W myśl danych z raportu T-Mobile i PMR Research aż 46 proc. badanych firm deklaruje brak gotowości na ataki cybernetyczne wymierzone w służbowe urządzenia mobilne w postaci smartfonów. Jedynie 10 proc. większych przedsiębiorstw może pochwalić się jakimkolwiek podmiotem odpowiedzialnym za ochronę.
Mimo że sytuacja dotycząca bezpieczeństwa smartfonów użytkowanych jako telefony służbowe poprawiła się w ostatnich latach, sytuacja nie wygląda najlepiej. Sprawę prześwietlił PMR Research, który działając na zlecenie T-Mobile Polska, stworzył raport dotyczący cyberbezpieczeństwa służbowych urządzeń mobilnych. Warto poznać kilka twardych liczb.
Badania przeprowadzone przez PMR Research przeprowadzono jesienią ubiegłego roku. Wśród badanych ujęto grupę średnich (od 50 do 249 pracowników) oraz dużych polskich przedsiębiorstw (od 250 pracowników wzwyż) z branży produkcyjnej, przemysłowej, handlowej, budownictwa, edukacji, mediów oraz IT/Telco. T-Mobile pochwaliło się danymi, które wyglądają dość niepokojąco.
Aktualnie aż 96 proc. ankietowanych stwierdziło, iż telefon komórkowy jest przez nich użytkowany w zasadzie codziennie. Jedynie 4 proc. badanych zadeklarowało użytkowanie wspomnianego narzędzie zaledwie kilka razy w tygodniu. To pokazuje, że urządzenia mogą posłużyć za cel ataków cybernetycznych, do których zaliczyłbym również fizyczny nieuprawniony dostęp do danych weń zapisanych.
Ponad połowa (52 proc.) wspomnianych pracowników korzysta z zabezpieczeń w postaci narzędzi blokady ekranu, jednak całkiem sensowne i co ciekawe — popularne, jest oprogramowanie antywirusowe (40 proc.), dodatkowy regulamin postępowania w razie kradzieży (23 proc.) oraz ochrona ruchu internetowego w sieci mobilnej zapewniona przez dostawcę usług (17 proc.). Niektóre firmy preferują szyfrowanie komunikacji za pośrednictwem VPN oraz regularne tworzenie kopii zapasowych.
W przypadku narzędzi blokady ekranu najczęściej wykorzystuje się kod dostępu (64 proc.), skaner linii papilarnych (32 proc.) oraz oprogramowanie antywirusowe (26 proc.). Brzmi całkiem sensownie. Sęk w tym, że za cyberbezpieczeństwo służbowych smartfonów w 58 proc. przypadków odpowiada dział IT, a w 12 proc. dział administracji. Powierzenie tego działowi bezpieczeństwa lub zewnętrznej firmie to jedynie 2 proc. oraz 1 proc. odpowiedzi ankietowanych. Aż 16 proc. badanych nie wykazuje jakichkolwiek działań mających na celu zabezpieczenie przed cyberatakami oraz ich skutkami.
Pełny raport możecie zamówić bezpłatnie na stronie T-Mobile. Jeśli temat cyberbezpieczeństwo dotyka was w jakikolwiek sposób, warto zapoznać się z danymi. Być może dzięki zdobytym informacjom uda wam się wdrożyć skuteczne mechanizmy zabezpieczające lub przekonacie do tego odpowiednie osoby w firmie, w której pracujecie.
https://www.gsmmaniak.pl/1085648/przenoszenie-numerow-w-polsce-operatorzy-2019/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Znalezienie dobrego smartfona, który przetrwa próbę czasu i zachwyci wysoką jakością, wbrew pozorom może nie…
Komunikator WhatsApp porządkuje zakładkę Społeczności na platformie. Dodaje do niej istotne usprawnienia, które pomogą organizować…
T-Mobile ma świetną wiadomość dla klientów. Teraz za darmo zyskają oni dostęp do szybkiego 5G…
Orange Flex i sieć sklepów Żabka ma ofertę – zebrane za zakupy żappsy można teraz…
Samsung Galaxy S25 Ultra dla niejednego ManiaKa będzie ideałem flagowca i najlepszym telefonem świata. Na…
iOS 17.5 i iPadOS 17.5 doczekają się bardzo przydatnej w kryzysowych sytuacjach funkcji. Ta ułatwi…