Rynek prawdziwie bezprzewodowych słuchawek należy do trzech firm — Apple, Xiaomi oraz Samsunga, choć również innym producentom udało się zyskać mniejszy lub większy udział. Niemniej to właśnie gigant z Cupertino odpowiada za przeszło połowę sprzedanych akcesoriów. To ciekawe, biorąc pod uwagę, że słuchawki AirPods były w dniu premiery obiektem drwin.
Według najnowszego raportu Apple wydało w ubiegłym roku blisko 60 milionów egzemplarzy słuchawek AirPods. Przekłada się to na udział w rynku bezprzewodowych słuchawek na poziomie 54,4 proc. Jeśli weźmiemy pod uwagę stosunkowo wysoką cenę akcesorium, łatwo dojdziemy do wniosku, iż jest to obecnie nieprzyzwoicie dochodowy względem innych modeli sprzęt.
Tytułowych słuchawek używałem dwukrotnie przez okres około dwóch tygodni. Wiem, że jest to niewiele, ale przez ten czas miałem okazję sprawdzić, czy są „tak dobre, jak mówią”. Mój stosunek do tegoż akcesorium jest dość chłodny. Jako dodatek do iPhone’a sprawuje się genialnie, zapewnia bezproblemowe połączenie, wygodne i najzwyczajniej w świecie sprawiają frajdę użytkownikowi. Jako słuchawki, same w sobie, prezentują średni poziom.
Nie chce narzekać, bo nie o to tu chodzi, jednak skłamałbym, pisząc, że AirPods zapewniają kapitalne brzmienie, które zawstydza konkurencję. Niemniej forma może być dla wielu osób atrakcyjna, a dźwięk to kwestia mocno subiektywna. Dowodzą tego liczby, twarde liczby.
Gigant z Cupertino w ubiegłym roku wydał na rynek przeszło 58,7 mln sztuk słuchawek AirPods, co przekłada się na zajęcie aż 71 proc. globalnych przychodów z rynku. Brawo Apple! Przyjrzymy się więc konkurencji, choćby tej najbliższej.
Zaraz za Sadownikami znajdziemy Xiaomi z wynikiem 8,5 proc. udziałów oraz Samsunga z 6,9 proc. udziałów. Za „Wielką trójcą” umiejscowili się JBL, Huawei, Beats, Jabra, Bose oraz inni. Jak widać, logo nagryzionego jabłka jest w kwestii tego rodzaju słuchawek bezprzewodowych świetną wędką zakupową. Przyszłych użytkowników nie zniechęcają nawet wysokie ceny AirPods wynoszące 799 złotych za wersję podstawową oraz 1249 za wersję Pro.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Polski hit Techlandu, a mianowicie Dying Light objęty został sympatyczną promocją na platformie Steam. W…
Fairphone 6 to smartfon na lata. Długoletnie wsparcie aktualizacyjne producenta wraz z modułową konstrukcją docenią…
Strategia turowa z bardzo znanego uniwersum trafiła na fenomenalną promocję. Teraz każdy z Was doda…
OPPO szykuje swojego średniaka, który stanie naprzeciwko POCO F7. Do debiutu przygotuje się bowiem OPPO…
OnePlus Pad 3 to jeden z najciekawszych tabletów z Androidem ostatnich miesięcy. Świetny ekran, solidna…
Huawei Pura80 Ultra na żywo imponuje przesuwnym mechanizmem aparatu ze zmiennym zoomem. Czegoś takiego w…