Kategorie: Ciekawostki Gry i aplikacje Newsy

Treści wolne od reklam za 5 dolarów miesięcznie — Mozilla pyta o radę

Fundacja Mozilla szuka nowych sposobów finansowania wartościowych treści w internetowych. Jednym z pomysłów jest stworzenie swoistej subskrypcji z brakiem reklam, za którą użytkownik zapłaci 5 dolarów miesięcznie.

Firefox, który przez lata uważany był za jedno z najlepszych w swojej klasie rozwiązań, traci dziś na znaczeniu. Wszechobecny Chrome zjada swoją konkurencję, przez co przeglądarka Mozilli jest coraz rzadziej wybieraną aplikacją. Fundacja musi więc upatrywać szansy na rozwój w innych segmentach branży internetowej. Co więcej, podmiot ma już pewne koncepcje, ale jako że głos społeczności jest dla niej najważniejszy, postanowiono zapytać o opinię samych użytkowników.

Mozilla z własną usługą subskrypcyjną

Model oferowania treści pozbawionych reklam w ramach płatnych subskrypcji jest stosunkowo młody. Przeważającą metodą monetyzacji artykułów czy materiałów wideo jest zysk z reklam. To potężny biznes, jednak nie można lekceważyć znaczenia treści oferowanych za opłatą. Najwyraźniej Mozilla doskonale zdaje sobie z tego faktu sprawę, gdyż zamierza wycelować swoje działania we wspomnianą kategorię. Problem w tym, że nie do końca, wie jak ugryźć temat.

Jedno jest pewne — fundacja przygotowuje się do stworzenia usługi subskrypcyjnej w ramach której za miesięczną opłatą w wysokości 5 dolarów, użytkownik otrzyma dostęp do artykułów z wielu stron internetowych. Co ważne, na wspomnianej platformie nie będzie miejsca dla reklam, a to oznacza przejrzystość i wygodę. Oczywiście w grę wchodzą również aspekty związane z prywatnością, jednak stanowią one wątek poboczny.

https://www.gsmmaniak.pl/1011106/samsung-internet-beta-qr-autoodtwarzanie/

Jeśli współpraca ze Scroll, o której wspomina Mozilla, wejdzie w życie, do subskrypcji (pozbawionej reklam) zawitają treści z witryn internetowych, w tym materiały z BuzzFeed, Slate, Gizmodo Media Group properties oraz Vox Media.

W całej sprawie najciekawsze jest to, że firma sonduje użytkowników za pomocą specjalnej ankiety, tak by dopasować produkt do oczekiwań społeczności. Taka otwartość zasługuje na szansę.

Źródło 1, 2

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Artykuł sponsorowany

Za co świat pokochał iPhone?

iPhone, urządzenie, które zrewolucjonizowało rynek telefonów komórkowych, od momentu swojego debiutu w 2007 roku, zdobyło…

29 kwietnia 2024
  • Promocje

Dla tego telefonu olejesz Xiaomi. AMOLED 144 Hz, 12 GB RAM i 108 MP z OIS w cudownej cenie!

AMOLED 144 Hz, aparat 108 MP z OIS, kamerka selfie 50 MP z nagrywaniem 4K,…

29 kwietnia 2024
  • Newsy
  • Oukitel
  • Telefony

Gdyby pokazał go Samsung, kupiłbyś go od razu. 24* GB RAM, wielka bateria i niezły aparat 64 MP za drobne

Jaki smartfon kupić zamiast odpornego Samsunga Xcover? Normalnie powiedziałbym, że każdy, ale Oukitel WP35 to…

29 kwietnia 2024
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Samsungu, czas na Polskę! Takich smartfonów w średniej półce zwyczajnie oczekujemy

Samsung Galaxy F55 to już kolejny smartfon ze skórzaną obudową. Czas, by nareszcie takie modele…

29 kwietnia 2024
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Smartwatch Amazfit z hitową aktualizacją. Wielki worek nowych funkcji

Amazfit Balance doczekał się właśnie aktualizacji, która dodaje zegarkowi sporo funkcji sportowych. Właściciele smartwatchy będą…

29 kwietnia 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

WhatsApp się popsuł – nie wyślesz wiadomości. Wiem, jak tego uniknąć

Użytkownicy komunikatora WhatsApp na Androidzie mają po najnowszej aktualizacji pewien problem. Okazuje się bowiem, że…

29 kwietnia 2024