, Newsy Samsung Smartfony

Czytnik linii papilarnych w Galaxy S10 zabija… folia ochronna. Smartfon odblokujesz każdym palcem

Samsung-Galaxy-s10 (12)

Te artykuły także cię zainteresują:

Popularne produkty:
  • Łukasz Więckowicz

    Robią wielkie hallo nic więcej posiadam s10+ i wymieniłem folie w różnych komisach jakoś u mnie problem nie występuje….

  • Alex

    A co Ty za pierdoły opowiadasz.

  • antykat

    Widzę po komentarzach właścicieli tych telefonów, że w zasadzie to żaden problem 🙂 Kwestia przekonania samego siebie, że to normalne w przypadku tak drogiego telefonu. Gdyby nie media, to nawet by nie wiedzieli, że kradzież telefonu wiązałaby się z pełnym dostępem złodzieja do danych.

    • beaviss

      Głupoty piszesz, nie znasz tematu

    • Alex

      Dokładnie. Nie znasz tematu to po co się wypowiadasz. Mówisz tak jak autor tego tekstu. Bez sensu po prostu.

      • antykat

        Możliwe. Wyjaśnisz mi? Jest problem z czytnikiem czy go nie ma i media to zmyśliły? No i dlaczego Samsung pracuje nad poprawką skoro nie ma problemu?

        • beaviss

          Zbyt bardzo to upraszczasz, problem jest tylko w szczególnych przypadkach, gdy rejestracja odcisku palca odbędzie się po założeniu owej foli, w przeciwnym przypadku problemu nie ma , wystarczy to wiedzieć by nie martwić się o swoje dane na telefonie nawet po skradzeniu czy zgubieniu telefonu, więc twój wpis , że złodziej zdobędzie nasze dane bo sobie odblokuje urządzenie dotyczy tylko osób nieświadomych

          • antykat

            Nic nie upraszczam. Skoro Samsung zapowiada poprawkę tzn. że przyznaje, iż problem istnieje i nie powinien mieć miejsca. To chyba logiczne, prawda?
            Czy w telefonach innych producentów także istnieje problem z jakąś folią? Ja nie słyszałem.
            Niby skąd ludzie mieliby wiedzieć, że najpierw trzeba wprowadzić odcisk a później dopiero zakładać folię? To zalecenie Samsung zamieścił na swojej stronie dopiero po ujawnieniu problemu. Samsung zwyczajnie go nie przewidział i tyle. Dobrze, że ktoś to zauważył i zostanie to naprawione.

  • Jarlbjorn

    Nie korzystam ani z folii ochronnej ani z żadnego czytnika, Nie ma problemu:).

    • antykat

      Będzie, gdy ktoś ci ukradnie telefon, naklei folię i będzie miał pełny dostęp do twoich danych.

  • beaviss

    Problem występuje jedynie podczas rejestracji odciska palca przez ową folię, jeżeli dokonamy rejestracji linu papilarnych na samym szkle to następnie można nakleic dowolne ustrojstwo a telefon będzie bezpieczny, jedynie co to czytnik może gorzej działać , i tak wygląda prawda, więc spokojnie z ta nagonką medialną, żeby o czymś pisać to najpierw trzeba poznać szczegóły tematu

  • Alex

    Ale ludzie. Jak już piszecie to piszcie tak jak jest na prawdę. Żeby odblokować S10 czy note 10 w ten sposób trzeba najpierw założyć silikonową folie na ekran a potem dopiero zarejestrować odcisk palca. Czyli telefon potem zakładasz folie silikonową potem rejestrujesz odcisk palca. Przy niektórych takich foliach da się odblokować tel. Ale nie przy wszystkich. Moim zdaniem ta sprawa została rozdmuchana właśnie przez media. Bo nie wiedzą a piszą. To samo jest tutaj. Dlaczego tego nie opisaliscie? Kto normalny zakłada silikon na ekran i dopiero wtedy wgrywa odcisk palca? Ta Brytyjka o której mówią media tak właśnie zrobiła. Jeśli najpierw wgrałeś Odcisk palca a potem założyłeś folie silikonową (podkreślam silikonową) to wtedy możesz mieć problem. W innym przypadku nic ci nie grozi i nie ma co siać paniki. Szczerze nigdy bym nie wpadł na pomysł by założyć silikonową folie czy obudowę a potem wgrywać odcisk palca. Kolejny punkt. Samsung nie powiedzial radźcie sobie sami. Na note 10+ 5G już wyszła aktualizacja która to naprawia. Natomiast na inne modele z serii 10 w przyszłym tygodniu wyjdzie aktualizacja która to naprawi. Czyli pewnie w poniedziałek już się pojawi. Zaledwie dwa dni. Samsung też dał rozwiązanie żeby przeczekać te kilka dni. Zdjąć folię czy wyciągnąć z silikonowego etui który również zakrywa ekran usunąć odciski zarejestrować ponownie i włożyć spowrotem czy też założyć folie. Problem rozwiązany. Kurde jak już piszecie to przynajmniej zapoznajcie się z tematem a nie opowiadajcie bzdur. Bo tracicie wiarygodność w oczach czytelników.

