Kategorie: Newsy Wearables Xiaomi

Xiaomi na szczycie rynku inteligentnych opasek w trzecim kwartale. Mi Band 4 daje radę

Najnowszy raport od Canalys obejmuje sprzedaż inteligentnych zegarków, inteligentnych opasek fitness oraz inteligentnych monitorów fitness w ubiegłym, trzecim kwartale 2019 roku. Fani sprzętów mają powód do radości. Rynek ten odnotował wielki wzrost sprzedaży, głównie za sprawą chińskiego producenta – Xiaomi.

Najnowszy raport, pochodzący od firmy analitycznej Canalys koncentruje się wyłącznie na segmencie inteligentnych opasek w branży IT, a segment ten, jak widać na poniższej grafice, zanotował ogromny, aż 65-procentowy, globalny rozwój.

Co ciekawsze jednak, mimo tego że w zeszłym tygodniu raport od IDC informował nas o dominacji Apple na rynku akcesoriów do noszenia (zwłaszcza w podkategorii „słyszalne” za sprawą słuchawek bezprzewodowych AirPods) – jeśli chodzi o opaski, na szczycie uplasował się kto inny.

Xiaomi z największą sprzedażą opasek w trzecim kwartale bieżącego roku

W zeszłym kwartale, Xiaomi odnotowało najwięcej wysyłek w tej kategorii na świecie, wysyłając 12,2 miliona sztuk, a tym samym osiągając 27% udziału w globalnym rynku. Wzrost Xiaomi przypisuje się „silnej wydajności krajowej i agresywnej ekspansji zagranicznej”.

Spodziewany faworyt w tej kategorii – Apple – zajął drugie miejsce z 15-procentowym udziałem w rynku, przy czym warto dodać, że 60% wysyłek przypisano najnowszej serii zegarków Apple Watch 5. Huawei z kolei zajął trzecie miejsce – ze sprzedanymi 5,9 mln sztukami sprzętu i 13-procentowym udziałem w rynku.

Należy tu również zaznaczyć, że Huawei, dzięki stale rosnącej sprzedaży swoich urządzeń w Chinach, odnotował 243% rocznego wzrostu. Fitbit stanowił 8% rynku i był jedynym producentem, który nie odnotował dużego wzrostu w porównaniu względem zeszłego roku. Na piątym miejscu uplasował się Samsung z 6% udziału w rynku.

Sprzedaż inteligentnych opasek w poszczególnych regionach świata

W Ameryce, tak jak można było się spodziewać, Apple zanotowało ogromną sprzedaż swojego najnowszego zegarka Apple Watch 5 – było to aż 3,5 razy więcej sprzedanych egzemplarzy w kwartale swojej premiery w porównaniu do zegarka z poprzedniej serii 4. W międzyczasie trzecia seria zegarków staniała, również przyczyniając się do wzrostu sprzedaży smartwatchy Apple.

W regionie Azji i Pacyfiku (wyłączając Chiny) najwięcej zasług przypisać można Fitbit oraz Samsungowi, które weszły na rynek tanich modułów monitorujących – wcześniej zdominowany głównie przez Xiaomi. Dzięki czemu, jak się okazuje, region ten zanotował najwyższy, aż 160-procentowy rozwój.

W segmencie EMEA (Europa i Bliski Wschód) największy wzrost zanotowało właśnie Xiaomi, dzięki swojej agresywnej polityce ekspansji swoich tanich, a dobrych inteligentnych opasek.

W Chinach z kolei rynek również zanotował spory rozwój, gdyż rozrósł się aż o 60% z Xiaomi na szczycie, czego oczywiście można było się spodziewać. Na drugim miejscu w tym regionie znalazł się Huawei, który wcale tak bardzo nie odstaje, dzięki ogromnemu, aż 290-procentowemu wzrostowi sprzedaży względem zeszłego roku.

Źródło

Kamil Klofczyński

Najnowsze artykuły

  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Jeden z najlepszych producentów smartfonów z Androidem rezygnuje z… Androida

HUAWEI kiedyś niemal zdetronizował Samsunga, później niemal zniknął z rynku smartfonów, a teraz wraca do…

11 maja 2024
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

Nowy Apple iPhone 16 Pro będzie 20% lepszy. Przekona Cię to do zakupu?

Nowy Apple iPhone 16 Pro doczeka się w tym roku nowego, jaśniejszego wyświetlacza? Wszystko na…

11 maja 2024
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Wiadomości Google same wiedzą, kto pisze. Genialna, użyteczna nowość

Aplikacja Wiadomości Google doczeka się funkcji, która zidentyfikuje piszących do nas wiadomości SMS-owe. Dzięki temu…

11 maja 2024
  • Newsy
  • Promocje

Darmowe bilety w PKP Intercity. Jedyna taka okazja

PKP Intercity ma akcję, która często się nie zdarza. 1 czerwca możemy podróżować po całej…

11 maja 2024
  • Promocje

Jedyny flagowiec, który bym kupił. 24 GB/1 TB w tej cenie ośmiesza całą konkurencję

Gdybym miał dziś kupić sobie flagowca, to bez wahania postawiłbym na OnePlus 12. Znalazłem go…

11 maja 2024
  • Artykuł sponsorowany

Aplikacja z promocjami w sklepach – nowoczesny sposób na oszczędzanie

Zakupy są nieodłączną częścią życia każdego z nas. Umiejętne oszczędzanie i korzystanie z promocji oferowanych…

10 maja 2024