Kategorie: Apple Gry i aplikacje Newsy

Apple pod lupą polskiego UOKiK. Wszystko przez reklamy

UOKIK rozpoczął właśnie postępowanie w sprawie nowej funkcji ograniczającej śledzenie użytkowników od Apple. Urząd sprawdzi, czy funkcja nie łamie reguł konkurencji.

UOKiK w ostatnim czasie nie próżnuje. Niedawno urząd wziął się za influencerów, którzy zmuszeni są teraz do oznaczania każdej formy współpracy w sieci. Sprawa odbiła się szerokim echem, ku niezadowoleniu wielu głównych zainteresowanych.

Tym razem Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bierze na tapet Apple – postępowanie dotyczy działań giganta związanych z polityką prywatności. Chodzi oczywiście o znienawidzoną przez Marka Zuckerberga nową funkcję, która pojawiła się na urządzeniach z iOS 14.5, iPadOS 14.5 i tvOS 14.5.

Apple łamie zakaz konkurencji?

Funkcja ta pozwala na ograniczenie śledzenia działań użytkowników w aplikacjach. Posiadacz urządzenia Apple musi wyrazić zgodę na śledzenie – może też zablokować taką możliwość.

To dla dostawców reklam bardzo niekorzystna sytuacje – gdy aplikacje nie pobierają o nas wystarczającej liczby informacji, reklamodawcy nie są w stanie dostarczyć nam jak najbardziej spersonalizowanych reklam. Urząd przyjrzy się, czy taka funkcja dostępna dla użytkowników sprzętu Apple nie wprowadza jednak zbyt wielu ograniczeń.

Działania cyfrowych gigantów stanowią wyzwanie dla urzędów antymonopolowych na całym świecie. W naszym postępowaniu chcemy sprawdzić, czy działania Apple mogą służyć wyeliminowaniu konkurentów na rynku spersonalizowanych usług reklamowych w celu lepszej sprzedaży własnej usługi

– komentuje Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny.

Urząd sprawdzi więc, czy Apple nie wpadł czasem na chytry plan zagarnięcia wszystkich informacji o użytkownikach tylko dla siebie, po to, by wyeliminować konkurencję.

Nie tak dawno wyszło bowiem na jaw, że po włączeniu nowej funkcji Apple wciąż zbiera sporo informacji o użytkownikach – blokuje tę możliwość głównie firmom trzecim. Może to wskazywać na naruszenie reguł konkurencji na rynku przez giganta.

Urząd przyjrzy się bliżej powyższym działaniom Apple i sprawdzi, czy nie ma to przypadkiem związku z rozwojem usługi reklamowej Apple Search Ads.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1277587/xiaomi-ulepszona-bateria/

Źródło

Monika Szefler

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Tablety
  • Xiaomi

Ja już wiem, kiedy zadebiutuje tablet Xiaomi, który polecać będziemy przy okazji każdej promocji

Xiaomi Pad 7 i Pad 7 Pro zdradziły datę premiery. Znamy również ich specyfikacje. Szykuje…

3 maja 2024
  • Newsy
  • Tablety
  • Xiaomi

Premiera najmocniejszego Xiaomi odbędzie się później niż rok temu. Mimo wszystko warto czekać

Xiaomi Pad 7 może trafić do Polski znacznie później niż poprzednik. Ujawniono ramy czasowe premiery…

3 maja 2024
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

Szok i niedowierzanie: iPhone’y tracą zainteresowanie. Apple zarobi na czymś innym

Apple prezentuje wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 roku. Widać sporo spadków – tracą smartfony…

3 maja 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Majówka z Epic Games. Dwie darmówki – z orkami i kotami

Epic Games na długi weekend przygotował dwie darmowe gry, które może odebrać każdy. Przygód tu…

3 maja 2024
  • Promowane
  • Telefony
  • TOP-10
  • Wiadomość dnia

Masz dość telefonów za 6 tysięcy złotych? Oto 10 wspaniałych alternatyw za pół tej ceny (a zwykle nawet mniej)!

[indizar2:stronicowanie] [section:] Jaki smartfon do 3000 złotych kupić? W tym zestawieniu znajdziesz najlepsze tanie flagowce…

3 maja 2024
  • Promocje

Z tym smartwatchem Twój iPhone w końcu będzie kompletny. Świetna promocja, niska cena

Apple Watch Series 9 teraz jest w świetnej promocji. Masz okazję zaoszczędzić setki złotych! Smartwatcha…

3 maja 2024