>
Kategorie: Newsy

Bunt producentów mobilnej rozrywki – nie będziemy płacić myta Apple i Google!

Coraz więcej producentów gier mobilnych wyraża swoje niezadowolenie wobec prowizji, którą ponosi za sprzedaż swoich produktów. Jaki jest sposób na obejście płacenia lwiej części z biznesu gigantom?

W związku z drakońskimi opłatami, które producenci elektronicznych treści ponoszą przy każdorazowej sprzedaży za pośrednictwem popularnych sklepów z aplikacjami, coraz więcej firm decyduje się na rezygnacje z usług pośredników.

Bunt producentów mobilnych gier

Prawdziwą lawinę zmian dotyczących prowizji za sprzedaż produktów cyfrowych zapoczątkował konflikt pomiędzy Apple a Epic.

Streszczając, Epic zaproponował graczom tańszą alternatywę zakupu swoich produktów za pomocą waluty o nazwie V-dolce w grze Fortnite, która miała być kupowana bezpośrednio od Epica, omijając prowizję Apple Store.

Fot. Game of Thrones: Conquest web store

Poczynania sprytnych działaczy Epica nie spodobały się Apple, które usunęło Fortnite ze swojego sklepu, co doprowadziło do pozwu firmy z Cupertino przez Epic Games. 

Zasadniczo w sporze nikt nie wygrał, a obie firmy straciły wiele milionów dolarów. Od tego czasu w życie weszło wiele zmian w stawkach za prowizje od sprzedaży w sklepach App Store oraz Google Play Store.

Oba sklepy obniżyły swoje stawki do 15%, ale pozostawiając wiele skomplikowanych kwestii. Obniżona stawka miała dotyczyć bowiem tylko pierwszego zarobionego miliona dolarów w roku, później stawka wracała do swojej pierwotnej wielkości tj. 30%.

Raport firmy analitycznej Game Refinery jasno wskazuje trend, wobec którego coraz więcej firm decyduje się na sprzedaż swoich produktów na własnych domenach bez pośredników w postaci sklepów z aplikacjami.

Gry, które przeprowadziły taki zabieg to m.in.:  Game of Thrones: ConquestClash of Clans, Marvel Strike Force oraz Star Trek Fleet Command

Game Refinery donosi, że tytuł Marvel Strike Force zarobił ubiegłego miesiąca 4 miliony $ z samej sprzedaży ze sklepu iOS App Store.

Trudno zatem się dziwić, że producenci gier szukają dróg, aby zmaksymalizować swoją rentowność. Biorąc pod uwagę 15% prowizję na pierwszy milion oraz 30% na nadwyżkę, sama prowizja pochłonęłaby aż 1,05 mln $ ze sprzedaży.

Można zastanawiać się, czy to dobry kierunek dla producentów mobilnych gier, czy jednak sprzedaż ich tytułów mocno spadnie ze względu na brak możliwości zakupu gier przez wygodne aplikacje.

źródło

Jan S.

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025