>
Kategorie: Android Ciekawostki Google Gry i aplikacje Newsy Tablety Telefony

Ponad 80 mld dolarów. Właśnie tyle zarobili twórcy aplikacji na Androida

Szef Google ogłosił, że od uruchomienia sklepu z aplikacjami dla Androida do dziś deweloperzy piszący pod wspomnianą platformę zgarnęli aż 80 miliardów dolarów. W zasadzie zgarnęli nieco więcej, gdyż Google pobiera od twórców prowizję od sprzedaży. Ta wynosi aż 30 proc.

To, że pisanie aplikacji na platformy mobilne może być dochodowe, nie jest żadną tajemnicą. Niech dowodem będzie informacja o łącznej kwocie zarobionej przez deweloperów skupionych na Google Play. Sklep z programami i grami dla Androida pozwolił zarobić twórcom aż 104 miliardy dolarów, z czego aż 80 miliardów trafiło bezpośrednio do ich kieszeni. Pozostałe 30 proc. zainkasowało Google w ramach opłaty-prowizji.

Ile naprawdę zarabiają twórcy aplikacji i gier dla Androida?

Odpowiedź, jak to przeważnie bywa, może być tylko jedna — to zależy. Każde studio i każdy deweloper zarabiają na różnych poziomach i ciężko mówić tutaj o wspólnym mianowniku. Niemniej, dzięki CEO Google dowiedzieliśmy się, że programiści tworzący dla platformy Android zgarnęli razem aż 80 mld dolarów. Nie mówimy jednak o roku, dwóch, pięciu czy nawet 10 latach, ale o okresie od początku istnienia platformy zakupowej dla Androida aż po dziś.

Sklep wystartował w pierwszej połowie 2012 roku i przez ten czas przechodził kilkukrotny rebranding. Dziś platforma znana jest jako Google Play Store lub jak kto woli — Sklep Play i w dalszym ciągu pozwala generować firmie oraz twórcom zyski. W ramach prowizji od sprzedanych programów i aplikacji, do kieszeni Google trafiło aż 24 mld dolarów. To daje nam około 3 mld rocznie. Nieźle, prawda?

Niestety (dla deweloperów Androida), to nie Google Play przynosi twórcom największe zyski. Na tym tle znacznie lepiej wypada App Store. Już w 2018 roku Apple przekroczyło barierę 100 mld dolarów, a to o 30 mld dolarów więcej niż w 2017. Aż „strach pomyśleć”, jak maluje się aktualny progres giganta.

To, że deweloperzy działający w ramach App Store statystycznie mają szansę zarobić więcej, nie oznacza, że nie twórcy nie mają czego szukać w Google Play. Przypomnę jeszcze na koniec — mówimy o 80 mld dolarach przychodu generowanego przez rzeczoną platformę.

https://www.gsmmaniak.pl/1097074/youtube-reklamy-zarobki-jak-wylaczyc-reklamy/

Źródło 1, 2

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Gry i aplikacje
  • Longform
  • Newsy

Ten RTS garściami czerpie z legendarnego Command and Conquer. Jaki naprawdę jest Tempest Rising? Postanowiłem to sprawdzić!

Ten RTS to bez wątpienia miły hołd dla legendarnego Command and Conquer. Mimo kilku wad…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Następca średniaka Sony z rewelacyjną baterią pojawi się później. Warto czekać, bo Xperia 10 VII zaoferuje wyczekiwaną zmianę

Po zapowiedzi flagowca Sony Xperia 1 VII, fani oczekiwali kilku słów na temat Sony Xperia…

30 kwietnia 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

iPhone 17 Pro rezygnuje z tej jednej rzeczy, za którą kochałem Samsunga Galaxy S24 Ultra

iPhone 17 Pro miał oferować warstwę antyrefleksyjną podobną do tej z Galaxy Ultra. Nowy przeciek…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Pojazdy elektryczne
  • Xiaomi

Ten Xiaomi kosztuje połowę ceny Tesli Model Y, masakruje ją zasięgiem i jest dużo ładniejszy

Xiaomi YU7 zdradził wszystkie szczegóły specyfikacji przed premierą. Jest ładny, ma potężny zasięg i będzie…

30 kwietnia 2025
  • Promocje

Jaki telefon kupić do 2000 złotych? Powiem Ci szczerze – poza tą promocją niczego innego bym dzisiaj nie rozważył

POCO F7 Pro to jeden z najbardziej opłacalnych smartfonów nawet bez żadnej obniżki. W promocji…

30 kwietnia 2025
  • Akcesoria
  • Artykuł sponsorowany
  • Artykuły
  • promowane-reklama
  • Wiadomość dnia

Uchwyty samochodowe Xblitz pod lupą. Przegląd najciekawszych modeli

Jaki uchwyt samochodowy marki Xblitz  warto dzisiaj kupić? Sprawdzam wybrane modele i szukam najciekawszej propozycji…

30 kwietnia 2025