>
Kategorie: BlackBerry Newsy Telefony

Otwieramy szampany! Smartfony BlackBerry wracają do gry, i to z fizyczną klawiaturą

Pożegnanie charakterystycznego loga jeżynki i marki BlackBerry było jednym z najsmutniejszych wydarzeń w branży mobilnej w ostatnich latach. Na szczęście nie na długo – charakterystyczne smartfony wracają do żywych, choć nie za sprawą kanadyjskiego, oryginalnego BlackBerry, a zupełnie innej spółki.

Gdy w lutym tego roku poinformowaliśmy Was o ostatecznym końcu smartfonów z logiem BlackBerry, wielu osobom zebrało się na bardzo ciepłe wspominki tej niegdyś szalenie popularnej mobilnej marki.

Lata jednak upływały, sprzęty z fizyczną klawiaturą stawały się coraz mniej popularne, a BlackBerry zrezygnowało z autorskiego systemu na rzecz Androida. Potem było udzielenie licencji na produkcję urządzeń z jeżynką dla TCL, a ta wygasa dosłownie za moment, bo 31 sierpnia 2020 roku.

BlackBerry wraca do żywych! Z jedną, najbardziej charakterystyczną cechą

Jeszcze na początku roku pisałem, że „Osobiście nie wydaje mi się (…). żeby po licencję umożliwiającą produkowanie smartfonów tej firmy ustawiła się długa lista chętnych„. Jak bardzo się myliłem (z czego bardzo się cieszę), bowiem dziś pojawiły się bardzo przyjemne informacje o nieodległym powrocie urządzeń mobilnych z logiem jeżyny do sklepów.

Oczywiście znów będziemy mieli do czynienia z klasycznym udzieleniem licencji na produkcję innemu podmiotowi – tym razem porozumienie z BlackBerry zawarły firmy OnwardMobility i FIH Mobile Limited, czyli spółka należąca do znanego potentata produkującego smartfony, Foxconna.

Efektem tych działań ma być smartfon z modemem 5G oraz klasyczną, fizyczną klawiaturą – szczególnie ta druga informacja ucieszy wszystkich amatorów smartfonów z tym dość nietuzinkowym, jak na dzisiejsze czasy, rozwiązaniem.

Powrót skazany na sukces? Zdecydowanie nie

Pierwszy smartfon będący efektem tej współpracy ma pojawić się w sprzedaży w pierwszym kwartale 2021 roku. Czy ponowne pojawienie się marki BlackBerry na rynku to gwarant sukcesu? Zdecydowanie nie – czasy, gdy logo „jeżyny” gwarantowało świetną sprzedaż, już dawno minęły. Nie bez kozery przez tyle lat obserwowaliśmy agonię tej marki, która na szczęście nie zakończyła się jej całkowitym upadkiem w branży mobilnej.

Czas więc na zdecydowany, solidny reset. Oby przyniósł on odpowiednie efekty.

źródło

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025