>
Kategorie: Apple iOS Newsy

Masz iPhone’a i śmiejesz się z reklam w Xiaomi? Już wkrótce przestaniesz

Apple pozwoliło deweloperom na wyświetlanie na iPhone’ach reklam w formie powiadomień push, o ile użytkownik wyrazi na to zgodę.

Reklamy to nieodłączna część naszego życia, choć wiele osób nie chce się z tym pogodzić i unika takich materiałów na wszelkie możliwe sposoby. W smartfonach też możemy je znaleźć – spora część darmowych aplikacji na nich bazuje, zachęcając tym samym do zakupu wersji płatnej bez reklam. Znajdziemy je też na niektórych smartfonach w aplikacjach systemowych.

Materiały marketingowe występują nie tylko w apkach na Androida, ale także w tych z AppStore. Co prawda Apple próbuje okiełznać deweloperów i chronić użytkowników przed natrętnymi reklamami (nie licząc promocji własnych usług), jednak teraz dało im furtkę do naprawdę inwazyjnego działania.

W nowych zasadach dotyczących sklepu App Store, Apple zamieściło następujący podpunkt (oznaczenie 4.5.4):

Powiadomienia push nie mogą być wymagane do działania aplikacji i nie powinny być wykorzystywane do przesyłania poufnych lub wrażliwych informacji.

Powiadomień push nie należy używać do celów promocyjnych ani marketingu bezpośredniego, chyba że klienci wyraźnie wyrazili zgodę na ich otrzymywanie za pośrednictwem pozwolenia wyświetlanego w interfejsie aplikacji, a Ty przedstawisz w aplikacji metodę rezygnacji z otrzymywania takich wiadomości.

Nadużycie tych usług może skutkować odebraniem Ci przywilejów.

Dobrze widzicie – teraz reklamy na urządzeniach Apple mogą być wyświetlane w formie powiadomień push, co chyba jest najbardziej drażniącą opcją z możliwych. Wiem to z doświadczenia, gdyż niejednokrotnie na działającą w ten sposób aplikację na smartfonie z Androidem.

Jasne, Apple wyraźnie zaznacza, że użytkownik musi wyrazić zgodę na takie działanie, a deweloper jasno wyrazić swoje zamiary. Mimo wszystko trudno się z tego cieszyć, gdyż jedno odstępstwo może za sobą pociągnąć kolejne.

Użytkownicy iUrządzeń muszą więc mieć nadzieję, że Apple zachowa umiar w przyznawaniu przywilejów twórcom aplikacji, bo inaczej kolejna przewaga iOS nad Androidem odejdzie w niepamięć.

Polecamy:

https://www.gsmmaniak.pl/1104914/steve-streza-apple-reklamy-ios13/

Źródło

Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Fairphone
  • Newsy
  • Telefony

To właśnie ten model jest prawdziwą definicją smartfona na lata. Sprawdź cenę, design i specyfikację na chwilę przed premierą

Fairphone 6 to smartfon na lata. Długoletnie wsparcie aktualizacyjne producenta wraz z modułową konstrukcją docenią…

15 czerwca 2025
  • Promocje

Ta strategia turowa jest tak tania, że aż przetarłem oczy ze zdziwienia. Teraz zgarniecie ją za 14,29 zł!

Strategia turowa z bardzo znanego uniwersum trafiła na fenomenalną promocję. Teraz każdy z Was doda…

15 czerwca 2025
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Nowy średniak OPPO ze Snapdragonem 8s Gen 4, aż 16 GB RAM i płaskim OLED 144 Hz stanie naprzeciwko POCO F7

OPPO szykuje swojego średniaka, który stanie naprzeciwko POCO F7. Do debiutu przygotuje się bowiem OPPO…

15 czerwca 2025
  • OnePlus
  • Tablety
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Test OnePlus Pad 3. To jeden z najlepszych tabletów z Androidem? Sprawdziłem!

OnePlus Pad 3 to jeden z najciekawszych tabletów z Androidem ostatnich miesięcy. Świetny ekran, solidna…

15 czerwca 2025
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Zobacz na żywo, dlaczego to bezapelacyjnie najlepszy telefon do zdjęć 2025 roku

Huawei Pura80 Ultra na żywo imponuje przesuwnym mechanizmem aparatu ze zmiennym zoomem. Czegoś takiego w…

15 czerwca 2025
  • Promocje

Flagowy Xiaomi staniał w Polsce tak mocno, że sam mocno zastanawiam się nad jego zakupem

W tej promocji Xiaomi 15 kupisz najtaniej w historii, jeżeli rozmawiamy o polskich sklepach. Za…

15 czerwca 2025