>
Kategorie: Newsy

Bunt producentów mobilnej rozrywki – nie będziemy płacić myta Apple i Google!

Coraz więcej producentów gier mobilnych wyraża swoje niezadowolenie wobec prowizji, którą ponosi za sprzedaż swoich produktów. Jaki jest sposób na obejście płacenia lwiej części z biznesu gigantom?

W związku z drakońskimi opłatami, które producenci elektronicznych treści ponoszą przy każdorazowej sprzedaży za pośrednictwem popularnych sklepów z aplikacjami, coraz więcej firm decyduje się na rezygnacje z usług pośredników.

Bunt producentów mobilnych gier

Prawdziwą lawinę zmian dotyczących prowizji za sprzedaż produktów cyfrowych zapoczątkował konflikt pomiędzy Apple a Epic.

Streszczając, Epic zaproponował graczom tańszą alternatywę zakupu swoich produktów za pomocą waluty o nazwie V-dolce w grze Fortnite, która miała być kupowana bezpośrednio od Epica, omijając prowizję Apple Store.

Fot. Game of Thrones: Conquest web store

Poczynania sprytnych działaczy Epica nie spodobały się Apple, które usunęło Fortnite ze swojego sklepu, co doprowadziło do pozwu firmy z Cupertino przez Epic Games. 

Zasadniczo w sporze nikt nie wygrał, a obie firmy straciły wiele milionów dolarów. Od tego czasu w życie weszło wiele zmian w stawkach za prowizje od sprzedaży w sklepach App Store oraz Google Play Store.

Oba sklepy obniżyły swoje stawki do 15%, ale pozostawiając wiele skomplikowanych kwestii. Obniżona stawka miała dotyczyć bowiem tylko pierwszego zarobionego miliona dolarów w roku, później stawka wracała do swojej pierwotnej wielkości tj. 30%.

Raport firmy analitycznej Game Refinery jasno wskazuje trend, wobec którego coraz więcej firm decyduje się na sprzedaż swoich produktów na własnych domenach bez pośredników w postaci sklepów z aplikacjami.

Gry, które przeprowadziły taki zabieg to m.in.:  Game of Thrones: ConquestClash of Clans, Marvel Strike Force oraz Star Trek Fleet Command

Game Refinery donosi, że tytuł Marvel Strike Force zarobił ubiegłego miesiąca 4 miliony $ z samej sprzedaży ze sklepu iOS App Store.

Trudno zatem się dziwić, że producenci gier szukają dróg, aby zmaksymalizować swoją rentowność. Biorąc pod uwagę 15% prowizję na pierwszy milion oraz 30% na nadwyżkę, sama prowizja pochłonęłaby aż 1,05 mln $ ze sprzedaży.

Można zastanawiać się, czy to dobry kierunek dla producentów mobilnych gier, czy jednak sprzedaż ich tytułów mocno spadnie ze względu na brak możliwości zakupu gier przez wygodne aplikacje.

źródło

Jan S.

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Operatorzy

Revolut już jest operatorem! Daje dorodną paczkę w roamingu UE i USA

Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…

30 kwietnia 2025
  • Motorola
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Wygląda jak flagowiec za 6000 zł, kosztuje ułamek tego. Test telefonu, który w promocjach będzie hitem

Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…

30 kwietnia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

mObywatel padł ofiarą hakerów. Zmasowany atak na rządową aplikację

Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Jeszcze poczekasz na ważną aktualizację Galaxy S25, ale użytkownicy starszych Samsungów nie mają się czym przejmować

Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

OnePlus oficjalnie potwierdza, że ich najlepszy telefon w historii nigdy nie trafi do Polski

To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…

30 kwietnia 2025
  • Newsy

Sprawdź, jak wypada RTX 5060 w laptopach. Czy warto będzie kupić nowy sprzęt z kartą Nvidii?

Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…

30 kwietnia 2025