Sanaz Ahari, szef Android Messages potwierdziła, że Google sfinalizowało wdrożenie RCS dla wszystkich użytkowników smartfonów z Androidem w USA wcześniej niż zakładano. Mowa o zaledwie kilku tygodniach „wyprzedzenia”, jednak sukces w dalszym ciągu jest sukcesem. Jak wygląda kwestia RCS w Europie?
Wdrożenie RCS na terenie USA oficjalnie zakończyło się dokładnie 9 grudnia, czyli na kilka tygodni przed terminem zakładanym jako cel na rok 2019. Aby korzystać ze wspomnianego rozwiązania, należy jednak spełnić kilka warunków. Choć dotyczą one mieszkańców Stanów Zjednoczonych, warto je poznać. Choćby dlatego, że kiedy RCS wejdzie oficjalnie do Polski, będziemy musieli przejść podobne „kroki”.
Wdrożenie RCS w USA ukończone. Brakuje jedynie szyfrowania end-to-end
RCS to w wielkim skrócie technologia, która ma zastąpić wysłużone już SMS-y oraz MMS-y. Naturalnie podstawą komunikacji w dalszym ciągu będą wiadomości tekstowe, jednak format nie będzie tak mocno ograniczony. Co więcej, będziemy mogli przesyłać za jego pomocą wiadomości grupowe, zdjęcia, lokalizację oraz inne dane. Podobnie jak to ma miejsce w tradycyjnych komunikatorach internetowych, w RCS (Rich Communication Services) otrzymamy potwierdzenie odczytania wiadomości oraz zobaczymy animację symbolizującą to, że nasz rozmówca tworzy nową wiadomość.
Hi everyone! RCS is now available to all users in US as of Monday. Make sure to update both Messages and Carrier Services.
— Sanaz (@sanazahari) December 12, 2019
RCS jest już dostępne dla wszystkich użytkowników smartfonów z Androidem zamieszkujących USA. Warunkiem jest korzystanie z aplikacji Wiadomości Google, które są niezbędne w obsłudze RCS. Może okazać się również konieczne zresetowanie ustawień operatora sieci komórkowych, z którego usług korzysta klient.
Latem tego roku obsługa wiadomości RCS trafiła również do Europy. Na początek jedyne do użytkowników z Wielkiej Brytanii oraz Francji, jednak Google zapowiada rozszerzenie dostępności o kolejne rynki. Kto wie, może wśród nich zagości również Polska.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.