>
Kategorie: Newsy Wearables

Apple się z tego cieszy: rynek elektroniki noszonej ma się doskonale!

Raport IDC ujawnia wyniki sprzedażowe elektroniki noszonej w trzeci kwartale 2020 roku. Widoczny jest znaczny wzrost zainteresowania klientów tymi urządzeniami, a wśród producentów najbardziej popularny jest Apple.

Trzeci kwartał 2020 roku okazał się być bardzo owocny dla producentów elektroniki noszonej. Według najnowszego raportu IDC globalny rynek wearables wzrósł aż o 35,1% w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku.

Skąd tak duży wzrost?

Według ekspertów tak wysoka sprzedaż związana jest z faktem, iż w wielu krajach złagodzono obostrzenia związane z pandemią koronawirusa, co pozwoliło użytkownikom na spędzanie większej ilości czasu poza domem.

Dodatkowo według raportu klienci mogą być bardziej chętni na zakup elektroniki, ze względu na większe oszczędności spowodowane brakiem możliwości wyjazdów zagranicznych, czy np. spotkań w restauracjach.

Dwucyfrowy wzrost nie tylko wskazuje na duży popyt, ale także sugeruje, że wiele osób po raz pierwszy zdecydowało się na zakup elektroniki noszonej

– skomentował dyrektor ds. Badań w dziale urządzeń mobilnych, Ramon T. Llamas.

Apple niezwyciężony

Sprzęt Apple znów okazał się być najchętniej kupowanym w ostatnim kwartale. Firma przejęła aż 33,1% udziału w rynku wearables sprzedając 41,1 mln urządzeń. Sporą popularnością cieszyły się AirPodsy oraz Apple Watch SE.

Tuż za Apple znalazło się Xiaomi z 17 mln sprzedanych urządzeń. Aż 12,8 miliona z nich to Mi Bandy. Dało to firmie 13,6% udziału w rynku i 26,4% wzrostu dostaw w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 roku.

Huawei w formie

Trzeci okazał się być Huawei z 13,7 mln sprzedanych sztuk i 11% udziału w rynku. Firma radzi sobie świetnie pomimo wielu sankcji, jakie zostały na nią nałożone przez ostatnie miesiące. Wzrost rok do roku wyniósł w ich przypadku aż 87,2%!

Samsung uplasował się na czwartej pozycji, dostarczając 11,2 mln sztuk i mając 9% udziału w rynku. Firma odnotowała 32,3% wzrostu rok do roku.

Ostatni w rankingu znaleźli się Fitbit i BoAt, obie firmy sprzedały po 3,3 mln urządzeń i posiadają po 2,6% udziału w rynku. Dla FitBita jest to jednak spadek 6,2% względem zeszłego roku, natomiast BoAt odnotował ogromny wzrost 316,9%.

 

Warto również dodać, że w kategorii elektroniki noszonej największą popularnością cieszą się słuchawki, następne są zegarki, a najmniej popularne okazały się być opaski sportowe.

Przeczytaj też:

https://www.gsmmaniak.pl/1186918/google-automatyczny-equalizer-pixel/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025