Kategorie: Android Ciekawostki Gry i aplikacje iOS Laptopy Newsy Tablety Telefony Windows 10

Spotify pod kreską. Szaną na ratunek są coraz popularniejsze podcasty

Spotify pochwaliło się wynikami finansowymi za ostatni kwartał i choć zanotowano stratę operacyjną w wysokości 209 mln euro, mówimy 31 proc. wzroście liczby użytkowników względem ubiegłego roku. Usługodawca ma również plany na przyszłość i swoje działania zamierza skupić na podcastach. Okazuje się, że to szalenie atrakcyjna dla użytkowników forma.

Spotify ma aktualnie 271 milionów aktywnych użytkowników, co jest wynikiem kapitalnym. Co ciekawe, ze wspomnianej grupy aż 124 miliony korzystają z wariantu premium, czyli płatnej subskrypcji. Nie da się ukryć, że wyniki te pokazują potęgę usługi w stosunku do konkurencji, która, choć mocna, nie może równać się z popularnością Spotify. Firma ma jednak problem, gdyż mimo przychodów, w dalszym ciągu notuje straty. Te, jak sądzę, kiedyś się skończą, ale usługodawca musi nieco się postarać. Jak? Na przykład inwestując w kategorię notującą wzrost na poziomie 200 proc.

Spotify wierzy w podcasty

Moglibyśmy rozmawiać tutaj o zyskach, stratach, spadkach, wzrostach, prognozach, tabletach, procentach czy nawet promilach. Nie, promile zostawmy na wieczór. Niemniej, komentowanie liczb nie zawsze ma sens. W zasadzie warto wiedzieć, że ze Spotify korzyta coraz więcej osób, a firma notuje coraz większe przychody, które cały czas wiążą się ze stratą operacyjną. O czym wiec będziemy rozmawiać? O Podcastach.

Ta forma materiału to nic innego, jak zapis audio, który mocno nawiązuje do tradycyjnych audycji radiowych. Tematyka tam poruszana jest niezwykle szeroka i niemal każdy powinien znaleźć dla siebie odpowiedni program. Nawet jeśli dotyczy dość niszowego tematu. Spotify ma w swoich zasobach już 700 tys. podcastów, z których aktywnie korzysta aż 16 proc. użytkowników serwisu.

Firma, widząc potencjał podcastów, postanawia mocno skupić się na rzeczonym rynku, co objawia się inwestycjami takimi jak zakup Gimlet, Anchor czy Parcast. Dzięki nowym systemom reklamowym (Podcast Ads) możliwe stanie się zmaksymalizowanie przychodów z rzeczonej działalności marki.

Na Spotify nie brakuje również polskich podcastów, na przykład tych od Krzysztofa Gonciarza, Karola Paciorka czy byłego rzecznika Play — Marcina Gruszki. Dajcie znać w komentarzach pod wpisem, czy słuchacie podcastów, a jeśli tak, to jakich?

https://www.gsmmaniak.pl/1074654/spotify-w-2019-roku-polacy-bujaja-sieprzy-rapie/

Źródło 1, 2, 3

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Spójrz na najważniejszego flagowca do zdjęć z 1″ matrycą i teleobiektywem 200 MP przed premierą

vivo X100s oraz vivo X100 Ultra będą wyjątkowo wydajnymi smartfonami. Pierwszy będzie "tanim flagowcem", natomiast…

2 maja 2024
  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

ChatGPT w Twoim telefonie zupełnie za darmo. Ten producent udostępnił ważną aktualizację

ChatGPT w Twoim telefonie za darmo? Taką możliwość wprowadza świeżo wydana nakładka Nothing OS 2.5.5…

2 maja 2024
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Najlepszy telefon do zdjęć, jaki widział Świat. Niesamowity flagowiec już w Polsce, znam cenę!

Globalnej i polskiej premiery doczekała się flagowa seria smartfonów HUAWEI Pura 70. Składa się ona…

2 maja 2024
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Średniak Samsung z ceną i specyfikacją przed premierą. Ma w sobie coś wyjątkowego

Samsung wkracza do średniej półki z kolejnym wyjątkowym smartfonem. Wykonanie z wegańskiej skóry staje się…

2 maja 2024
  • Promocje

Najlepszy smartwatch do 1000 zł może być teraz Twój. Świetny Garmin w złotej promocji

Najlepszy smartwatch do 1000 zł stał się teraz jeszcze lepszy dzięki promocji. Garmin Instinct 2S…

2 maja 2024
  • Apple
  • Newsy
  • Wearables

Nowe słuchawki Apple w 2 odsłonach. Ceny pozytywnie zaskakują

Apple prezentuje nowe modele słuchawek z serii Beats – Solo 4 i Solo Buds. To…

2 maja 2024