>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Era smartfonowych zombie trwa w najlepsze: 600 miliardów wydanych złotych i tryliony godzin przed ekranem

Ile czasu spędziliśmy w 2021 roku przed ekranami smartfonów? Liczba stale rośnie, przewyższając wyniki z ubiegłych lat. Deweloperzy mają co świętować – w 2021 wydaliśmy na aplikacje równowartość 170 miliardów dolarów!

Z roku na roku użytkowników smartfonów – a co za tym idzie aplikacji mobilnych – stale przybywa. W ostatnich latach mocno przyczyniła się do tego również pandemia, która zamknęła nas w domach na długie tygodnie. Najświeższy raport App Annie pozwala przyjrzeć się statystykom tego, ile czasu i pieniędzy pochłania nam korzystanie z technologicznych dobroci na naszych smartfonach.

Na początek przyjrzyjmy się statystykom godzinowym – według raportu średni czas, jaki poświęcamy na korzystanie z aplikacji mobilnych, wydłużył się aż do aż niemal 5 godzin dziennie. Taki wynik uzyskano m.in. w Korei Południowej, Japonii, Indiach czy Brazylii.

Nieco lepiej jest w Europie – w Niemczech czy Francji czas ten wyniósł ok 3,5 godziny, jednak wciąż jest wyższy niż w ubiegłych latach. Pośrodku stawki uplasowały się takie kraje jak Singapur, Stany Zjednoczone, Kanada czy Rosja.

Rekordowy średni czas 4,8 godziny przed ekranem to wzrost aż o 30% w ciągu dwóch lat! Bez wątpienia mocno przyczyniła się do tego najbardziej popularna aplikacja 2021 roku.

Najpopularniejsze aplikacje 2021

Czy domyślacie się, o jaką aplikację chodzi? Bez zaskoczeń, podobnie jak w 2020 roku to TikTok święci triumfy w marnowaniu naszego czasu. Do sukcesu tej aplikacji bezsprzecznie przyczyniła się pandemia – TikTok pozwolił nam przeżyć lockdown z nieco bardziej pozytywnymi nastrojami.

Co zaskakujące, według raportu użytkownicy spędzili na TikToku średnio aż o 90% więcej czasu, względem 2020 roku. Pokazuje to, że aplikacja ta to nie tylko chwilowa moda – TikTok już na stałe zagościł w naszych smartfonach obok Instagrama, czy odchodzącego powoli do lamusa Facebooka.

Ogromną popularnością wciąż cieszy się również YouTube oraz Netflix – jak widać 2021 rok minął nam pod kątem wszelakiej maści contentu wideo.

Aplikacje mobilne nie tylko pożerają nasz czas, ale i pieniądze. Ubiegły rok przyniósł sklepom zysk z aplikacji w wysokości 320 tysięcy dolarów NA MINUTĘ. W ciągu roku zarobiono więc na tym biznesie aż 170 miliardów dolarów (to wzrost aż o 19,7% względem 2020 roku).

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1284303/xiaomi-redmi-k50-gaming-edition-ekran-aparat/

Źródło, Via

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025