny zawodnik w świecie Apple. Korzysta bowiem z mocnego…

26 kwietnia 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Oto zapowiedź najmocniejszego flagowca z 1″ aparatem i obiektywem peryskopowym aż 200 MP

Jeden z najważniejszych flagowców do zdjęć zdrady kolejne szczegóły. W końcu 1-calowy aparat wraz z…

26 kwietnia 2024