    • antykat

      A skąd niby ludzie mieli wiedzieć, że taki problem istnieje i jak go obejść? W tej klasy urządzeniu coś takiego nie powinno mieć miejsca. Chodzi w końcu o bezpieczeństwo danych zgromadzonych w telefonie.

      • beaviss

        Dobrze , że temat jest nagłośniony bo tak powinno być by udoskonalać sprzęt i naprawiać wszystkie problemy, najgorsze, że media nagłośniły ten problem przekształcając i to znacznie na czym polega problem by wywołać sensację i mieć temat do pisania, można powiedzieć , że ludzie zostali mocno zmanipulowani i wszyscy teraz mówią , że S10 może każdy odblokować a to jest nie prawda bo, problem dotyczy ułamka ludzi , którzy nie stosowali się do zaleceń producenta i stosowali nie odpowiednią folie w dodatku rejestrowali linie papilarne po założeniu owej foli co jest kluczowym bledem.
        Ile osób straciło przez to swoje dane z telefonu? Ja słyszałem o jednej kobiecie, w dodatku nawet ona nie utraciła swoich danych.

      • Alex

        Oczywiście że dobrze. Bo trzeba mówić o takich rzeczach ale jak mowic to mówić wszystko a nie to co mi się podoba a reszty nie. Jak jest stanowisko Samsunga oraz metoda jak na razie ustrzec się przed problemem to dlaczego tutaj w artykule o tym nie piszą? Dlaczego nie napisali że wystarczy usunąć folie usunąć odciski palcow dodać je ponownie i zaaplikować folie spowrotem? Dlaczego nie napisali że aktualizacja będzie już w przyszłym tygodniu? Dlaczego nie napisali że już w piątek wyszła aktualizacja która naprawia note 10+ 5g? Szczerze jak dla mnie producent mógł nie pomyśleć o tym na etapie testów że ktoś zaaplikuje jakie tam rodzaj folii silikonowej i akurat ten rodzaj folii będzie powodować tego typu problemy. Niektóre rzeczy niestety ale nie jesteśmy w stanie przewidzieć. Ważne to żeby jak najszybciej zareagować na dany problem. A w tej sytuacji myślę że nie jest źle. Bo bardzo szybko dostaliśmy stanowisko Samsunga, dostaliśmy chwilowe rozwiązanie które jakby na to nie patrzęc eliminuje problem oraz dostaliśmy zapowiedź że odpowiednia latka jest w drodze.

  • Karol Ochkarol

    Spora część użytkowników nic nie nakleja i nie kupuje żadnych ochron Stać ich na taki telefon i zmieniają co rok. Nie interesuje ich stan wizualny po roku.
    Ci, dla których jest to jednak wydatek mają problem

    • Alex

      Nie nie mają. Przeczytaj mój post niżej. Problem powoduje silikonową folia czy etui które zakrywa też ekran. I jeśli najpierw założysz takie coś a potem zarejestrujesz odciski to tak masz problem. Ale jeśli najpierw zarejestrujesz a potem założysz to nie masz problemu. Nie chcę się wypowiadać za innych bo każdy jest inny ale osobiście najpierw jak kupuje tel chwilę się nim po bawię na cieszę a potem obudowuje we wszystkie te szpecące wygląd dodatki. Myślę że wiele ludzi robi podobnie. Jeśli nawet robią inaczej to kurcze wystarczy wyjąć z tego silikonu czy zdjąć silikonową folię usunąć odciski, dodać je ponownie i ponownie założyć folie czy włożyć do tego etui. Tyle. Problem rozwiązany. Kwestia dwóch minut pewnie. Zresztą nawet jak ktoś jest totalnym leniem to w poniedziałek zapewne będzie już aktualizacja która to naprawi. Na note 10+ 5G już dziś wyszła łatka.

      Uważam że problem jaki ma Pixel 4 jest dużo gorszy. Bo jakby na to nie patrzeć nie ma metody która by skutecznie naprawiła problem ze przy zamkniętych oczach face id odblokowuje ekran. Tutaj możesz sam sobie poradzić z problem. W pixelu nie. Google nadal nie wydał żadnego komunikatu. Samsung już wydał oświadczenie zaproponowali rozwiązanie i wdrażają już odpowiednią aktualizacje. Jakby na to nie patrzeć jest spora różnica. Szkoda tylko że portale piszą o temacie nie zapoznawszy się z nim należycie. Szkoda. Bo się traci wiarygodność.

    • antykat

      Fajnie, że cię stać i masz okazję się tym pochwalić. Przez rok to już może nie być co zbierać z tego telefonu. Czasem wystarczy jeden upadek. Dlatego większość ludzi używa zabezpieczeń niezależnie od zasobności portfela. I co w zasadzie chciałeś powiedzieć, że to nie wina Samsunga, lecz ludzi którzy zabezpieczają swoje telefony przed uszkodzeniami? Samsung dał d..y i sam to przyznaje, zapowiadając poprawkę.

      • Karol Ochkarol

        Nie napisałem, że mnie stać – nie dopowiadaj sobie. Ale znam wielu takich i stąd mój wpis.


reklama