>
Kategorie: Newsy

Dragonist przyznaje: „tak, wynajmowaliśmy smartfony”. Czy trzeba będzie je zwrócić?

Sklep Dragonist oficjalnie potwierdził, że wynajmował, a nie sprzedawał smartfony. W komunikacie wysłanym zaniepokojonym klientom można przeczytać, że dotyczyło to „transakcji na osobę prywatną”. Czy to oznacza, że zakupione urządzenia trzeba będzie zwrócić?

Najpierw Bestcena, a teraz Dragonist – oba sklepu podejrzewane są o wynajmowanie, a nie sprzedawanie smartfonów. Wiele wskazuje na to, że są one ze sobą powiązane poprzez KULM LLC.

O ile Bestcena jak na razie siedzi cicho, tak Dragonist postanowił odpowiedzieć na pytania zaniepokojonych klientów.

Dragonist przyznaje się do wynajmowania smartfonów

Na grupie Bestcena – poszkodowani przez sklep bestcena.pl nie brakuje osób, które kupowały smartfony w Dragonist. Podobne zapisy w ich regulaminach mocno ich zaniepokoiły, w związku z czym część z nich postanowiła zapytać Dragonist o wynajem smartfonów. Oto odpowiedź sklepu:

Konsultant Dragonist poinformował, że smartfony rzeczywiście były wynajmowane w przypadku transakcji na osobę prywatną. Teraz już wiemy, dlaczego wystawiane przez ten sklep „faktury” mówiły o kaucji, a nie o cenie sprzedaży.

>>>Podejrzanie tanie smartfony w znanych sklepach? Kłopotów możesz łatwo uniknąć

Dalsza część wiadomości to próba uspokojenia klientów. Dragonist zapewnia, że wynajmował smartfony na czas nieokreślony i nie będzie chciał ich zwrotu, a w ciągu dwóch lat po zakupie sklep zagwarantuje pełne wsparcie techniczne.

Inny klient zapytał o wymienioną w kontrowersyjnym regulaminie kaucję w wysokości 0,02 euro:

Ujawniono też, że już wkrótce zarząd firmy wyda oficjalne oświadczenie w całej tej sprawie, więc warto na nie poczekać. Nie traktujcie też słów konsultanta jako wyroczni, gdyż wszystko tak naprawdę zależy od rozwoju sytuacji.

Tylko spokój może nas uratować

Nie dziwię się temu, że klienci sklepów Bestcena i Dragonist przeżywają teraz nerwowe chwile, ale warto pamiętać o tym, że tak naprawdę nic nie zostało jeszcze przesądzone i nikt nie jest w stanie ze 100% pewnością powiedzieć, jak cała sprawa się skończy i jakie konsekwencje czekają te sklepy oraz ich klientów.

Radzę więc obserwować sprawę na bieżąco i nie popadać w szaleństwo, bo to na pewno w niczym nie pomoże.

Polecamy:

https://www.gsmmaniak.pl/1096296/sklepy-platformy-sprzedazowe-bestcena-niskie-ceny/

Źródło 1, 2

Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Jeszcze poczekasz na ważną aktualizację Galaxy S25, ale użytkownicy starszych Samsungów nie mają się czym przejmować

Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

OnePlus oficjalnie potwierdza, że ich najlepszy telefon w historii nigdy nie trafi do Polski

To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…

30 kwietnia 2025
  • Newsy

Sprawdź, jak wypada RTX 5060 w laptopach. Czy warto będzie kupić nowy sprzęt z kartą Nvidii?

Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…

30 kwietnia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Longform
  • Newsy

Ten RTS garściami czerpie z legendarnego Command and Conquer. Sprawdziłem Tempest Rising

Ten RTS to bez wątpienia miły hołd dla legendarnego Command and Conquer. Mimo kilku wad…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Następca średniaka Sony z rewelacyjną baterią pojawi się później. Warto czekać, bo Xperia 10 VII zaoferuje wyczekiwaną zmianę

Po zapowiedzi flagowca Sony Xperia 1 VII, fani oczekiwali kilku słów na temat Sony Xperia…

30 kwietnia 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

iPhone 17 Pro rezygnuje z tej jednej rzeczy, za którą kochałem Samsunga Galaxy S24 Ultra

iPhone 17 Pro miał oferować warstwę antyrefleksyjną podobną do tej z Galaxy Ultra. Nowy przeciek…

30 kwietnia 2025