Kategorie: Huawei Newsy

Ban dla Huawei to tragedia? Dla tej firmy tak, dla reszty to szansa na powrót do normy

Huawei cierpi, borykając się z konsekwencjami bana na współpracę z amerykańskimi przedsiębiorcami, ale sytuacja zdecydowanie nie jest zerojedynkowa. Okazuje się bowiem, że ograniczona aktywność chińskiego koncernu w temacie produkcji smartfonów wcale nie musi mieć tylko negatywnych konsekwencji, co uzmysławia Qualcomm.

Huawei z koncernu, który miał skutecznie bić się z Samsungiem o palmę pierwszeństwa na rynku smartfonów, stał się jednym z wielu graczy, z tendencją do dalszego zmniejszania wpływu na rozwój tego segmentu urządzeń. Powód jest jeden – to znaczne ograniczenie kontaktów z amerykańskimi przedsiębiorstwami, co utrudnia dostęp nie tylko do usług Google, ale i także do pozyskiwania podzespołów od koncernów pochodzących z USA lub bazujących na amerykańskiej technologii.

Z tego też powodu udziały na rynku smartfonów zmniejszyły się drastycznie, co pociągnęło także konieczność redukcji zamówień o wykonawców układów scalonych i półprzewodników. Najbardziej widać to na przykładzie TSMC, a więc konglomeratu technologicznego, będącego największym producentem półprzewodników na świecie – przed kryzysem na linii USA-Chiny, Huawei był drugim największym klientem tej firmy.

Teraz ta sytuacja uległa zasadniczej zmianie, z czego – jak wskazuje Qualcomm – reszta powinna się tylko cieszyć. Faktem jest bowiem to, że na rynku istnieją spore niedobory półproduktów służących do układów mobilnych i innych, elektronicznych podzespołów. Dzięki kłopotom Huawei otwiera się jednak spore pole do tego, by sytuacja w dużej mierze wróciła do normy.

Dzięki Huawei… sytuacja na rynku podzespołów wróci do normy?

Uwolnione zasoby TSMC mogą bowiem pozwolić na to, by problemy z dostępnością układów scalonych były znacznie mniejsze – tyczy się to także rynku smartfonów, w którym problemy może nie są aż tak duże, jak w segmencie podzespołów komputerowych, ale poszczególni producenci smartfonów mocno narzekają na niedobory elektroniki.

Na poprawę sytuacji mocno czekają także… koncerny motoryzacyjne – współczesne samochody są najeżone elektroniką, a najczęściej są oni na samym końcu łańcucha dostaw, co zdecydowanie nie ułatwia dalszego rozwoju nowoczesnych technologii multimedialnych czy też związanych z bezpieczeństwem podróżowania.

Czy sytuacja zmieni się na lepsze? Czas pokaże, ale jak widać ban dla Huawei jest w tym zmartwieniem tylko dla miłośników produktów chińskiego koncernu.

źródło

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Infinix
  • Newsy
  • Telefony

Nawet 24 GB RAM, AMOLED 144 Hz i niesamowita wydajność w cenie, w którą nie uwierzysz

Infinix GT 20 Pro to niedrogi telefon stworzony z myślą o graczach, który sprawdzi się…

28 kwietnia 2024
  • Co kupić?
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Kup jeden z tych smartfonów i ciesz się spokojem przez lata. Najlepsze w każdych cenach

Szukasz smartfona na lata? W takim razie dobrze trafiłeś. Przygotowałem zestawienie kilku telefonów, które oferują…

28 kwietnia 2024
  • Promocje

Kiedyś kosztował krocie, a dziś kupisz tego potężnego ex-flagowca w cenie średniaka!

Xiaomi 11T Pro to ex-flagowiec Xiaomi, który dostępny jest teraz w Polsce za mniej niż…

28 kwietnia 2024
  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Znamy cenę „być, albo nie być” w wydaniu Sony. Choć trudno w to uwierzyć, Xperia 1 VI będzie tańsza niż rok temu

Sony Xperia 1 VI niespodziewanie zdradza cenę przed premierą. Fani nie muszą obawiać się podwyżek,…

27 kwietnia 2024
  • Huawei
  • Tablety
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Test Huawei MatePad 11.5 PaperMatte Edition. Nowy wymiar komfortu

Huawei MatePad 11.5 PaperMatte Edition to tablet z matowym ekranem eliminującym odblaski. Wiele podobieństw do…

27 kwietnia 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Xiaomi

HIT nad HITAMI od Xiaomi trafił na czarną listę. Ten telefon był przekozakiem

Kiedyś był hitem nad hitami, prawdziwym pogromcą telefonów ze średniej półki. Wydajnością dorównywał ex-flagowcom, a…

27 kwietnia 2024