Według firmy badawczej Gartner, zyski na rynku gier komórkowych, mogą w 2008 roku sięgnąć rekordowej sumy 4,5 miliarda dolarów. W ostatnich latach, przemysłowi temu wiodło się różnie, lecz obecnie ustabilizowała się tendencja wzrostowa, rzędu 16% względem poprzedniego roku.
Według Gartnera, szybkie podniesienie się zysków developerów i dystrybutorów gier, powiązane jest zwłaszcza z tym, że gry kierowane są do pełnej gamy użytkowników: zarówno posiadaczy prostych komórek, jak i nabywców drogich, zaawansowanych smartfonów. Co więcej, na rynkach krajów rozwijających się, te gry mogą stanowić wartościową alternatywę dla gier na pecety i konsole. Nie zaskakuje, że prym w grach mobilnych wiedzie Azja, lecz według Gartner, Ameryka Północa wkrótce będzie bardziej znaczącym rynkiem, niż Europa Zachodnia. Głównie dlatego, że Amerykanie jednak bardziej gustują w mobilnych usługach.
Ponadto, według Gartner, w latach 2007-2011, sprzedaż będzie rosła z prędkością 10,2% rocznie, by sięgnąć 6,3 miliarda dolarów, w 2011 roku. Wiele zależy od operatorów – obecnie dostępne są gry na każdy rodzaj komórki. Rzecz w tym, by umiejętnie je dystrybuować, zależnie od dochodów i potrzeb posiadacza komórki.
źródło: WashingtonPost
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Nothing nie zwlekał z wprowadzaniem stabilnego Androida 15 do swoich smartfonów. Oczekuje się takiego samego…
Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…
Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…
Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…
Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…
To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…