Kategorie: Newsy Operatorzy

Kolejne 10 lat wolności roamingu w Unii Europejskiej! Zmieni się wiele – na jeszcze lepsze

Od dnia 1 lipca 2022 roku szykują się solidne zmiany związane z „roaming jak w domu” w UE (roaming). Wreszcie ochrona praw konsumenta będzie działać jak należy. Co jest konkretnie planowane, dowiesz się z tego wpisu.

  • UE chce wprowadzić konieczność powiadomienia o dodatkowych opłatach.
  • Taka sama ilość internetu mobilnego ma być dostępna w kraju oraz za granicą.
  • Stawia się na powszechność informacji w celu uświadomienia klienta.

Nowe przepisy w „Roam Like at Home” w UE

Pięć lat temu dokonała się rewolucja jeżeli chodzi o roaming w UE. Wszystko to za sprawą inicjatywy „Roam Like at Home”. Została wprowadzona dokładnie 15 czerwca 2017 roku w wyniku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Zasada ta ustanowiła zrównanie cen za połączenia (głosowe, SMS-owe lub transfer Internetu) wykonywanych na terenie UE w stosunku do krajowych operatorów.

Teraz inicjatywa została przedłużona na kolejne 10 lat, czyli do 2032 roku. W ramach nowelizacji doczekamy się kilku korzystnych zmian. Nareszcie konsument został dostrzeżony jako najważniejszy podmiot w gospodarce. Firmy i obywatele namacalnie odczują skutki nowych regulacji. Korzystanie z usług stanie się dogodniejsze oraz bardziej przejrzyste.

Nowością w „Roam Like at Home” jest koncentracja na jakości obsługi. Oznacza to, że konsumentom należy oferować takie same usługi za granicą jak i w kraju macierzystym. Pod warunkiem że dana usługa jest dostępna tu i tu. Jeżeli w swojej ojczyźnie posiadasz obsługę sieci 5G, masz mieć to zagwarantowane również w krajach Uni Europejskiej.

fot. mobilenetcompanion.co.uk

Podróżując za granice często, dochodzi do sytuacji przełączanie się na sieci nieznane, które naliczają horrendalne opłaty. Od teraz operator ma obowiązek Cię o tym poinformować, co więcej jeśli opłaty wzrosną do górnego określonego limitu, powinien również automatycznie wyłączyć taką „przyjemność”.

Od teraz operatorzy są zmuszeni do informowania swoich klientów o jakości usługi oraz wysyłania SMS-a z informacją, czy istnieje możliwość wzrostu jej opłaty.

Dodatkowo jeśli klient nie może uzyskać dostępu do ujednoliconego numeru alarmowego, jakim jest 112; operator będzie musiał zapewnić alternatywne, w pełni bezpłatne rozwiązanie.

Źródła: 1, 2

Patryk Zimowski

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Operatorzy
  • Orange
  • Promocje

Orange ma prezenty dla wszystkich. Gigabajty na kartę i abonament

Orange w maju ma prezenty dla klientów abonamentowych i na kartę. Skorzystają więc w zasadzie…

1 maja 2024
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Ta premiera pokazuje, ile kosztować będzie najfajniejszy Samsung 2024 roku. Nie ma to dla mnie sensu

Amazfit Helio Ring to bezpośredni konkurent Samsunga Galaxy Ring. Smartring zaraz debiutuje w USA, a…

1 maja 2024
  • Promocje

Ten eks-flagowy smartwatch jest dzisiaj tak tani, że najlepiej kupić 2. Wtedy będzie jeszcze tańszy

Chcesz kupić najlepszy smartwatch, mając do wydania tylko 300 złotych? Honor Watch GS Pro to…

1 maja 2024
  • Longform
  • Samsung
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Bez tych zmian Samsung Galaxy S24 FE może się pakować. To tylko kropla w morzu potrzeb

Samsung Galaxy S20 FE był moim ulubionym Samsungiem w historii. Producent wyszedł naprzeciwko oczekiwaniom i…

1 maja 2024
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

Twój iPhone już Cię nie obudzi. Smartfony za 6 tysięcy z groteskowym problemem

Czy telefon za 6 tysięcy złotych powinien być niezawodny? Jeszcze jak! iPhone ma jednak ostatnio…

1 maja 2024
  • Promocje

Przerwij majówkę, okazja jest! Wybitne średniaki w najniższych cenach

Majówkowy szał promocji trwa w najlepsze! Tym razem okazji doczekały się dwa świetne średniaki. Zarówno…

1 maja 2024