>
Kategorie: iOS Newsy

Masz iPhone’a i śmiejesz się z reklam w Xiaomi? Już wkrótce przestaniesz

Apple pozwoliło deweloperom na wyświetlanie na iPhone’ach reklam w formie powiadomień push, o ile użytkownik wyrazi na to zgodę.

Reklamy to nieodłączna część naszego życia, choć wiele osób nie chce się z tym pogodzić i unika takich materiałów na wszelkie możliwe sposoby. W smartfonach też możemy je znaleźć – spora część darmowych aplikacji na nich bazuje, zachęcając tym samym do zakupu wersji płatnej bez reklam. Znajdziemy je też na niektórych smartfonach w aplikacjach systemowych.

Materiały marketingowe występują nie tylko w apkach na Androida, ale także w tych z AppStore. Co prawda Apple próbuje okiełznać deweloperów i chronić użytkowników przed natrętnymi reklamami (nie licząc promocji własnych usług), jednak teraz dało im furtkę do naprawdę inwazyjnego działania.

W nowych zasadach dotyczących sklepu App Store, Apple zamieściło następujący podpunkt (oznaczenie 4.5.4):

Powiadomienia push nie mogą być wymagane do działania aplikacji i nie powinny być wykorzystywane do przesyłania poufnych lub wrażliwych informacji.

Powiadomień push nie należy używać do celów promocyjnych ani marketingu bezpośredniego, chyba że klienci wyraźnie wyrazili zgodę na ich otrzymywanie za pośrednictwem pozwolenia wyświetlanego w interfejsie aplikacji, a Ty przedstawisz w aplikacji metodę rezygnacji z otrzymywania takich wiadomości.

Nadużycie tych usług może skutkować odebraniem Ci przywilejów.

Dobrze widzicie – teraz reklamy na urządzeniach Apple mogą być wyświetlane w formie powiadomień push, co chyba jest najbardziej drażniącą opcją z możliwych. Wiem to z doświadczenia, gdyż niejednokrotnie na działającą w ten sposób aplikację na smartfonie z Androidem.

Jasne, Apple wyraźnie zaznacza, że użytkownik musi wyrazić zgodę na takie działanie, a deweloper jasno wyrazić swoje zamiary. Mimo wszystko trudno się z tego cieszyć, gdyż jedno odstępstwo może za sobą pociągnąć kolejne.

Użytkownicy iUrządzeń muszą więc mieć nadzieję, że Apple zachowa umiar w przyznawaniu przywilejów twórcom aplikacji, bo inaczej kolejna przewaga iOS nad Androidem odejdzie w niepamięć.

Polecamy:

https://www.gsmmaniak.pl/1104914/steve-streza-apple-reklamy-ios13/

Źródło

Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025
  • Promocje

Tani Samsung z 6 latami aktualizacji, AMOLED 120 Hz i aparatem 50 MP z OIS teraz w dobrej przecenie

Aż 6 lat prawdziwego spokoju w zamian za 1200 złotych? To, a nawet znacznie więcej…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Telefony

Jest dobra i zła wiadomość: ten telefon imponuje baterią, ale jego cena może sprawić, że będziesz musiał sprzedać nerkę

Pierwszy składany iPhone od Apple to urządzenie, na które fani czekają od lat. Choć premiera…

20 listopada 2025