>
Kategorie: Gry i aplikacje

Ktoś naoglądał się za dużo Squid Game. Snapchat zapłaci za challenge

Spotlight Challenges to nowy sposób Snapchata na monetyzowanie zaangażowania użytkowników. Tylko że tym razem to Snapchat zapłaci najlepszym wybrańcom pieniądze za zaangażowanie w „czelendże”. Czy to nowy sposób na pobicie TikToka, rodem ze Squid Game?

Snapchat znowu próbuje być lepszy niż TikTok

Zestaw nowych narzędzi, programów i funkcji w Snapchacie to nowa broń tejże aplikacji przeciwko TikTokowi. Mają one pozwolić kreatywnym użytkownikom na wygenerowanie realnego przychodu. Mowa jest o rozwoju Creator Marketplace, czyli miejsca dla takich osób, do których dołączą Snap Stars (najlepsi kreatorzy ze zweryfikowanymi kontami).

Nowa funkcjonalność to Spotlight Challenges, w której to można zdobyć nagrodę pieniężną za najpopularniejsze treści. Inne aplikacje płacą za odsłony czy zaangażowanie. Snapchat chce „dać szansę” na wygranie pieniędzy w challengach, spośród których wybierze od 3 do 5 zwycięzców. Firma zastrzega sobie jednak prawo wyłonienia większej lub mniejszej liczby zwycięzców.

https://www.gsmmaniak.pl/1260996/facebook-messenger-instagram-czy-whatsappa-dziala/

Ile będzie można wygrać?

Początkowo wszystko ruszy w listopadzie i tylko w USA. Pieniądze będą mogli wygrać Snapczaterzy, którzy ukończyli minimum 16 rok życia. Wedle informacji na blogu Snapa — kolejne rynki dołączą w następnych miesiącach.

Sumy wcale nie będą takie małe. Do wygrania będzie od 1000 do 25000 dolarów. Czasami może pojawić się challenge, którego nagroda główna będzie jeszcze większa — Snap zastrzega sobie do tego prawo. Firma stawia także kropkę w punkcie minimalnej wygranej, którą określa na 250 dolarów.

W każdym challenge’u wybranych zostanie 50 najlepszych, najczęściej oglądanych, odnoszących się do tematu zgłoszeń. Będą one oceniane według kryteriów takich jak kreatywność i oryginalność, innowacyjne wykorzystanie narzędzi, unikalny punkt widzenia czy wartość rozrywkowa.

Gdzieś to już widziałem. Squid Game inspiracją?

Zastanawiam się, czy ten pomysł to jakaś strategia Snapchata, która dojrzewała na półkach od kilku miesięcy, czy po prostu coś innego. Tak naprawdę nie ma w tym nic wyjątkowego, konkurs, jak konkurs — zgłoszenia, zwycięzcy, nagrody. Różnica to jednak fakt, że owe nagrody będą całkiem spore, a całość polega na zabawie — challenge’ach, które bardzo rozpromował sam TikTok.

Osobiście wszystko kojarzy mi się z popularnym ostatnio serialem Squid Game. Bije on rekordy, zatyka koreański Internet, a więc nie zdziwiłbym się, gdyby ktoś wpadł na pomysł przetestowania takiego „innowacyjnego” podejścia. Snapchat bowiem chce „kupić zaangażowanie”. Tutaj jednak angażować będą się wszyscy, a bonusy zgarnie tylko garstka.

Źródło

michalw

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

OnePlus oficjalnie potwierdza, że ich najlepszy telefon w historii nigdy nie trafi do Polski

To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…

30 kwietnia 2025
  • Newsy

Sprawdź, jak wypada RTX 5060 w laptopach. Czy warto będzie kupić nowy sprzęt z kartą Nvidii?

Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…

30 kwietnia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Longform
  • Newsy

Ten RTS garściami czerpie z legendarnego Command and Conquer. Sprawdziłem Tempest Rising

Ten RTS to bez wątpienia miły hołd dla legendarnego Command and Conquer. Mimo kilku wad…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Następca średniaka Sony z rewelacyjną baterią pojawi się później. Warto czekać, bo Xperia 10 VII zaoferuje wyczekiwaną zmianę

Po zapowiedzi flagowca Sony Xperia 1 VII, fani oczekiwali kilku słów na temat Sony Xperia…

30 kwietnia 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

iPhone 17 Pro rezygnuje z tej jednej rzeczy, za którą kochałem Samsunga Galaxy S24 Ultra

iPhone 17 Pro miał oferować warstwę antyrefleksyjną podobną do tej z Galaxy Ultra. Nowy przeciek…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Pojazdy elektryczne
  • Xiaomi

Ten Xiaomi kosztuje połowę ceny Tesli Model Y, masakruje ją zasięgiem i jest dużo ładniejszy

Xiaomi YU7 zdradził wszystkie szczegóły specyfikacji przed premierą. Jest ładny, ma potężny zasięg i będzie…

30 kwietnia 2025