Czas pandemii to szczególnie trudny czas dla nas wszystkich, a co za tym idzie również dla rynku urządzeń mobilnych na świecie. Sprawdźmy, jak poradziły sobie marki w trzecim kwartale 2020 roku. Będziecie zaskoczeni.
Spis treści
Według raportu IDC w okresie od lipca do września 2020 roku na rynki na całym świecie trafiło 353,6 milionów smartfonów. Na tę potężną liczbę złożyły się produkty wielu marek, jednak kilka z nich zdecydowanie wiodło prym w tej stawce.
Samsung w tym kwartale sprzedał 80,4 milionów sztuk (2,9% więcej niż w trzecim kwartale 2019), co oznacza przejęcie 22,7% udziału w rynku. Tym samym firma odbiera zwycięstwo Huawei, który spada na drugie miejsce.
Choć Huawei od ponad roku musi walczyć o przetrwanie na zachodnich rynkach, a w tym kwartale zaliczyło naprawdę sporą stratę, to wciąż plasuje się na drugiej pozycji. Firma odpowiada za sprzedaż 51,9 milionów smartfonów, co daje 14,7% udziału w rynku.
Jednocześnie dla firmy jest to spadek aż o 22% w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku, a według raportu Huawei notuje także spadek dostaw w Chinach o 15%. W Europie jest jeszcze gorzej, sprzedaż spadła o 25% rok do roku.
Trzecie miejsce niespodziewanie zajmuje Xiaomi, zostawiając Apple poza podium. Sprzedaż smartfonów firmy wzrosła aż o kosmiczne 42% w porównaniu z trzecim kwartałem 2019. To oznacza, że Xiaomi zdobyło 13,1% udziału w światowym rynku. Xiaomi wyprzedziło Apple o prawie 4%- to naprawdę dużo! Ponad czterdziestoprocentowy wzrost w trakcie trwania pandemii robi ogromne wrażenie.
Kto wie, może w kolejnym kwartale Xiaomi przeskoczy Huawei?
Firma z Cupertino sprzedała 41,6 miliona smartfonów, czyli o 10,6% mniej rok do roku. Ten fakt nie dziwi, ze względu na to, że nowe iPhone’y pojawiły się w sprzedaży dopiero w październiku, z miesięcznym opóźnieniem. Taki wynik daje Apple 11,8% udziału w rynku.
Spodziewamy się, że w kolejnym kwartale Apple może znów odzyskać wyższą pozycję, szczególnie że firma zdecydowała się na wprowadzenie aż czterech modeli smartfonów.
Na piątym miejscu uplasował się Vivo z 31,5 miliona sprzedanych urządzeń, oraz wzrostem 4,2% rok do roku. Daje to firmie 8,9% udziału w rynku. Firma świetnie radzi sobie szczególnie w Chinach i Indiach, a niedawno oficjalnie trafiła również do Polski, tym samym jeszcze bardziej poszerzając swój europejski rynek.
Jak dla producentów smartfonów zakończy się rok 2020? Czas niezwykle wyjątkowy, trudny- ale też pełen niespodzianek. Czy Xiaomi wygra z Huawei, a Samsung dalej pozostanie liderem? Tego dowiemy się już za 3 miesiące, kiedy pojawią się oficjalne dane podsumowujące obecny rok.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Wygląda na to, że coraz pewniejszym jest premiera tego ciekawego urządzenia. Składany Apple iPhone Fold…
Do premiery "nowej generacji" flagowców, które będą wyposażone w nowego Snapdragona, pozostało jeszcze trochę czasu.…
Xiaomi jest nowym liderem chińskiego rynku smartfonów. Udało im się wyprzedzić Huawei i dzięki potężnemu…
OnePlus 11 dostał nową aktualizację. Ten podwójny ex-flagowiec będzie wspierany przez kolejne 3 lata, a…
iQOO Z10x debiutuje w cenie, która kpi sobie z całej konkurencji. Przy nim nawet CMF…
HONOR Magic 8 Pro znów powalczy o tytuł najważniejszego smartfona do zdjęć na rynku. Jego…