>
Kategorie: Ciekawostki iOS Telefony

Dlaczego iPhone’y nie są brandowane? Odpowiadamy

Czy zauważyliście, że operatorzy sieci komórkowych nie oferują smartfonów z rodziny iPhone zawierających brandowane oprogramowanie? Dlaczego więc z urządzeniami marek Samsungam, HTC, Sony czy Huawei dzieje się inaczej?

Podczas wyboru smartfona z Androidem przeważnie kierowałem się kilkoma istotnymi dla mnie zależnościami. Jedną z nich było to, aby nie nabywać urządzenia brandowanego przez operatora. Dodatki programowe najzwyczajniej w świecie utrudniały mi korzystanie z urządzenia, choć zdarzały się przypadki, w których sprzęt taki po prostu zwalniał. Co ciekawego, problem zdaje się nie dotykać urządzeń Apple. Aby zrozumieć tego powody, należy wyjaśnić, czym tak naprawdę jest rzeczone brandowanie.

iPhone bez brandu operatora

Smartfony sprzedawane w ofertach operatorów często otrzymują dodatkowe oprogramowanie telekomu. Nie jest to regułą, jednak wieloletnia praktyka dostawców sieci jest często stosowanym rozwiązaniem. W ramach „brandu” operator dokłada do softu własne aplikacje związane z usługami sieci, a także programy, które mogą się (według pracowników telekomu) przydać. Czasami do oprogramowania trafi aplikacja, o której obecność postarali się sami twórcy.

W teorii wygląda to na niegroźną zmianę, ale praktyka bywa niestety odczuwalna. Okazuje się, że dodatkowe aplikacje potrafią spowolnić urządzenie i co gorsze, nie każdy program można usunąć. Owszem, sytuacja jest o niebo lepsza niż jeszcze kilka lat temu, jednak problem w jakimś stopniu nadal istnieje.

Kolejnym minusem brandowania jest konieczność każdorazowego testowania oprogramowania przez operatora przed wypuszczeniem update’u do klientów. Oznacza to, że nawet po przejściu testów Samsunga, Sony czy LG, telekom musi wprowadzić własne zmiany i ponownie przetestować soft. To oczywiście trwa miesiącami, skąd bierze się opieszałość w wydawaniu aktualizacji systemowych brandowanych urządzeń.

https://www.gsmmaniak.pl/415440/brandowanie-telefonu/

Nie dotyczy to oczywiście iPhone’ów, co możemy zawdzięczać polityce Apple, która nie pozwala na ingerencję operatorów w kształt systemu. W efekcie, w salonach Plusa, Play’a, Orange czy T-Mobile lądują „czyściutkie” pozbawione zbędnych dodatków urządzenia. Nic nie wskazuje na to, aby coś w tej materii miało się w najbliższym czasie zmienić.

Czy uważacie, że brandowanie smartfonów nie powinno mieć miejsca?

Ceny w sklepach

Apple iPhone XR

od: 1.200 zł »

Apple iPhone Xs

od: 1.499 zł »

Apple iPhone Xs Max

od: 1.800 zł »

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025
  • Promocje

Tani Samsung z 6 latami aktualizacji, AMOLED 120 Hz i aparatem 50 MP z OIS teraz w dobrej przecenie

Aż 6 lat prawdziwego spokoju w zamian za 1200 złotych? To, a nawet znacznie więcej…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Telefony

Jest dobra i zła wiadomość: ten telefon imponuje baterią, ale jego cena może sprawić, że będziesz musiał sprzedać nerkę

Pierwszy składany iPhone od Apple to urządzenie, na które fani czekają od lat. Choć premiera…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany
  • Promocje

Sprawdź te 4 promocje Black Friday Weeks! Xiaomi i Samsung taniej

RTV EURO AGD przecenia hitowe urządzenia. To smartfon Redmi z aparatem 200 MP, poręczny tablet…

20 listopada 2025
  • Promocje

Epic Games ma dla Was dwie wyjątkowe strategie. Takiej okazji już dawno nie było

Fani strategii mogą czuć się kokietowani. Epic Games w ramach rozdawnictwa postanowił udostępnić graczom dwa…

20 listopada 2025
  • Promocje

Takiego G-Shocka nie ma nawet Casio. Za 60 złotych dostajesz kapitalną baterię, IP68 i latarkę

Tanich smartwatchy o designie G-Shocka jest wiele, ale to BlitzWolf BW-AT7 robi największe wrażenie -…

20 listopada 2025