Kategorie: Newsy

Kliencie InPost, szykuj się na turbulencje! Wkrótce nie skorzystasz z większości usług

InPost planuje przerwę serwisową, która odbędzie się już 4 czerwca. Przez 12 godzin (w ciągu dnia) spora część usług będzie nieaktywna. Paczki odbierzesz, ale nie nadasz nowej. Sprawdź, na jakie ograniczenia w działaniu InPost musisz się przygotować.

Niemal codziennie InPost dostarcza setki tysięcy paczek do tysięcy Paczkomatów na terenie całej Polski. Wiele osób jest przyzwyczajonych do tego, że usługi InPost dostępne są od ręki.

Warto być więc świadomym tego, że już jutro spora część rozwiązań InPost będzie niedostępna. Dlaczego? Już tłumaczę.

InPost zapowiada przerwę serwisową 4 czerwca

Na 4 czerwca InPost zaplanował przerwę serwisową w trosce o bezpieczeństwo i niezawodność naszych systemów informatycznych. Co ważne, nie odbędzie się ona w nocy, tylko w środku dnia. Część usług InPost będzie nieaktywna od 6 do 18, czyli przez 12 godzin.

Zacznijmy jednak od tego, co będzie działało. W czasie przerwy serwisowej będzie można odebrać paczki z Paczkomatu przy pomocy kodu odbioru lub kodu QR oraz wybrać Paczkomat jako opcji dostawy i spośród listy urządzeń dostępnych na wyświetlanej mapie.

Teraz pora na litanię rzeczy, które działać nie będą. Przez przerwę serwisową InPost NIE BĘDZIE MOŻNA:

  • tworzyć przesyłek i generować etykiet dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek oraz usług kurierskich,
  • tworzyć i opłacać przesyłek, generować etykiet i umieszczać paczek w Paczkomatach przy pomocy następujących usług: ShipX, Szybkie Nadania, Szybkie Zwroty, aplikacja InPost Mobile oraz Manager Paczek,
  • generować kodów zwrotów dla przesyłek Allegro,
  • opłacać paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz Blik,
  • przekierowywać przesyłek (Paczkomat i kurier),
  • tworzyć paczek za pomocą usługi xFile (Klienci Offline),
  • korzystać z formularza reklamacyjnego dla Klientów na stronie inpost.pl.

Niestety, to jeszcze nie koniec niedogodności. W czasie przerwy serwisowej InPost nie wyśle nam komunikatów SMS/e-mail/Push do Klientów/Odbiorców dotyczących m.in. kodów odbioru czy statusów przesyłek, a do tego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www, w aplikacji mobilnej InPost Mobile oraz na platformie WebTrucker.

Pewnym pocieszeniem jest to, że w ramach rekompensaty za niedogodności termin ważności etykiet zostanie wydłużony o czas okna serwisowego, podobnie jak termin ważności odbioru dla paczek oraz ważności kodu zwrotu.

Źródło

Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

Ex-flagowiec Samsung 256 GB bliski ideału w kapitalnej cenie. Okazja roku?

Samsung Galaxy S23 może być uważany za ideał opłacalnego telefonu dla wielu ManiaKów. Ma bowiem…

28 kwietnia 2024
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

YouTube ma nowy plan na wciskanie reklam. Będą dosłownie wszędzie

Masz dość reklam na YouTube? Szykuj się na ich podwójną porcję – teraz Google dołoży…

28 kwietnia 2024
  • Infinix
  • Newsy
  • Telefony

Nawet 24 GB RAM, AMOLED 144 Hz i niesamowita wydajność w cenie, która może zachwycić

Infinix GT 20 Pro to niedrogi telefon stworzony z myślą o graczach, który sprawdzi się…

28 kwietnia 2024
  • Co kupić?
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Kup jeden z tych smartfonów i ciesz się spokojem przez lata. Najlepsze w każdych cenach

Szukasz smartfona na lata? W takim razie dobrze trafiłeś. Przygotowałem zestawienie kilku telefonów, które oferują…

28 kwietnia 2024
  • Promocje

Kiedyś kosztował krocie, a dziś kupisz tego potężnego ex-flagowca w cenie średniaka!

Xiaomi 11T Pro to ex-flagowiec Xiaomi, który dostępny jest teraz w Polsce za mniej niż…

28 kwietnia 2024
  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Znamy cenę „być, albo nie być” w wydaniu Sony. Choć trudno w to uwierzyć, Xperia 1 VI będzie tańsza niż rok temu

Sony Xperia 1 VI niespodziewanie zdradza cenę przed premierą. Fani nie muszą obawiać się podwyżek,…

27 kwietnia 2024