Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Wydajemy krocie na aplikacje i gry mobilne. Jabłko znacznie lepiej gryzie nasze portfele

Choć topowe smartfony nieustannie drożeją, a gadżety i akcesoria z nimi związane skutecznie wyciągają z naszych kart i portfeli kolejne złotówki, to jest jeszcze coś, na co wydajemy nasze pieniądze znacznie chętniej, niż do tej pory. Mowa o aplikacjach mobilnych, które z roku na rok stanowią coraz poważniejszy element naszych wydatków, zwłaszcza bożonarodzeniowych.

Wielu z nas nie wyobraża sobie codziennego życia bez ulubionych aplikacji mobilnych. Widać to doskonale po najnowszym raporcie firmy analitycznej Sensor Tower, który jasno wskazuje na to, że na wirtualne zakupy przeznaczamy coraz więcej pieniędzy. A widać to zwłaszcza w okresie świątecznym.

400 milionów na aplikacje w dwa dni? To kosmiczny wynik

W 2020 roku na aplikacje tylko w trakcie świąt Bożego Narodzenia wydaliśmy bowiem ponad 407 milionów dolarów, co stanowi wzrost aż o 34,5% względem roku poprzedniego. Te dane nie zaskakują w obliczu globalnej pandemii i wykorzystania smartfona jako jednego z narzędzi do spędzania wolnego czasu. Zdecydowaną większość tej kwoty – blisko 297 milionów dolarów – przeznaczono na gry, więc mobilna zabawa cieszy się coraz większym zainteresowaniem.

Mimo tego, że smartfony Apple i system iOS aktualnie kontrolują niespełna 1/5 rynku, to posiadacze urządzeń z logiem nadgryzionego jabłka wydają znacznie więcej niż użytkownicy sprzętów z Androidem. W App Store w trakcie zaledwie 2 świątecznych dni wydano 278,6 mln dolarów, a w Google Play – 129 milionów. Różnica jest więc kolosalna, ale obydwie platformy zanotowały wzrost przekraczający 30% w porównaniu do analogicznego okresu rok temu.

Jedna gra zarobiła… 40 milionów złotych

Warto wspomnieć, że najlepiej zarabiająca gra – a więc Honor of Kings – tylko w ciągu świąt zarobiła ponad 10 milionów dolarów, czyli ok. 40 milionów złotych. To już naprawdę potężny biznes, po który coraz chętniej sięgają producenci dużych gier na konsole i komputery osobiste.

W skali całego grudnia zarówno Google Play, jak i App Store zanotowały w sumie przychód na poziomie 9 miliardów dolarów. To astronomiczna kwota, która z pewnością będzie tylko rosnąć.

źródło

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Znamy cenę „być, albo nie być” w wydaniu Sony. Choć trudno w to uwierzyć, Xperia 1 VI będzie tańsza niż rok temu

Sony Xperia 1 VI niespodziewanie zdradza cenę przed premierą. Fani nie muszą obawiać się podwyżek,…

27 kwietnia 2024
  • Huawei
  • Tablety
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Test Huawei MatePad 11.5 PaperMatte Edition. Nowy wymiar komfortu

Huawei MatePad 11.5 PaperMatte Edition to tablet z matowym ekranem eliminującym odblaski. Wiele podobieństw do…

27 kwietnia 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Xiaomi

HIT nad HITAMI od Xiaomi trafił na czarną listę. Ten telefon był przekozakiem

Kiedyś był hitem nad hitami, prawdziwym pogromcą telefonów ze średniej półki. Wydajnością dorównywał ex-flagowcom, a…

27 kwietnia 2024
  • Akcesoria
  • Hama
  • Newsy

Premiera powerbanków Hama Colour 10 i 20: energia w stylowej formie

Hama wprowadza na rynek nową linię powerbanków Colour, łączących wysoką pojemność akumulatora, atrakcyjny design oraz…

27 kwietnia 2024
  • Promocje

Świetny tablet Apple teraz w polskiej promocji. Wykorzystaj okazję i kup iPad Air

Tablet iPad Air (5 generacji) to mocny zawodnik w świecie Apple. Korzysta bowiem z mocnego…

26 kwietnia 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Oto zapowiedź najmocniejszego flagowca z 1″ aparatem i obiektywem peryskopowym aż 200 MP

Jeden z najważniejszych flagowców do zdjęć zdrady kolejne szczegóły. W końcu 1-calowy aparat wraz z…

26 kwietnia 2024