>
Kategorie: Newsy Telefony

Google usunęło ze Sklepu Play blisko 600 aplikacji. I bardzo dobrze!

Gigant z Mountain View pochwalił się usunięciem z repozytorium Google Play prawie 600 aplikacji, które w natrętny sposób atakowały użytkownika smartfona reklamami. Nie były to jednak subtelne powiadomienia, a agresywne banery, które uniemożliwiały wygodne korzystanie ze sprzętu.

Reklamy — kochają je wydawcy oraz reklamodawcy, jednak w użytkownikach budzą one zazwyczaj odrazę, a w najlepszym wypadku irytację. O ile delikatne, nieprzeszkadzające w pracy na smartfonie banery można „przeboleć”, o tyle niektóre formy reklam stanowią spory problem.

Zauważyło to samo Google, które zdecydowało się na małe czystki we własnej platformie z aplikacjami.

Z Google Play wyleciało z hukiem prawie 600 aplikacji

Powiedzmy sobie szczerze — tworząc aplikację na smartfony, większość deweloperów ma na celu zarobek. Nie jest to niczym zaskakującym, jednak nie każda aplikacja lub gra potrafi obronić się jakością i zachęcić do tradycyjnej zapłaty, którą uiści użytkownik.

W takich przypadkach (choć nie tylko) twórcy często decydują się na nieco inną formę monetyzacji. Tak, chodzi o reklamy. Sęk w tym, że niektóre ich rodzaje przeszkadzają w normalnym korzystaniu ze smartfona.

Ehh ta prywatność

Google postanowiło nie patyczkować się z twórcami, którzy mają w nosie wygodę użytkowników. Z tego powodu, z Google Play usunięto prawie 600 aplikacji i jak sądzę, jest to dopiero początek. Skąd moje przypuszczenia? Chyba nie muszę tłumaczyć, że skala zjawiska jest ogromna, a liczba usuniętych aplikacji stanowi jedynie kroplę w morzu potrzeb.

Jakimi dokładnie reklamami atakowały użytkownika aplikacje usunięte przez pracowników koncernu? Otóż w grę wchodziły wyskakujące w nieoczekiwanych momentach agresywne banery przysłaniające widok interfejsu. Mało tego — ich emisja odbywała się nawet wówczas, gdy aplikacja nie była uruchomiona na pierwszym tle. Mogło więc dochodzić do tak kuriozalnych sytuacji, jak przerwanie rozmowy telefonicznej lub połączenia wideo.

Muszę pochwalić Google za opisywane działanie, gdyż, mimo iż firma w dużej mierze czerpie zysk, a jakże, z reklam, to zachowuje w tym względzie umiar. Potrafi również skarcić podmioty, które przesadzają. Właśnie tak powinno to wyglądać.

https://www.gsmmaniak.pl/1104914/steve-streza-apple-reklamy-ios13/

Źródło

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Na takie smartfony czekam w Polsce. To zabójca flagowców z 8500 mAh i Snapdragonem 8 Elite Gen 5

HONOR szykuje dużą premierę. Nowy HONOR GT 2 Pro może mocno zaskoczyć specyfikacją na czele…

21 listopada 2025
  • Promocje

Król RTS w rekordowo niskiej cenie. Epic Games właśnie wystawił go za 13,48 zł

Command & Conquer to niekwestionowany król RTS. Seria zadebiutowała w 1998 roku i od tego…

21 listopada 2025
  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025