fot. imtmphoto, Fotolia.com
Jakie aplikacje mobilne zagrzały sobie miejsce w sercach i smartfonach Polaków? Ujawnia to najnowszy raport Mediapanel – czy w zestawieniu znalazło się miejsce dla Twojej ulubionej apki?
Z aplikacji mobilnych niemal każdy Polak korzysta na co dzień – obecnie ciężko już wyobrazić sobie bez nich życie. Zapewniają nam najważniejsze informacje, rozrywkę i kontakt z bliskimi. Które z nich nad Wisłą wybieramy najczęściej?
Najświeższe badanie Mediapanel za maj 2022 wskazuje, które aplikacje mobilne cieszą się największą popularnością w naszym kraju. Ciężko doszukać się w nich wielu zaskoczeń. To rzeczywiście najpotrzebniejsze narzędzia i media społecznościowe, z których większość z nas korzysta bardzo regularnie – nie obyło się jednak bez chociaż jednej niespodzianki.
fot. oneinchpunch, Fotolia.com
Na pierwszym miejscu uplasowała się aplikacja Google, potem YouTube, Facebook, Messenger, Mapy Google i Gmail. Warto zauważyć, jak wysoko wciąż znajduje się Facebook, o którym mówi się, że powoli odchodzi już w zapomnienie. Raport Mediapanel zupełnie tego nie potwierdza.
W kontekście Facebooka warto też dostrzec, że Instagram i TikTok – czyli jego główni konkurenci – uplasowali się dopiero na 11 i 12 pozycji. To spore zaskoczenie. Z Facebooka korzystają prawie 23 miliony użytkowników, podczas gdy z Instagrama jedynie 12,5 miliona.
TikTok, mimo że znalazł się dopiero na 12 miejscu, zdeklasował konkurencję pod kątem czasu spędzanego przez użytkowników w aplikacji. Średni czas, jaki na kanale spędzają realni użytkownicy, wyniósł aż 18 godzin i 50 minut – dla porównania na Facebooku jest to 14h 48 min a na Instagramie zaledwie 4 h 58 minut.
W zestawieniu nie zabrakło też aplikacji mobilnych Allegro, Netflixa czy Spotify. Po raz kolejny wskazuje to na fakt, że Netflixowi daleko do kryzysu w Polsce (pomimo podwyżki cen i groźby płatnej opcji dzielenia konta). Na próżno w zestawieniu szukać aplikacji HBO Max czy Amazona. Może niedługo zagrozi mu Disney+?
Swoje miejsce na naszych smartfonach zagrzała też aplikacja Żappki – sympatyczny płaz ma ostatnio na koncie sporo ciekawych innowacji, w tym wprowadzenie możliwości przesyłania Żappsów między użytkownikami czy zamontowanie w sklepie robota, który zrobi nam hot-doga.
Na koniec największa niespodzianka, czy Shopee. Jak widać, jakże irytujący marketing debiutującego w Polsce sklepu na nas działa – aplikacji udało się wejść do zestawienia na dwudziestej pozycji.
https://www.gsmmaniak.pl/1315585/amazfit-gtr-3-pro-edycja-limitowana-cena/
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…
Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…
Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…
Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…
Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…
Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…