>
Kategorie: Meizu Newsy Telefony

Ten producent dostał po łapkach. Miało nie być reklam, a wyszło jak zwykle

Meizu ukarany za wyświetlanie reklam swoim użytkownikom – producent obiecywał, że system FlymeOS będzie od nich wolny. Niestety, to nie koniec złych wieści.

W listopadzie posiadacze smartfonów Meizu 18 i 18 Pro mogli zauważyć coś niepokojącego. W domyślnej aplikacji pogodowej pojawiły się reklamy. Były to nie tylko banery z niechcianymi ogłoszeniami, ale także pełnoekranowe grafiki – pojawiały się zaraz po otwarciu aplikacji:

Upadł ostatni bastion smartfonowej normalności. Meizu miało być wolne od reklam, ale wyszło inaczej

Dla użytkowników był to ogromny szok – Meizu bowiem szczycił się swoją polityką braku reklam i zapewniał, że posiadacze smartfonów marki nie będą skazani na bloki reklamowe, jak to jest w niektórych przypadkach, szczególnie marek chińskich.

Całe szczęście, już po kilku godzinach reklamy zniknęły. Producent wytłumaczył się, że chodziło jedynie o błąd przy konfiguracji systemu. Nie wszyscy jednak uwierzyli w to, że wpadka Meizu była całkowicie przypadkowa.

Meizu ukarane, ale lepiej nie będzie

Wśród niedowiarków znalazł się również chiński rząd. Biuro Nadzoru Rynku i Administracji nałożyło właśnie na Meizu niewielką grzywnę w wysokości 25 tysięcy juanów (ok. 16 tysięcy złotych) – jej powodem jest niedotrzymanie przez producenta zapewnień kierowanych w stronę konsumentów.

To jednak nie najgorsza wiadomość – co prawda okazuje się, że może i Meizu 18 i 18 Pro wciąż będą wolne od reklam. Niestety nie dotyczy to pozostałych smartfonów marki. Dlaczego?

Meizu promował swoje sprzęty z serii 18 jako „trzy razy mobilne zero”: zero reklam, zero zbędnych aplikacji i zero powiadomień push. Co ciekawe, po czasie producent usunął ze swoich mediów społecznościowych posty z tą obietnicą.

Jak firma tłumaczyła tę decyzję? Meizu twierdzi, że nie jest w stanie obiecać, że kampania „trzech zer” nie będzie mogła zostać realizowana również w przyszłych produktach marki, bo jest najzwyczajniej w świecie nieopłacalna.

Oznacza to więc, że jedynie Meizu 18 i 18 Pro będą w 100% wolne od reklam. To spory strzał w kolano – chiński producent traci właśnie swoją największą broń, pośród mocniejszych i cieszących się większą popularnością rywali. I to na własne życzenie.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1281350/wyprzedaz-smartfonow-w-plus/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Artykuł sponsorowany
  • Promocje

Sprawdź te 4 promocje Black Friday Weeks! Xiaomi i Samsung taniej

RTV EURO AGD przecenia hitowe urządzenia. To smartfon Redmi z aparatem 200 MP, poręczny tablet…

20 listopada 2025
  • Promocje

Epic Games ma dla Was dwie wyjątkowe strategie. Takiej okazji już dawno nie było

Fani strategii mogą czuć się kokietowani. Epic Games w ramach rozdawnictwa postanowił udostępnić graczom dwa…

20 listopada 2025
  • Promocje

Takiego G-Shocka nie ma nawet Casio. Za 60 złotych dostajesz kapitalną baterię, IP68 i latarkę

Tanich smartwatchy o designie G-Shocka jest wiele, ale to BlitzWolf BW-AT7 robi największe wrażenie -…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Kwartały mijają, a jest to wciąż najlepszy pancerny smartfon producenta. Nie tylko IP69 i MIL-STD-810H

W ostatnich miesiącach zadebiutowało parę pancernych smartfonów polskiego HAMMER-a, ale żaden z nich nie jest…

20 listopada 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Może i jest cieniasem, ale na pewno nie pod względem specyfikacji. Przeciwnie – wręcz czaruje wyposażeniem

Do sieci trafiła specyfikacja maluszka dopełniającego serię Honor Magic8. Model Mini przenika się z wersją…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czy warto TERAZ kupić Roborock Saros 10R?

Roborock Saros 10R ma system nawigacji nawet 21 razy dokładniejszy od klasycznego LiDARu i mierzy…

20 listopada 2025