Rynek prawdziwie bezprzewodowych słuchawek należy do trzech firm — Apple, Xiaomi oraz Samsunga, choć również innym producentom udało się zyskać mniejszy lub większy udział. Niemniej to właśnie gigant z Cupertino odpowiada za przeszło połowę sprzedanych akcesoriów. To ciekawe, biorąc pod uwagę, że słuchawki AirPods były w dniu premiery obiektem drwin.
Według najnowszego raportu Apple wydało w ubiegłym roku blisko 60 milionów egzemplarzy słuchawek AirPods. Przekłada się to na udział w rynku bezprzewodowych słuchawek na poziomie 54,4 proc. Jeśli weźmiemy pod uwagę stosunkowo wysoką cenę akcesorium, łatwo dojdziemy do wniosku, iż jest to obecnie nieprzyzwoicie dochodowy względem innych modeli sprzęt.
Tytułowych słuchawek używałem dwukrotnie przez okres około dwóch tygodni. Wiem, że jest to niewiele, ale przez ten czas miałem okazję sprawdzić, czy są „tak dobre, jak mówią”. Mój stosunek do tegoż akcesorium jest dość chłodny. Jako dodatek do iPhone’a sprawuje się genialnie, zapewnia bezproblemowe połączenie, wygodne i najzwyczajniej w świecie sprawiają frajdę użytkownikowi. Jako słuchawki, same w sobie, prezentują średni poziom.
Nie chce narzekać, bo nie o to tu chodzi, jednak skłamałbym, pisząc, że AirPods zapewniają kapitalne brzmienie, które zawstydza konkurencję. Niemniej forma może być dla wielu osób atrakcyjna, a dźwięk to kwestia mocno subiektywna. Dowodzą tego liczby, twarde liczby.
Gigant z Cupertino w ubiegłym roku wydał na rynek przeszło 58,7 mln sztuk słuchawek AirPods, co przekłada się na zajęcie aż 71 proc. globalnych przychodów z rynku. Brawo Apple! Przyjrzymy się więc konkurencji, choćby tej najbliższej.
Zaraz za Sadownikami znajdziemy Xiaomi z wynikiem 8,5 proc. udziałów oraz Samsunga z 6,9 proc. udziałów. Za „Wielką trójcą” umiejscowili się JBL, Huawei, Beats, Jabra, Bose oraz inni. Jak widać, logo nagryzionego jabłka jest w kwestii tego rodzaju słuchawek bezprzewodowych świetną wędką zakupową. Przyszłych użytkowników nie zniechęcają nawet wysokie ceny AirPods wynoszące 799 złotych za wersję podstawową oraz 1249 za wersję Pro.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Premiera najważniejszego flagowca do zdjęć rozbudziła ManiaKalne serca na nowo. Nowy vivo X100 Ultra to…
Na smartfonowej scenie zaprezentowano trzy świetne flagowce: vivo X100s, vivo X100s Pro oraz vivo X100…
Tak dopakowanego, fotograficznego flagowca świat jeszcze nie widział! Nowy vivo X100 Ultra z 1" aparatem…
Sony Xperia 1 VI i Sony Xperia 10 VI trafiły do Polski. Znamy ceny flagowca…
Motorola Razr 50 Ultra zdradza wszystkie szczegóły przed premierą – do sieci wyciekła już cena…
Jeszcze nigdy w Polsce flagowce Apple nie były tańsze. Okazja Allegro przygotowana modelowi Apple iPhone…