Dotarły do nas informacje o sporych problemach użytkowników smartwatchy Mobvoi TicWatch, którzy od kilku dni nie mogą wykorzystywać zegarka do płatności – błąd występuje u wielu polskich ManiaKów, ale pojawił się także za granicą.
Wygląda na to, że sezon zakupów świątecznych może sprawić nieco trudności użytkownikom smartwatchy marki Mobvoi, którzy używali swoich czasomierzy do płacenia za przeróżne dobra – zegarki TicWatch borykają się od kilku dni z awarią płatności zbliżeniowych.
Na dziwne komunikaty oraz odmowy płatności skarży się pokaźne – i co najgorsze, rosnące – grono klientów niemogących korzystać z pełnej funkcjonalności swojego sprzętu. Informacje o kłopotach pojawiają się na forach internetowych od około 9 grudnia.
Problem z płatnościami na zegarkach TicWatch
Przyczyną problemów nie jest moduł NFC lub inna usterka sprzętowa, ponieważ płatności przestały być obsługiwane w jednym momencie u wielu klientów, nie tylko z Polski. Szkopuł tkwi zatem w oprogramowaniu, które nie pozwala na uzyskanie stosownych zgód na zapłacenie.
Na ekranach zegarków TicWatch Pro, Pro 2020, Pro 4G/LTE (i być może kilku innych modelach) pojawia się komunikat o niespełnieniu wymagań oprogramowania na zsychronizowanym telefonie.
Awarii nie rozwiązuje ani dodanie karty płatniczej na nowo, ani nawet twardy reset, dlatego sprawą musi zająć się sam producent lub Google, przez które obsługiwane są transakcje – Mobvoi jest już poinformowane o sprawie i zapowiedziało stosowne działania mające na celu wyeliminowanie usterek.
Jak wspomniałem, kłopoty dotyczą Polaków oraz mieszkańców innych państw – między innymi Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Niebawem dowiemy się, co wywołało problem o tak globalnym zasięgu, i napiszemy o tym na naszych łamach.
O swoich doświadczeniach z zegarkami TicWatch i ewentualnych problemach możecie podyskutować w komentarzach pod tym wpisem.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.