>
Kategorie: Apple Newsy Telefony

Chciał naprawić smartfona Apple w domu. Producent wysłał mu prawie 40 kg narzędzi

Apple wystartował z programem samodzielnej naprawy iPhone’ów w domu. Jak się okazuje, to zadanie dla prawdziwych inżynierów. Co gorsza, producent wyśle Ci sprzęt naprawczy ważący kilkadziesiąt kilogramów!

Nie tak dawno Apple ogłosił przełomową nowość – użytkownicy będą mieć możliwość naprawy swojego smartfona w domu (oczywiście nie w Polsce). Funkcjonalność Self Service Repair od Apple postanowił przetestować redaktor portalu The Verge, Sean Hollister.

Mężczyzna zamówił zestaw do naprawy iPhone’a 13 mini, aby sprawdzić, jak proces samodzielnej naprawy smartfona Apple wygląda w rzeczywistości.

Apple zniechęca do naprawy w domu?

Na start producent zablokował na karcie Hollistera 1200 dolarów (ponad 5 tysięcy złotych) – to kaucja za sprzęt do naprawy smartfona. Apple pobrał też opłatę w wysokości 49 dolarów za wypożyczenie zestawu na 7 dni, a także 69 dolarów za nową baterię.

Nawiasem mówiąc, wybierając się do Apple Store w USA, za wymianę baterii zapłacimy właśnie 69 dolarów – z tą różnicą, że nie musimy sami rozbierać smartfona.

To jeszcze nie koniec niespodzianek – to nie kwota naprawy okazała się najbardziej zaskakująca. Gdy zestaw naprawczy dotarł do redaktora, jego oczom ukazały się dwie walizki pełne sprzętu, ważące łącznie 36 kilogramów! Na zdjęciu iPhone 13 mini dla skali:

Pośród narzędzi, które gigant wysłał Hollisterowi znalazły się wszystkie sprzęty niezbędne do rozłożenia i złożenia smartfona, a cały proces zdaje się bardziej skomplikowany, niż się tego spodziewaliśmy.

Wygląda na to, że nie jest to rozwiązanie dla przeciętnego użytkownika, a raczej specjalisty i ManiaKa majsterkowania. Cały proces był sporym, wielogodzinnym wyzwaniem dla redaktora, raczej szargając mu nerwy, niż przynosząc satysfakcję z naprawy.

Hollister podsumowuje swoje doświadczenia, twierdząc, że Apple tak naprawdę wcale nie chce zachęcić użytkowników do samodzielnej naprawy – ciężko się z nim nie zgodzić.

Ciężkie walizki pełne drogiego sprzętu, 80-stronicowa instrukcja, a do tego lęk przed utratą kaucji i zniszczeniem swojego smartfona raczej nie przekonują do korzystania z programu naprawczego Self Service od Apple.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1310187/upc-play-2-lata-abonamentu-gratis/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Operatorzy

Revolut już jest operatorem! Daje dorodną paczkę w roamingu UE i USA

Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…

30 kwietnia 2025
  • Motorola
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Wygląda jak flagowiec za 6000 zł, kosztuje ułamek tego. Test telefonu, który w promocjach będzie hitem

Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…

30 kwietnia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

mObywatel padł ofiarą hakerów. Zmasowany atak na rządową aplikację

Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Jeszcze poczekasz na ważną aktualizację Galaxy S25, ale użytkownicy starszych Samsungów nie mają się czym przejmować

Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

OnePlus oficjalnie potwierdza, że ich najlepszy telefon w historii nigdy nie trafi do Polski

To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…

30 kwietnia 2025
  • Newsy

Sprawdź, jak wypada RTX 5060 w laptopach. Czy warto będzie kupić nowy sprzęt z kartą Nvidii?

Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…

30 kwietnia 2025